استقبال کانادا از بیش از 400 هزار دانشجوی خارجی در سال 2019

به گزارش موسیقی با امیر، کانادا در سال 2019 رکوردشکنی کرده و 404 هزار ویزای تحصیلی صادر کرده است! گفتنی است ویزای تحصیلی کانادا یا Study Permit مدرکی است که از طریق اداره مهاجرت شهروندی و پناهندگی کانادا صادر می شود و به اتباع خارجی اجازه می دهد در نهادهای آموزشی کانادا به تحصیل بپردازند.

استقبال کانادا از بیش از 400 هزار دانشجوی خارجی در سال 2019

طبیعتا تعداد ویزاهای تحصیلی صادره نشان دهنده تعداد دانشجویان خارجی داخل کانادا است. البته اداره مهاجرت شهفرایندی و پناهندگی کانادا هنوز اطلاعاتی را در مورد جمعیت دانشجویان خارجی داخل کانادا در سال 2019 منتشر نکرده است. اما داده هایی که به تازگی در مورد ویزاهای تحصیلی صادره منتشر شده است حاکی از این است که حدود 600 هزاردانشجوی خارجی در حال حاضر در کانادا تحصیل می کند.

لازم به ذکر است اغلب این دانشجویان یعنی حدود 35 درصد جمعیت مزبور از هند به کانادا آمده اند، چینی ها با 21 درصد و جمعیت 85 هزار نفری در رتبه بعدی قرار دارند. کره جنوبی، فرانسه، ویتنام ، برزیل ، ایران، نیجریه، ایالات متحده و ژاپن در رتبه های بعدی قرار دارند.

چرا دانشجویان سراسر جهان به کالنادا می فرایند؟

کانادا در حال حاضر پس از ایالات متحده، بریتانیا و استرالیا چهارمین کشور جهان به لحاظ تعداد جمعیت دانشجویان خارجی است. دانشجویان سراسر جهان و علاقه مندان به تحصیل علم و دانش کانادا را به خاطر کیفیت آموزش انتخاب می نمایند. همچنین گرم و پذیرا بودن جامعه کانادا هم یکی از دلایل انتخاب این کشور از طریق دانشجویان خارجی است. از سوی دیگر ضعف نسبی دلار کانادا هم مزید بر علت شده است و با اینکه دانشجویان خارجی شهریه بالاتری نسبت به دانشجویان کانادایی می پردازند اما کانادا نسبت به کشورهای اروپایی و به ویژه آمریکا مقصد تحصیلی ارزان تری محسوب می شود.

شاید بتوان ادعا کرد که بهترین ویژگی تحصیل در کانادا امکان اقامت دائم بعد از تحصیل است. دانشجویان خارجی می توانند در کانادا کار نمایند و پس از اتمام تحصیل می توانند درخواست ویزای کاری ارائه نمایند و تا سه سال در کانادا کار نمایند و تجربه کاری کسب نمایند.

سپس روبروی خود بیش از 80 جهت مهاجرتی خواهند دید که از طریق دولت فدرال و استان ها و منطقه ها مختلف کانادا فراهم شده است. بسیاری از این جهتهای مهاجرتی دانشجویان خارجی که در کانادا تحصیل کرده اند را ارجح می دانند چرا که داده های دولت فدرال حاکی از این است که این افراد راحت تر جذب بازار کار و جامعه کانادا خواهند شد.

دلایل رد شدن ویزای تحصیلی کانادا

منبع: ویزا موندیال

به "استقبال کانادا از بیش از 400 هزار دانشجوی خارجی در سال 2019" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استقبال کانادا از بیش از 400 هزار دانشجوی خارجی در سال 2019"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید