6 دلیل خاموش شدن ناگهانی تلویزیون سونی

به گزارش موسیقی با امیر، تلویزیون های سونی یکی از پرفروش ترین تلویزیون ها در سراسر دنیا هستند. با این حال ممکن است آن ها نیز از خراب شدن در امان نباشند و مسائل خاص خود را داشته باشند. به همین دلیل بعضی از کاربران با مشکل خاموش و روشن شدن تلویزیون سونی روبه رو هستند. ممکن است برای این اتفاق چندین علت ساده وجود داشته باشد. با ما همراه شوید تا به رفع مشکل خاموش شدن ناگهانی تلویزیون سونی بپردازیم. ما با ارائه راهکار های آسان، به شما یاری خواهیم کرد تا مسائل تلویزیون سونی خود را رفع کنید.

6 دلیل خاموش شدن ناگهانی تلویزیون سونی

6 علت خاموش شدن ناگهانی تلویزیون سونی چیست؟

در ادامه به آنالیز 6 نکته برای پی بردن به علت خاموشی تلویزیون سونی و راه چاره آن می پردازیم:

1. کابل ها

کابل های برق وظیفه انتقال سیگنال الکتریکی از سوکت به تلویزیون را برعهده دارند؛ بنابراین اگر قطع شوند، بی شک ممکن است علت خاموش شدن ناگهانی تلویزیون سونی باشند. علت اصلی این امر می تواند نقص در خود کابل باشد.

البته ممکن است از بیرون نقص یا بریدگی در کابل مشاهده نکنید اما این بدان معنا نیست که آن سالم است. شکستگی و گسست اتصالات ممکن است در داخل با پوشش کاملا سالم به نظر برسد. پس قبل از هر چیزی برای یافتن علت خاموش شدن ناگهانی تلویزیون سونی، کابل اصلی را آنالیز کنید.

رایگان قیمت بگیرید و سرویس موردنظرتان را در محل دریافت کنید!

نصب و تعمیرات تخصصی تلویزیون

تعویض و تعمیر برد دستگاه تلویزیون

تعویض پاور، اسپیکر و پنل تلویزیون

تنظیم نرم افزار تلویزیون

نصب تلویزیون روی دیوار و پایه

تعمیر انواع تلویزیون در محل

رایگان قیمت بگیرید و سرویس موردنظرتان را در محل دریافت کنید!

نصب و تعمیرات تخصصی تلویزیون

تعویض و تعمیر برد دستگاه تلویزیون

تعویض پاور، اسپیکر و پنل تلویزیون

تنظیم نرم افزار تلویزیون

نصب تلویزیون روی دیوار و پایه

تعمیر انواع تلویزیون در محل

ابتدا با آنالیز محل اتصال کابل به پشت تلویزیون آغاز کنید. اگر ایمن است، به سمت عقب یا به سمت سوکت برق حرکت کنید و مطمئن شوید که همه اتصالات سالم هستند.

اگر از یک آداپتور یا سوکت داخلی استفاده می کنید، آن را از مدار خارج نموده و کابل را به صورت مستقیم به پریز وصل کنید. اگر مشکل حل شد، پس باید از یک کابل نو بهره ببرید.

2. محافظ برق

استفاده از محافظ برق برای جلوگیری از خطر قطع و وصل شدن برق تلویزیون لازم است و در موارد زیادی شما را بی نیار از تعمیرات تلویزیون می نماید. نه تنها تلویزیون بلکه برای تمام وسایل برقی خود باید از یک محافظ برق استاندارد بهره ببرید.

برای تست محافظ برق در علت خاموش شدن ناگهانی تلویزیون سونی به این صورت عمل کنید:

ابتدا آن را از تلویزیون جدا نموده و تلویزیون خود را به صورت مستقیم به منبع برق وصل کنید. سپس با توجه به عملکرد تلویزیون باید متوجه شوید که مشکل شما برطرف شده است یا خیر.

3. پریز برق

پریز برق نیز می تواند یک علت خاموش شدن ناگهانی تلویزیون سونی شما باشد. اگرچه مشکل چندان رایجی نیست، اما کاملاً ممکن است که پریز برقی که برای دستگاه خود استفاده می کنید دچار نقص شده باشد.

به همین علت پیشنهاد بعدی ما این است که تلویزیون سونی خود را به یک پریز دیگر وصل کنید. سپس آنالیز کنید آیا این کار مشکل را حل می نماید یا خیر.

اگر مشکل حل شد، پس می دانید که برای رسیدگی به پریز معیوب شما باید از یک برقکار یاری بگیرید. در این مدت از دست زدن به این ناحیه جدا خودداری کنید.

4. سخت افزار یا نرم افزار تلویزیون سونی

سخت افزاری که به وسیله تلویزیون سونی استفاده می شود، همان چیزی است که رابط تلویزیون را ایجاد می نماید. بعلاوه مسئولیت عملکرد دستگاه را برعهده دارد و تمام ویژگی های تلویزیون را ارائه می دهد. ممکن است سخت افزار یا نرم افزار قدیمی تلویزیون به خاموش شدن ناگهانی تلویزیون سونی شما دامن بزند.

اگر سیستم عامل تلویزیون شما قدیمی است، می تواند باعث بروز مسائل زیادی شود. از جمله خاموش شدن خودبه خودی تلویزیون. شما می توانید با به روزرسانی نرم افزار این مشکل را حل کنید. برای به روزرسانی کافی است تا به وسیله منوی تنظیمات خود تلویزیون که در دسترس شماست، وارد شوید.

با این حال اگر مسئله ای دارید، می توانید در وب سایت سونی آن را آنالیز کنید. آنجا می توانید توضیحات کاملی درباره نحوه انجام به روزرسانی پیدا کنید. بعلاوه می توانید از کاتالوگ تلویزیون نیز بهره ببرید. هنگامی که سیستم عامل تلویزیون شما به طور کامل به روز شد، عملکرد تلویزیون به حالت عادی خود برمی شود.

استعلام رایگان قیمت تعمیر تلویزیون

5. کنترل از راه دور تلویزیون

علت خاموش شدن ناگهانی تلویزیون سونی ممکن است از کنترل از راه دور آن باشد. مسائل ناشی از ارسال سیگنال از راه دور، آن هم به صورت متناوب سبب خاموش شدن ناگهانی تلویزیون می شود.

شما 2 گزینه پیش رو دارید؛ یکی این است که کنترل از راه دور را به میزان ای دور ببرید، که سیگنال ها به وسیله تلویزیون قابل تشخیص نباشد.

دیگری این است که سنسور را بپوشانید تا انتقال سیگنال متوقف شود. اگر یکی از اینها مشکل شما را حل کرد، پس می دانید کنترل از راه دور شما معیوب است. زمان آن رسیده است که یک کنترل نو برای خود تهیه کنید.

6. دستگاه های اضافی

اگر چندین دستگاه به تلویزیون سونی خود متصل نموده اید، این احتمال وجود دارد که باعث اختلال در سیگنال ها شوند. تمام دستگاه های اضافی را قطع کنید، اگر مشکل شما حل شد، علت خاموش شدن ناگهانی تلویزیون سونی را می دانید.

اگر هیچ یک از راه چاره های بالا مشکل شما را حل نکرد، نشان می دهد که احتمالاً خطای جدی تری وجود دارد. قدم بعدی شما تماس با متخصصین شرکت سونی است. مطمئن شوید که همه راه چاره های بالا را قبلاً امتحان نموده اید و به آن ها اطلاع دهید.

این راه ها ممکن است به آن ها یاری کند تا مشکل شما را سریع تر شناسایی نمایند.

در سرانجام

خوشبختانه، علت خاموش شدن ناگهانی تلویزیون سونی یک مورد غیرمعمول نیست و دلایل زیادی برای آن وجود دارد. این مقاله همه آن ها را مورد بحث قرار دادیم. این اطلاعات به برطرف سریع مشکل خاموشی تلویزیون سونی یاری خواهد نمود.

منبع: آچاره

به "6 دلیل خاموش شدن ناگهانی تلویزیون سونی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "6 دلیل خاموش شدن ناگهانی تلویزیون سونی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید