آیا می دانید دکوراسیون داخلی با طراحی داخلی فرق دارد

به گزارش موسیقی با امیر، وقتی صحبت از طراحی یک دفتر می گردد، منظور فقط خرید میز اداری، جایگاه اداری، کمد بایگانی و به طور کل مبلمان اداری نیست. آنچه واقعاً در طراحی فضای اداری موردنیاز است، ایجاد فضایی خوب و آرامش بخش برای کار، دیدار و پرورش خلاقیت و بهره وری است. معماری و طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی هر دو هنر استفاده بهینه از فضای موجود در ساخت محیط های اداری هستند. می توان مجموعه فعالیت های آن ها را به طراحی ساختار اتاق، استفاده از انواع مبلمان اداری، انتخاب ترکیب رنگ، نوع روکش، سقف، نورپردازی، کف پوش، خطوط و اشکال موجود در اتاق و سیستم تهویه تعمیم داد.

آیا می دانید دکوراسیون داخلی با طراحی داخلی فرق دارد

معماری داخلی یا طراحی داخلی بخش طراحی و ساخت فضا را پوشش می دهد. دکوراسیون داخلی با انتخاب رنگ، نور و بقیه اشیا به فضا شخصیت می بخشد.

چه در حال نقل مکان به یک دفتر کار تازه باشید و چه تصمیم گرفته باشید دفتر خود را بازسازی کنید، احتمالاً ایده هایی در خصوص اینکه می خواهید فضای اداری شما چگونه به نظر برسد در فکر خود دارید. این ایده ها ممکن است شامل احتیاج به میز های اداری بیشتر برای جای دادن یک تیم در حال رشد و تمایل به مدرن سازی و یا حتی تغییر رنگ هایی باشد که نشان دهنده برند و فرهنگ سازمانی شما است. شاید در نگاه اول ساده به نظر بیاید اما بسیاری از جزئیات دیگر وجود دارد که ممکن است در خصوص بازسازی و یا ساخت فضای کاری خود به آن ها فکر ننموده باشید. واقعیت های یک نوسازی شامل الزامات کد ساختمان، دسترسی، رعایت بهداشت و ایمنی، کابل کشی برق و ارتباطات، نقشه های ساخت وساز، روشنایی، آکوستیک و غیره است. لازم نیست به همه چیز فکر کنید و نگران باشید زیرا طراحان داخلی آموزش دیده اند تا این کار را برای شما انجام دهند.

دکوراسیون داخلی یا طراحی داخلی؟

ابتدا، اجازه دهید در خصوص تفاوت دکوراسیون داخلی با طراحی داخلی صحبت کنیم. شاید تعجب کنید اما باید بدانید علیرغم شباهت لغوی آن ها باهم یکسان نیستند. دکوراتورها بر زیبایی شناسی فضای شما تمرکز می نمایند و می توانند آن را بسیار زیبا نمایند. طراحان برای رسیدن به ظاهری که می خواهید، به نحوه استفاده از فضای شما و زیربنای ساختاری که بر نحوه برنامه ریزی شما تأثیر می گذارد، به همراه تمام عناصری که در بالا شرح داده شد، به صورت اصولی نگاه می نمایند. طراحان داخلی مشکل گشای اجرای تمامی طرح های دکوراتورها هستند.

طراحی داخلی:

طراحی داخلی تعادل بین هنر و علم طراحی فضای داخلی با در نظر گرفتن تمام جنبه های یک ساختمان است. طرح کلی طراحی داخلی شامل:

  • طراحی کل ساختار فضای اداری.
  • مشخص الزامات برق و لوله کشی.
  • آنالیز عناصر طراحی بیرونی و معماری داخلی و تکمیل سقف.
  • انتخاب و نصب روشنایی، کاشی و کف پوش ها

طراحی داخلی تقریباً همه چیزهایی را که با ساخت یک فضای داخلی بر سکونت انسان تأثیر می گذارد، از جمله مصالح، احتیاجهای الکتریکی، لوله کشی، تهویه، ارگونومی و استفاده هوشمندانه از فضا در نظر می گیرد. متخصصان طراحی داخلی نقش مهمی در ساخت فضاهای اداری از تهیه نقشه های اولیه تا تکمیل مراحل نهایی دارند.

تغییر احتیاجهای کسب و کار های مدرن، نقش مهندسان معماری را به طور فزاینده ای برجسته نموده است. ساختمان های اداری اغلب تنها در فضای داخلی بازطراحی می گردد، در حالی که پوسته اصلی ساختمان بدون تغییر باقی می ماند. طراحی داخلی می توانند داخل یک سازه موجود را جدا نموده و سپس آن را برای هدفی کاملاً متفاوت بازسازی نمایند؛ یعنی تغییر یک بلوک اداری قدیمی قابل بازسازی و تبدیل آن به بلوکی با سبک مدرن و امکانات رفاهی است. در جریان بازسازی فضاهای اداری گاهی حتی ممکن است طراحی بیرونی موجود ساختمان حفظ گردد و تنها دگرگونی ها در فضای داخلی اتفاق بیافتد. این روش استفاده مجدد تطبیقی از پوسته ساختمان نامیده می گردد.

دکوراسیون داخلی:

دکوراسیون داخلی فرآیند شکل دادن به فضای داخلی، به وسیله دست کاری حجم فضایی و پردازش سطح است.

  • طراحی ظاهر و سبک فضای داخلی
  • طراحی نورپردازی
  • انتخاب مواد داخلی، سخت افزار، منسوجات، پارچه/پنجره، رنگ، کاغذدیواری
  • برنامه ریزی فضایی
  • طراحی مبلمان اداری سفارشی و یا انتخاب مبلمان اداری مناسب.

یک طراح دکوراسیون داخلی حرفه ای نه تنها ازنظر طراحی، بلکه در تأمین عناصر مناسب برای دکوراسیون داخلی شما از مکان مناسب با قیمت مناسب نیز می تواند ارزش بیشتری برای فضای اداری شما به ارمغان بیاورد.

طراح دکوراسیون داخلی حرفه ای پیوند بین رنگ ها، الگوها، مواد و پارچه های مختلف را می داند. او در خصوص تکنیک های تخصصی، آخرین ترندهای نورپردازی و مبلمان اداری اطلاعات دارد. یک طراح دکوراسیون داخلی بعلاوه می تواند گزینه هایی به شما معرفی نمایند که در درازمدت ارزان باشند.

چرا باید به سراغ طراحان دکوراسیون داخلی و طراحان داخلی اداری برویم؟

اکنون که می دانید که با یاری متخصصان دکوراسیون داخلی و طراحی داخلی وزن بازسازی از روی دوش شما برداشته می گردد و می توانید مطمئن باشید که همه چیز نه تنها عالی به نظر می رسد، بلکه تمام جزئیات نیز در نظر گرفته می گردد. طراحان داخلی ممکن است هم در پروژه های مسکونی و هم در پروژه های تجاری کار نمایند، اما اغلب در یک زمینه تخصص دارند. پس بهتر است در انتخاب طراح دکوراسیون داخلی به سراغ شرکت هایی بروید که به صورت تخصصی مشغول طراحی فضاهای اداری هستند. همکاری با یک طراح داخلی که در طراحی فضاهای اداری تخصص دارد، مزایایی زیادی دارد. از آن جایی که هر کسب وکاری منحصربه فرد است و برند، فرهنگ و گردش کار خاص خود را دارد، طراحانی که در کار با کسب وکارها تخصص دارند، تجربه ای در ارائه برترین طرح ها در سناریوهای مختلف دارند و محصولاتی را می شناسند که به برترین نحو احتیاجهای کسب وکار شما را برآورده می نمایند.

شکی نیست که مبلمان اداری سفارشی، آکوستیک و روشنایی که برای دفتر خود احتیاج دارید، کاملاً فرق دارد با آنچه که برای خانه خود انتخاب می کنید. از طرفی توجه به اصول ارگونومیک متناسب با کاری که باید در فضای اداری شما انجام گردد و با رشد شرکت شما انعطاف پذیر باشد نیز بسیار حیاتی است که البته از چشم طراحان فضای اداری هرگز پنهان نمی ماند. درنهایت این که طراحان دکوراسیون داخلی و طراحان داخلی mokaabgroup.com یاری می نمایند از فضای کاری خود نهایت استفاده را ببرید و آن را به شکلی باورنکردنی جلوه دهید…

منبع: اتاق

به "آیا می دانید دکوراسیون داخلی با طراحی داخلی فرق دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا می دانید دکوراسیون داخلی با طراحی داخلی فرق دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید