آیفون 15 اولترا احتمالاً با بدنه تیتانیومی عرضه خواهد شد

به گزارش موسیقی با امیر، اپل ماه گذشته از سری تازه گوشی های پرچم دارش یعنی آیفون 14 رونمایی کرد که متشکل از آیفون 14، آیفون 14 پلاس، آیفون 14 پرو و آیفون 14 پرو مکس هستند. بلافاصله پس از عرضه این سری، شایعاتی در خصوص سری بعدی آیفون یعنی سری آیفون 15 در رسانه های خبری مطرح شد و بعضی تغییرات عمده سری تازه گوشی های هوشمند اپل را نشان داد. برای مثال شایعه شده که غول فناوری کوپرتینویی میخواهد مدل آیفون 15 پرو مکس را با آیفون 15 اولترا جایگزین کند. به همین دلیل، بعضی جزئیات این گوشی هوشمند فاش شده که در ادامه به آنالیز آن می پردازیم.

آیفون 15 اولترا احتمالاً با بدنه تیتانیومی عرضه خواهد شد

طبق نوترین گزارش منتشر شده از LeaksApplePro، گوشی هوشمند آینده آیفون 15 اولترا از بدنه تیتانیومی بهره می برد که مقاومت و جذابیت بسیار زیادی را به این گوشی هوشمند القا خواهد نمود. البته پیش تر چنین شایعه ای برای مدل های پرو آیفون 14 هم وجود داشت که در نهایت دوباره با فریم از جنس فولاد ضد زنگ روبرو شدیم. اما این بار ممکن است که این خبر برای سری آیفون 15 تنها در حد شایعه نباشد.

تیتانیوم در مقایسه با فولاد مقاومت بالاتری دارد، سبک تر است و بعلاوه مقاومت بالاتری در برابر خط و خراش و آسیب دیدگی از خودش نشان می دهد. با آنالیز بازار گوشی های هوشمند در می یابیم که گوشی های با بدنه تیتانیومی زیادی در بازار وجود ندارد و این موضوع می تواند اپل را از این حیث نیز منحصر به فرد کند. البته بهره گیری این گوشی هوشمند از بدنه تیتانیومی می تواند قیمت آن را نیز تا حد زیادی افزایش دهد.

علاوه بر این، تا به امروز شایعات و برآورد های زیادی در خصوص بعضی مشخصات سری آیفون 15 مطرح شده که بر این اساس، مدل اولترای این سری ممکن است با یک تراشه 3 نانومتری عرضه گردد که این تراشه به احتمال بسیار زیاد پردازنده A17 Bionic اپل خواهد بود. آن طور که گفته می گردد اپل قصد در سری آیفون 15 نیز سیاست تقسیم تراشه های خود را در مدل ها پرو و غیرپرو ادامه دهد. این یعنی آیفون 15 و آیفون 15 مکس (یا آیفون 15 مینی اگر اپل دوباره آن را برگرداند) پردازنده A16 را دریافت خواهند کرد، در حالی که آیفون 15 پرو و آیفون 15 اولترا از تراشه کاملا نو و 3 نانومتری A17 Bionic به عنوان قلب تپنده استفاده خواهند کرد.

آیفون 15 اولترا به گفته منابع متعدد، مجهز به پورت USB-C خواهد بود. در حقیقت پس از تصویب قانون نو اتحادیه اروپا که تولیدنمایندگان گوشی های هوشمند را ملزم به ارائه پشتیبانی از شارژ USB-C در دستگاه های خود می نماید، این موضوع به احتمال زیاد اتفاق می افتد. شایعات بعلاوه به بهره گیری این گوشی هوشمند پرچم دار از لنز پریسکوپی برای بهره گیری از زوم اپتیکال بهتر اشاره می نمایند. به لطف این لنز، نور وارد شده به سنسور تله فوتو در پشت آیفون به وسیله یک آینه زاویه دار به سمت سنسور تصویر دوربین منعکس می گردد و به اپل این امکان را می دهد که تنظیمات تله فوتو بیشتری را در داخل آیفون قرار دهد.

ظاهراً بعلاوه لنز نو پریسکوپی به طور انحصاری در آیفون 15 اولترا در دسترس خواهد بود و آیفون 15 پرو لنز تله فوتو معمولی را برای زوم اپتیکال حفظ خواهد نمود. طبق گزارش بعضی منابع، از سال 2023 ممکن است نسخه ی های رده بالای آیفون 15 بدون خشاب سیم کارت فیزیکی به کاربران عرضه گردد و فقط با 2 درگاه eSIM کار کند. آن طور که به نظر می رسد سری آیفون 15، حفره نمایشگر دوگانه سری آیفون 14 را حفظ خواهد نمود و از این بابت تغییری ایجاد نخواهد شد.

در نهایت باید به احتمال بهره گیری آیفون 15 اولترا از دو دوربین سلفی اشاره کنیم و این ممکن است یکی از قابلیت هایی باشد که مدل اولترا از آیفون 15 را از مدل پرو متمایز می نماید. باید دید در ماه های آینده چه تغییرات دیگری از پرچم داران سال 2023 اپل فاش خواهد شد.

منبع: Gizmochina

منبع: دیجیکالا مگ

به "آیفون 15 اولترا احتمالاً با بدنه تیتانیومی عرضه خواهد شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیفون 15 اولترا احتمالاً با بدنه تیتانیومی عرضه خواهد شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید