اپل گوشی مقرون به صرفه می سازد

به گزارش موسیقی با امیر، اپل، آخرین گوشی ارزان خود را در سال 2022 و نسخه قبلی آن را در سال 2020 عرضه نموده بود. اکنون گزارشات نو حاکی از آن است که نوترین سری SE ارزان در 2025 عرضه خواهد شد.

اپل گوشی مقرون به صرفه می سازد

تینا مزدکی: عرضه آیفون SE ارزان این بار ویژگی خاصی خواهد داشت که قبلاً در گوشی های ارزان دیده نشده بود. ظاهرا این گوشی از صفحه نمایش OLED بهره می برد، این در صورتی است که همه مدل های قبلی آیفون SE به جای آن مجهز به پنل های LCD بودند.

بر اساس این گزارش سه سازنده نمایشگر در رقابت با یکدیگر هستند تا طرف قرارداد اپل شوند. ظاهرا قیمت هر پنل سامسونگ 30 دلار است، BOE برای هر پنل 35 دلار و Tianma هر پنل را با قیمت 40 دلار ارائه می دهد. با این حال آیفون تنها 20 دلار برای هر پنل در نظر گرفته، بنابراین مذاکرات همچنان ادامه دارد. پنل های مورد استفاده در SE بعدی مشابه پنل هایی هستند که در آیفون 13 و آیفون 14 می بینیم. بنابراین باید انتظار داشته باشیم که آیفون SE 2025 دارای صفحه نمایش 6.1 اینچی با وضوح 1170x2532 و حداکثر روشنایی 1200 نیت باشد.

هم سامسونگ و هم BOE بازدهی خوبی را برای این پنل ها تضمین نموده اند و بنطر می سرد که Tianma رقیب جدی این دو نیست زیرا فناوری آن از رقبا عقب تر است. احتمالا علت سامسونگ برای این که قیمت مناسب تری ارائه داده، این است که با ساختن این پنل ها بتواند از تمام ابزارهای آیفون یا حتی موجودی پنل های موجود اپل آگاه گردد.

بعلاوه سامسونگ می تواند با کوشش های خود برای کنار زدن BOE، قیمت SE را پایین بیاورد زیرا می تواند سود بیشتری از پنل های سری آیفون 15 و آیفون 16 به دست آورد. از طرفی BOE به سفارش هایی که می تواند از طرف اپل داشته باشد، احتیاج دارد زیرا سال گذشته فرصت افزایش ظرفیت فراوری پنل های OLED خود را از دست داد. BOE در ساخت پنل های آیفون 15 با مشکل روبرو شد، بنابراین نسبت به سامسونگ احتیاج بیشتری به موفقیت در این قرارداد دارد.

منبع: gsmarena

58323

منبع: خبرآنلاین

به "اپل گوشی مقرون به صرفه می سازد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اپل گوشی مقرون به صرفه می سازد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید