6 ماده ساده با خواص شگفت انگیز که به مسائل پوستی کمک می کنند

به گزارش موسیقی با امیر، بعضی از مواد ساده ای که در آشپزخانه دارید، می توانند به صورت موضعی روی پوست استفاده شوند و بسیاری از مسائل آن را از بین ببرند. اگر از مسائل پوستی رنج می برید یا می خواهید ظاهر آن را بهبود ببخشید، مقاله امروز خبرنگاران مگ را از دست ندهید. در این مقاله، شما را با بهترین موادی که می توانید روی پوست خود قرار دهید آشنا می کنیم.

6 ماده ساده با خواص شگفت انگیز که به مسائل پوستی کمک می کنند

1. جوی دوسر

بافت خشن جوی دوسر آن را به یک لایه بردار ملایم عالی تبدیل می کند که باعث از بین رفتن سلول های مرده پوست می شود. به علاوه، جو دوسر دارای خواص ضدالتهابی و آنتی اکسیدانی ثابت شده ای است که می تواند ضمن رفع کردن خشکی پوست، از آن در برابر آسیب محافظت کند.

شما می توانید از جوی دوسر کلوئیدی روی پوست های حساس استفاده کنید، چراکه برای پوست قرمز، حساس، خارش دار، ملتهب و خشک عالی است. ماسک صورتی که از مخلوط شدن این ماده با آب تهیه می شود، از سد دفاعی پوست محافظت می کند و آن را مرطوب نگه می دارد. جوی دوسر کلوئیدی به صورت پودر آسیاب شده قابل حل در آب فروخته می شود.

وقتی جوی دوسر با یک مرطوب کننده ترکیب می شود، به درمان بیماری های پوستی مانند پسوریازیس، آکنه و اگزما کمک می کند. آکادمی پوست آمریکا (AAD) استفاده از جو دوسر کلوئیدی را برای تسکین خارش ناشی از اگزما توصیه می کند.

جوی دوسر می تواند یک ماده قدرتمند برای روشن کردن پوست باشد. در یک مطالعه روی شرکت کنندگان مبتلا به اگزمای دست، استفاده از جو دوسر کلوئیدی (دو بار در روز به مدت دو هفته) با بهبود رطوبت و درخشندگی پوست همراه بود.

مطالعه دیگری نشان داد که کرم اگزمای حاوی جو دوسر کلوئیدی در مقایسه با مرطوب کننده های استاندارد که فقط آبرسانی را بهبود می بخشند، تأثیر بیشتری روی pH پوست، عملکرد سد محافظ پوست و آبرسانی به پوست دارد. علاوه بر این، جو دوسر حاوی ترکیبی به نام ساپونین است که به عنوان یک پاک کننده طبیعی به باز شدن منافذ پوست کمک می کند.

نحوه استفاده از جو دوسر

دو تا سه قاشق غذاخوری جو دوسر را آسیاب کرده و به آن کمی آب بیفزایید. خمیر به دست آمده را روی پوست بمالید و بگذارید 10 دقیقه بماند.

2. کره بادام زمینی

بعضی از تحقیقات نشان داده اند که روغن موجود در کره بادام زمینی روی سد دفاعی پوست تأثیر مثبت دارد و از آن در برابر اشعه ماوراء بنفش خورشید محافظت می کند. به علاوه، کره بادام زمینی حاوی ویتامین های B و E است که می توانند بسکمک از علائم پیری پوست، از جمله قرمزی و لکه های تیره را کاهش دهند. اگر از کره بادام زمینی برای پوست خود استفاده می کنید، همیشه انواع ارگانیک آن را انتخاب کنید. محصولات حاوی نمک و شکر برای پوست خیلی مفید نیستند.

نحوه استفاده از کره بادام زمینی

یک قاشق غذاخوری کره بادام زمینی را با یک قاشق غذاخوری عسل و یک عدد تخم مرغ مخلوط کنید و به آرامی روی پوست تمیز خود ماساژ دهید. بگذارید این ترکیب 15 دقیقه روی پوست بماند، سپس آن را با آب ولرم بشویید.

در صورتی که به بادام زمینی حساسیت دارید، از کره آن برای پوست خود استفاده نکنید. اگر در این مورد مطمئن نیستید، با پزشک صحبت کنید و همیشه ابتدا مقدار کمی از آن را روی پوست تان امتحان کنید تا واکنش خود را نسبت به این ماده بسنجید.

3. دارچین

همه ما می دانیم که دارچین در بسیای از غذاها و شیرینی جات وجود دارد، اما آیا می دانستید که ممکن است برای درخشندگی پوست شما هم مفید باشد؟ دارچین خاصیت ضدباکتریایی دارد، جریان خون را افزایش می دهد و به زیبایی و شادابی پوست کمک می کند. علاوه بر این، یک تحقیق نشان داده است که دارچین ضدالتهاب است. التهاب به قرمزی و سوزش پوست و همچنین بیماری های مزمن پوستی مانند روزاسه و آکنه منجر می شود، بنابراین استفاده از مواد ضدالتهاب می تواند برای رفع مسائل پوستی مفید باشد.

نحوه استفاده از دارچین

برای درست کردن یک اسکراب ملایم باید پودر دارچین را با کمی عسل مخلوط کنید و روی پوست بمالید. بعد از 10 دقیقه، پوست خود را با آب ولرم بشویید. مخلوط دارچین و عسل یک ماسک صورت عالی برای پوست های جوش دار است. ترکیب این دو ماده با یکدیگر لایه برداری تولید می کند که باعث ترمیم جوش ها و لکه ها می شود.

پودر دارچین به طور بالقوه می تواند باعث تحریک و سوختگی پوست شود. بنابراین، قبل از گذاشتن دارچین روی پوست با پزشک مشورت کنید و مقدار کمی از آن را روی بخش کوچکی از پوست بمالید تا متوجه شوید بدن تان به آن چه واکنشی نشان می دهد. از اسانس دارچین برای پوست خود استفاده نکنید.

4. شیر گاو

شیر نه تنها برای اندام های داخلی بدن مفید است، بلکه می تواند برای پوست هم فواید زیادی داشته باشد. شیر حاوی اسید لاکتیک است که اغلب برای لایه برداری ملایم پوست استفاده می شود. این ماده به دلیل وزن مولکولی بالا به لایه های عمیق پوست نفوذ نمی کند و غالبا باعث تحریک آن نمی شود. از این رو، استفاده از اسید لاکتیک برای پوست های حساس بی خطر است.

اسید لاکتیک نوعی آلفا هیدروکسی اسید (AHA) است که طبق تحقیقات در لایه بردارهای شیمیایی تخصصی و محصولات خانگی استفاده می شوند تا آکنه، جای زخم، منافذ بزرگ پوست، روزاسه و لکه های تیره را از بین ببرند.

پروتئین ها و چربی های موجود در شیر گاو به نرم شدن پوست کمک می کنند، در حالی که اسید لاکتیک آن یک لایه بردار ملایم است که باعث از بین رفتن سلول های مرده پوست می شود. همچنین شواهد بیانگر آن است که شیر گاو می تواند به تسکین انواع بیماری های پوستی کمک کند، به ویژه مواردی که با خشکی، خارش و تحریک پوست مشخص می شوند.

در بیشتر تحقیقاتی که به بررسی تاثیر اسید لاکتیک روی پوست پرداخته اند، شیر گاو مورد مطالعه قرار نگرفته است. با این حال، یک مطالعه روی زنان بالای 65 سال نشان داد که استفاده موضعی از شیر گاو می تواند خارش پوست را تسکین دهد.

علاوه بر شیر، سایر محصولات لبنی هم برای پوست مفید هستند. برای مثال، استفاده از ماست می تواند بسکمک از مزایای شیر را به همراه داشته باشد.

نحوه استفاده از شیر گاو

شما می توانید از شیر گاو مانند یک تونر برای لایه برداری پوست تان استفاده کنید یا با استفاده از آرد با آن ماسک صورت درست کنید. راه چاره دیگر این است که یک یا دو لیوان شیر گاو را به آب داخل وان بیفزایید.

5. قهوه

بسکمک از افراد نمی توانند روز خود را بدون نوشیدن یک فنجان قهوه شروع کنند. قهوه به همان مقدار که در افزایش انرژی بدن نقش دارد، می تواند برای پوست هم مفید باشد.

وقتی قهوه به صورت موضعی روی پوست قرار می گیرد، فواید شگفت انگیزی دارد. برای مثال، می توان از آن برای لایه برداری سلول های مرده پوست، از بین بردن جوش های بدن، کاهش ترک های پوستی و رفع سلولیت کمک گرفت. یک مطالعه نشان داده است که کافئین موجود در قهوه با افزایش جریان خون به رفع ناهمواری های سطح پوست کمک می کند.

نحوه استفاده از قهوه

برای لایه برداری سلول های مرده، به صورت هفتگی، قهوه را به آرامی و با حرکات دایره ای شکل دست روی پوست خود ماساژ دهید. سپس آن را با آب بشویید.

6. زردچوبه

این ادویه خوش رنگ فقط طعم غذاها را تحت تأثیر قرار نمی دهد، بلکه خاصیت ضدالتهابی و ضدعفونی کننده هم دارد. به همین دلیل، می توانید آن را در بسکمک از محصولات مراقبت از پوست بیابید. بعضی از افراد هم از مکمل زردچوبه برای کاهش التهاب بدن و ارتقای سطح سلامتی خود استفاده می کنند.

بر اساس تحقیقات، وقتی زردچوبه به صورت موضعی استفاده می شود، می تواند یک عنصر قدرتمند برای تسریع بهبود زخم و کاهش التهاب باشد. علاوه بر این، شواهد نشان می دهد که کورکومین (جزء فعال زردچوبه) برای درمان انواع بیماری های پوستی، از جمله آکنه، درماتیت آتوپیک، پیری پوست در اثر مواجهه با نور خورشید، پسوریازیس و عفونت های پوستی مفید است. گفته می شود که مصرف خوراکی و موضعی زردچوبه می تواند از شدت بیماری های پوستی بکاهد، با این حال باید در این زمینه تحقیقات بیشتری انجام شود.

نحوه استفاده از زردچوبه

زردچوبه را با عسل، آرد یا شیر مخلوط کنید تا به شکل خمیر درآید. سپس آن را مانند ماسک صورت روی پوست خود بمالید. قبل از اینکه زردچوبه را با آب ولرم بشویید، بگذارید 15 دقیقه روی پوست بماند.

زردچوبه می تواند روی پارچه و حتی پوست های روشن لکه ایجاد کند. همیشه قبل از مصرف زردچوبه مقدار کمی از آن را روی ناحیه کوچکی از پوست بمالید و 24 تا 48 ساعت منتظر بمانید تا ببینید پوست شما چه واکنشی نشان می دهد. اگر پوست حساسی دارید یا به بیماری های پوستی مبتلا هستید، قبل از مالیدن زردچوبه روی پوست با پزشک خود مشورت کنید.

کلام پایانی

ادویه ها و غذاهایی که در آشپزخانه شما یافت می شوند، می توانند تأثیر مثبتی روی پوست داشته باشید. تعدادی از این مواد باعث نرم و روشن شدن پوست می شوند، در حالی بعضی از آن ها با مسائل پوستی مقابله می کنند. به یاد داشته باشید که در بسکمک از موارد تحقیقات علمی کمی درباره استفاده موضعی از مواد طبیعی وجود دارد. بنابراین، همیشه قبل از مصرف این مواد مقدار کمی از آن ها را روی بخش کوچکی از پوست امتحان کنید و اگر بیماری پوستی دارید، نظر پزشک را در مورد بی خطر بودن روش های خانگی جویا شوید.

این مطلب صرفا جنبه آموزش و اطلاع رسانی دارد. پیش از استفاده از توصیه های این مطلب حتما با پزشک متخصص مشورت کنید. برای اطلاعات بیشتر بیانیه رفع مسؤولیت موسیقی با امیر مگ را بخوانید.

منبع: healthline

منبع: دیجیکالا مگ

به "6 ماده ساده با خواص شگفت انگیز که به مسائل پوستی کمک می کنند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "6 ماده ساده با خواص شگفت انگیز که به مسائل پوستی کمک می کنند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید