افتتاح ایستگاه متروی تختی به کجا رسید؟

به گزارش موسیقی با امیر، آخرین ایستگاه منتهی الیه جنوب شرقی خط 7 متروی تهران یعنی ایستگاه استادیوم تختی نزدیک به سه سال است که بلاتکلیف مانده، ایستگاهی که به گفته مجری این خط کارهای مربوط به حفاری آن تمام شده و فقط معطل توافق وزارت ورزش و جوانان است. .

افتتاح ایستگاه متروی تختی به کجا رسید؟

روزنامه موسیقی با امیر نوشت: 2پروژه مهم حوزه حمل ونقل شهر تهران یعنی ایستگاه استادیوم تختی و بزرگراه شهید شوشتری در انتظار برطرف معارض و تملک بخشی از زمین های متعلق به وزارت ورزش و جوانان در استادیوم تختی به وسیله تهاتر است؛ موضوعی که چند سالی می گردد مورد آنالیز است و شهرداری تهران و وزارت ورزش درحال مذاکره و رایزنی بر سر آن هستند. با وجود این، هیچ کدام از این دو پروژه تعطیل نشده و معطل نمانده است؛ ازجمله پروژه ایستگاه استادیوم تختی.ایستگاه استادیوم تختی ، آخرین ایستگاه منتهی الیه جنوب شرقی خط 7 متروی تهران به شمار می آید که احداث آن به خاطر اینکه در منطقه ای پرجمعیت و با تقاضای سفر بالا در حال اجرا است ، از حدود 3 سال پیش هم مورد درخواست مکرر شهروندان این محدوده قرار داشته و با تکمیل آن ، حدود 40 هزار سفر روزانه به خط 7 مترو افزوده می گردد.

آخرین شرایط ایستگاه متروی تختی

شرکت متروی تهران طبق توافق اجرا شده زمین مورد احتیاج این پروژه به مساحت 20هزار مترمربع را از استادیوم تختی اجاره نموده است. محمود یوسفی، مجری خط 7مترو در این رابطه به موسیقی با امیر می گوید: موضوع تملک زمین با شهرداری تهران است و کارهای مربوط به آن به وسیله معاونت مالی و مالی پیگیری می گردد، اما احداث ایستگاه استادیوم تختی معطل توافق برای تهاتر زمین میان شهرداری تهران و وزارت ورزش و جوانان نمانده و به وسیله پرداخت اجاره، زمین مورد احتیاج را تهیه و تامین نموده ایم. کارهای مربوط به حفاری ایستگاه تمام شده و اکنون در مرحله لاینینگ قرار داریم. نازک کاری ایستگاه هم از شهریورماه آغاز خواهد شد.

امکان افتتاح ایستگاه استادیوم تختی در اسفند 1402

استادیوم تختی ازجمله ایستگاه هایی است که درصورت تامین به موقع اعتبارات مالی امکان تکمیل و افتتاح آن در اواخر سال 1402 وجود دارد. مجری خط مترو در این رابطه می گوید: هرچند ایستگاه استادیوم تختی بزرگ است و به مقدار 2ایستگاه معمولی وسعت و کار دارد، اما اگر اعتبار مورد احتیاج آن که حدود 800میلیارد تومان می گردد، به موقع تامین و به پروژه تزریق گردد، می توانیم از فاز نخست آن در اسفند 1402 بهره برداری کنیم.

مذاکرات و رایزنی ها ادامه دارد

هادی حق بین، سرپرست معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران از در جریان بودن مذاکرات برای حل و فصل شدن مشکل معارض استادیوم تختی خبر می دهد و در این رابطه به موسیقی با امیر می گوید: برای برطرف معارض مذاکرات آغاز شده و شهردار تهران هم با وزیر ورزش و جوانان درحال رایزنی است تا در این زمینه تعامل بیشتری شکل بگیرد. باید ببینیم چطور می توانیم به توافق و تعامل برسیم تا با عبور از این فضا، اجرای پروژه ها سرعت بیشتری به خود بگیرد.

روند مذاکرات خوب و مثبت است

عباس شعبانی، معاون هماهنگی و امور منطقه ها شهرداری تهران درخصوص مذاکرات صورت گرفته با وزارت جوانان برای تهاتر زمین و برطرف معارض پروژه های مدیریت شهری که متعلق به استادیوم تختی است، به موسیقی با امیر می گوید: بخش هایی از این زمین معارض خط 7مترو و بخشی هم معارض بزرگراه شهید شوشتری است. نمایندگان وزارت ورزش در جلساتی که داشتیم همکاری و همراهی خوبی در این زمینه داشتند و به توافق های خوبی در این زمینه رسیدیم.

منبع: همشهری آنلاین

به "افتتاح ایستگاه متروی تختی به کجا رسید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افتتاح ایستگاه متروی تختی به کجا رسید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید