آخر الزمان نزدیک است ، ساعت انتها دنیا به وسیله دانشمندان هسته ای تنظیم شد

به گزارش موسیقی با امیر، خبرنگاران: گروهی از دانشمندان هسته ای ساعتی را که طرحی نمادین از نزدیک شدن جهان به نابودی با فناوری های دست ساز بشر است در فاصله 100 ثانیه مانده تانیم شب نگاه داشتند.

آخر الزمان نزدیک است ، ساعت انتها دنیا به وسیله دانشمندان هسته ای تنظیم شد

به گزارش موسیقی با امیر سیاسی، گروهی از دانشمندان هسته ای عقربه ساعت موسوم به ساعت آخرالزمان را که نمادی از نزدیک شدن بشریت به پایان جهان از طریق فناوری های دست ساز انسان است را همچون سال پیش روی 100 ثانیه به نیمه شب نگاه داشتند.

کارشناسان بولتن دانشمندان اتمیکه وظیفه تنظیم این ساعت نمادین را به عهده دارند تصریح نموده اند که جهان به هیچ وجه نسبت به سال گذشته امن تر نشده و کماکان با تهدیدهای جدی نظیر جنگ هسته ای و تغییرات جوی روبرو است.

این کارشناسان گفته اند: این تصمیم به هیچ وجه به معنای آن نیست که شرایط امنیت جهانی به ثبات رسیده، بلکه بر عکس، این ساعت به علت اینکه جهان گرفتار شرایطی به شدت خطرناک شده در نزدیک ترین فاصله با پایان تمدن نهاده شده است.

دانشمندان در بولتون دانشمندان اتمی از سال 1947 به این سو، هر ساله در ماه ژانویه بر پایه عوامل و تهدیدات بالقوه پیش روی بشریت، برآورد خودشان را از نزدیک شدن جهان به لحظه آخرالزمان ارائه می دهند.

نهاده شدن عقربه روی ساعت نیمه شب به معنی وقوع یک فاجعه جهانی نظیر جنگ هسته ای یا وقوع یک بحران جوی است. عقربه این ساعت برای اولین بار در سال 1947 روی 7 دقیقه تا نیمه شب نهاده شد و از آن موقع به فراخور تهدیدهای موجود تغییراتی در آن اعمال شده است.

تا قبل از روی کارآمدن دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین آمریکا این ساعت روی 23:57:00 تنظیم شده بود اما دکترین هسته ای او و تأکیدش بر ضرورت نوسازی زرادخانه هسته ای آمریکا موجب شد سال 2017 ساعت 30 ثانیه به نیم شب نزدیک تر گردد.

سال 2018 در اثر تنش آفرینی های ترامپ عقربه های این ساعت باز هم 30 ثانیه به نیم شب نزدیک تر شد و روی 23:58:00 نهاده شد. پایان ژانویه سال 2020 عقربه ها روی 23:58:20 نهاده شدند.

بولتن دانشمندان اتمی در شرح درباره تصمیم امسال خود به تنش های میان روسیه، چین و آمریکا و کوشش های این سه کشور برای نوسازی تسلیحات اتمی خودشان اشاره نموده است.

این دانشمندان گفته اند: چنین کوشش هایی در صورتی که بازداری نشوند می توانند آغازگیر یک مسابقه تازه برای دستیابی به تسلیحات هسته ای باشند./فارس

منبع: رکنا

به "آخر الزمان نزدیک است ، ساعت انتها دنیا به وسیله دانشمندان هسته ای تنظیم شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آخر الزمان نزدیک است ، ساعت انتها دنیا به وسیله دانشمندان هسته ای تنظیم شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید