اعلام کشف بیش از 100 تابوت باستانی در مصر

به گزارش موسیقی با امیر، ایسنا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، کشف بیش از 100 تابوت باستانی در مصر اجرا شده است.

اعلام کشف بیش از 100 تابوت باستانی در مصر

از وبسایت ویکی پدیا دیدن نمایید.

جریان چیست؟

خبر کشف مجموعه ای بزرگ از تابوت های باستانی که بیش از 100 تابوت سالم را شامل می گردد، بطور رسمی اعلام شد. این مجموعه بزرگ از تابوتهای باستانی بزرگترین اکتشاف باستان شناسی سال جاری مصر در نوع خود محسوب می گردد. این تابوت های مُهر و موم شده در سه دالان با عمق حدود 12 متر که در گورستان مشهور سقاره قرار دارند، کشف شده اند.

باستان شناسان با گگرددن یکی از تابوتها از فضای داخلی تابوت و مومیایی ای که با نوشته ها و نقاشی های رنگارنگ تزئین شده بود، رونمایی کردند. خالد العنانی، وزیر آثار باستانی و گردشگری مصر می گوید: هنوز تمامی آثار موجود در سقاره کشف نشده است. سقاره یک گنجینه است و کاوشهای بیشتری در این منطقه انجام خواهیم داد. هرگاه تابوت ها و آثار یکی از دالان ها را خارج می کنیم، به ورودی یک دالان جدید برمی خوریم. بیش از 40 مجسمه از ایزدان مصر باستان و ماسک های مراسم ترحیم به همراه تابوت ها کشف شده است.

پیش از اعلام رسمی این اکتشاف، تصاویری از بازدید العنانی به همراه مصطفی مدبولی، نخست وزیر مصر و وزیری، دبیرکل شورای عالی آثار باستانی مصر از محل کشف این آثار منتشر شده بود. این مجموعه جدید از تابوت ها در موزه های مختلف مصر از جمله موزه بزرگ مصری واقع در فلات جیزه توزیع خواهد شد.

منبع: همگردی

به "اعلام کشف بیش از 100 تابوت باستانی در مصر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعلام کشف بیش از 100 تابوت باستانی در مصر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید