آنالیز طراحی داخلی و خارجی آنالیز طراحی داخلی و خارجی آپارتمان شیک در تهران ، زعفرانیه

به گزارش موسیقی با امیر، طراحی داخلی و خارجی خانه های و ساختمان های امروزی و مدرن در ایران کاملا همگام با طراحی های روز جهان در حال حرکت است. برای اثبات این موضوع به آنالیز آپارتمان شیک در تهران منطقه زغفرانیه خواهم پرداخت که نمونه ای تازه و عالی برای نشان دادن پیشرفت روزافزون طراحی های مدرن در کشور عزیزمان ایران است. طراحی خانه ها و بناها مدرن و امروزی در ایران نه تنها از لحاظ زیبایی و خلاقیت بلکه از لحاظ تکنولوژیک هم به درجه بسیار بالایی رسیده است.

آنالیز طراحی داخلی و خارجی آنالیز طراحی داخلی و خارجی آپارتمان شیک در تهران ، زعفرانیه

نام این مجتمع مسکونی روژان است و به تازگی در سال 95 ساخت آن به اتمام رسیده است. طراحان اصلی طرح بر عهده عباس رحیمی فرد و فریناز رضوی نیکو در استدیو طراحی و ساخت ری را (RYRA studio) بوده است. گفتنی است که عکس های گرفته شده از آپارتمان هم از سمت آقایان مهدی کولانی، پرهام تقی اف و علی دقیقی تهیه شده است. مساحت زیر سطح بنا حدود 3560 متر مربع بوده که فضایی عظیم و کافی برای یک مجتمع با حیاط و واحدهای عظیم را فراهم می نماید. در ادامه به آنالیز دقیق نمای خارجی و داخلی این آپارتمان شیک در تهران می پردازم.

مجتمع روژان یک ساختمان مسکونی 7 طبقه بوده که شامل یک آپارتمان تریپلکس یا سه طبقه و دو واحد جدا و منفرد یک طبقه است. همانطور که در اسم مطلب معین است، این ساختمان بسیار زیبا در منطقه زعفرانیه تهران یکی از شناخته شده ترین منطقه ها شهر واقع شده. اگر اهل تهران باشید از زیبایی های این منطقه تماشا نموده اید اما برای آنهایی که اطلاعات کمتری دارند باید عرض کنم که زعفرانیه در شمال تهران واقع شده و چون ارتفاعش اندکی بالاتر است دیدی بسیار زیبا از شهر عظیم تهران فراهم می نماید. موردی که این ساختمان هم کاملا از آن بهره می برد.

محلی که آپارتمان در آن واقع شده دارای شیبی است که اختلاف ارتفاعی 16 متری بین شمال و جنوب سایت ایجاد می نماید. همین مورد باعث شده نمایی بسیار شگفت انگیز از برج های بلند تهران در معرض دید قرار بگیرد. بنابراین هدف طراحی طوری مشخص شد که از این چشم انداز زیبا نهایت استفاده برده گردد. اما یک مشکل پیش روی طراحان قرار داشت، در سمت شمال و شرق ساختمان مدرسه ای واقع شده است که دانش آموزان زیادی در آن رفت و آمد می نمایند. بنابراین باید تا حد ممکن فضای باز به این سمت ها کاهش می یافت تا دید کمتری از بیرون به داخل وجود داشته باشد. مالکان هم خواهان فضایی با حریم خصوصی بیشتر بودند، اما بازهم مایل بودند از ویوی بی نظیر شهر هم استفاده نمایند.

پروژه ساخت ساختمان به سه قسمت تقسیم شد که هر قسمت به صورت جداگانه با شیب موجود 16 متری سایت تنظیم می گشت. قسمت جنوبی ساختمان حیاط واقع شده است که رمپی مارپیچ و بسیار زیبا و شگفت انگیز در آن ساخته شده است. این رمپ مارپیچ سطح کف خیابان را به پارکینگی که در دو طبقه بالاتر قرار گرفته نصب می نماید. در قسمت میانی ساختمان دو واحد تجاری-مسکونی، لابی بهمراه پارکینگ قرار گرفته که به کوچه شمالی دسترسی مستقیم دارند و به همین دلیل رفت و آمد اصلی از این قسمت صورت می گیرد و قسمت جنوبی مخصوص عبور و مرور ماشین است.

×

خوانندگان این نوشته مطالب زیر را هم خوانده اند:

آشنایی با طراحی داخلی و خارجی آپارتمان افشاریان در کرمانشاه

آپارتمان فوق لوکس در تهران با طراحی بسیار شیک و استثنائی

آنالیز معماری داخلی و خارجی ویلای لوکس در لواسان تهران

عکس نمای بیرونی ساختمان ویلایی بسیار شیک و لوکس در ایران

همانطور که در عکس های معین است در سمت نمای شرقی، غربی و شمالی، طراحان از پوسته ای بتنی بهمراه حفره های متعدد استفاده نموده اند که در عین محدود کردن دید اطرافیان به داخل خانه نور بسیار زیادی را هم به داخل می کشاند. در عوض نمای جنوبی کاملا از پنجره های عظیم و باز استفاده می نماید تا نمای شگفت انگیز از شهر به برترین شکل ممکن در دید باشد. این پوسته حفره دار باسم دیوار دوم خانه عمل نموده و فضای درخشان داخلی که در پشت این پوسته قرار گرفته را محافظت نموده و در عین حال فضای بسیار روشن برای آن فراهم می نماید. این کار باعث شده شلوغی های شهر کاملا از فضای داخلی خانه دور بماند اما در عین حال از روشنایی آن استفاده کند.

فضای داخلی این آپارتمان شیک در تهران با عناصر طبیعی تزیین شده است. حوضچه آب که با منعکس کردن نور اطراف را روشن می نماید و درخچه های بامبو کاشته شده درون باغچه ها بیضوی همگی در کنار هم شادابی و زیبایی شگفت انگیزی به محیط داده اند. در معماری ایرانی سنتی، حریم خصوصی و فضای درونی یکی از مهم ترین مباحث است، در نتیجه پنجره ها نقش اصاسی در ظاهر و تعریف هویت سازه و ساختمان مسکونی ایفا خواهند کرد. اما متاسفانه با گذشت زمان پنجره ها کاملا تغییر نموده و آن هویت و تنوع قدیم خود را از دست داده اند. در این پروژه اما طراحان کوشش کردند با دوری از یکنواختی و استفاه نکردن از طرح های تکراری این هویت تاریخی پنجره ها در معماری ایرانی را دوباره زنده نمایند.

آپارتمان شیک در تهران

منبع: اتاق

به "آنالیز طراحی داخلی و خارجی آنالیز طراحی داخلی و خارجی آپارتمان شیک در تهران ، زعفرانیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنالیز طراحی داخلی و خارجی آنالیز طراحی داخلی و خارجی آپارتمان شیک در تهران ، زعفرانیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید