شغل هوشمند سازی ساختمان و بازار کار آن

به گزارش موسیقی با امیر، تفاوت بین سخت کوشی و کار هوشمندانه در این است که چقدر زمان برای انجام کار ها صرف می کنید.

شغل هوشمند سازی ساختمان و بازار کار آن

کار سخت زمانی است که فردی زمان زیادی را صرف انجام بسیاری از کار ها می نماید. با این حال، کار هوشمند زمانی است که زمان کمتری را صرف می نماید و در عوض روی تکمیل کردن چیز های درست تمرکز می نماید.

پس بیایید با چند مثال ابتدایی آغاز کنیم. سال ها قبل، از گاری برای حمل قطعات سنگی بزرگ از جایی به جای دیگر استفاده می شد. اما خودرو های مدرن به راحتی بار را حمل می نمایند و مسافت های طولانی را با کوشش کمتر و با کارایی بیشتر طی می نمایند. این یک نمونه کلاسیک از کار هوشمند است. امروزه، هر ساختمانی می تواند به یک محیط فیزیکی هوشمند تبدیل گردد، محیطی که مالکان و مستاجران می توانند آن را به روش های مفیدی کنترل و مدیریت نمایند.

وارد کردن ساختمان ها به عصر دیجیتال و هوشمند سازی آن ها، یکپارچه سازی استاندارد ها و اتصال سیستم ها به یک دیگر در مدل های مجازی است که می تواند مصرف انرژی را کاهش دهد، هزینه ها را کاهش دهد و سطوح تعامل و کنترل کاربر را که قبلا غیر ممکن بود، ارائه دهد. در این مقاله ضمن آشنایی با شغل هوشمند سازی ساختمان، شرایط بازار کار این حرفه را آنالیز خواهیم کرد.

معرفی شغل هوشمند سازی ساختمان

هوشمند سازی ساختمان زیر مجموعه رشته برق ساختمان است که در دوره های آموزش برق ساختمان برخی از آکادمی ها نیز آموزش داده می گردد. هوشمند سازی ساختمان یک راه چاره کاملا تضمینی و نوین است که به کسب و کار ها اجازه می دهد تا حداکثر پتانسیل خود را کشف نمایند. با ادغام یکپارچه پلتفرم های فیزیکی و دیجیتالی، شرکت ها و کارمندان را قادر می سازد تا به محصولات و خدمات مختلف برای دستیابی به بهره وری بهینه دسترسی داشته باشند.

ساختمان هوشمند دارایی زنده ای است که به وسیله مدیران ساختمان و تاسیسات برای بهبود عملیات استفاده می گردد. با استفاده از فناوری های نو، اتوماسیون فرآیند ها و کنترل خدمات ساختمان از جمله روشنایی، گرمایش، تهویه مطبوع، امنیت و غیره به نحو احسن برآورده می گردد. تیم های هوشمند سازی ساختمان تخصص ساخت منازل و برج ها را با مهارت های دیجیتال ترکیب می نمایند و خدماتی از قبیل مشاوره، طراحی و ایجاد نرم افزار را ارائه می دهند و پشتیبانی های لازم را از مشتریان انجام می دهند.

مفاهیم خانه هوشمند مزایای بیشتری را برای امنیت و صرفه جویی در هزینه ارائه می دهد. کنترل کرکره های برقی و سایبان ها و هم چنین سایر اجزاء مانند گرمایش یا روشنایی به راحتی به وسیله برنامه های روی تلفن همراه شما امکان پذیر است. متخصصان حرفه ای و با تجربه هوشمند سازی ساختمان راه چاره های کاربردی را ارائه می دهد که تنها در چند مرحله خانه شما را هوشمند می نمایند. محصولات به طور مستقیم قابل کنترل و نصب آسان هستند. ساختار مدولار مفهوم خانه هوشمند به شما این امکان را می دهد که اجزای نو را به سرعت و بدون پیچیدگی اضافه کنید.

اگرچه آخرین نسل از پیشرفت های تجاری اغلب یکپارچه سازی سیستم ساختمان های دیجیتال را نشان می دهند، در صورتی که محیط ساخته شده واقعاً پایدار گردد، ساختمان های موجود از این ویژگی ها و خدمات بهره مند خواهند شد. تکنسین های هوشمند سازی ساختمان سیستم ها و فرآیند های دیجیتالی را طراحی می نمایند که می تواند داده هایی را که ساختمان ها فراوری می نمایند یکسان کند، به طوری که عملکرد بین سیستم های منفرد از بین نرود.

تعریف ساختمان های هوشمند و ویژگی های آن ها

ساختمان های هوشمند امکاناتی هستند که از سیستم های اتوماتیک پیچیده برای به حداکثر رساندن کارایی عملیاتی و رفاه ساکنان استفاده می نمایند. این اصطلاح اغلب به سازه هایی اطلاق می گردد که از فناوری هوشمند برای پایداری استفاده می نمایند. امروزه، این تعریف شامل تعمیر و نگهداری ساده، افزایش بهره وری و موارد دیگر است. طراحی ساختمان هوشمند، دستگاه های متصل به اینترنت اشیا و سایر سیستم ها را در پلتفرمی ادغام نموده و فرآیند های روزانه را اتوماتیک می کند. از آن جایی که هر ساختمان هوشمند به تنهایی منحصر به فرد است، کاربرد های بی شماری برای این فناوری وجود دارد. به عنوان مثال، در املاک تجاری، آپارتمان های هوشمند و ساختمان های هوشمند می توانند با بهره گیری از شبکه گسترده تاسیسات و اعطای مجوز های خاص به مستاجران مجاز، یکدیگر را تکمیل نمایند.

همه ساختمان های هوشمند برای استفاده از قابلیت های اینترنت اشیاء دستگاه های موجود در شبکه های خود به اینترنت احتیاج دارند. فقط افزودن روتر های WiFi کافی نیست و باید اتصال به اینترنت قابل اعتماد را تضمین کرد. وقتی چیزی در یک ساختمان هوشمند خراب می گردد، مدیران تاسیسات باید آن را در سریع ترین زمان ممکن اجرا نمایند. خوشبختانه، این سیستم ها می توانند از ابزار های نگهداری پیشگیرانه برای نظارت بر عملکرد و توصیه بازرسی های قبلی استفاده نمایند. علاوه بر این، طراحی ساختمان باید شامل دسترسی آسان به تجهیزات سخت افزاری و نرم افزاری در کل ساختار باشد.

استفاده از ساختمان های هوشمند می تواند بهره وری انرژی را در پی داشته باشد. رایج ترین اتلاف انرژی ناشی از نا کارآمدی های روزمره مانند چراغ های همواره روشن یا تهویه مطبوع بیش از حد فعال است. ساختمان های هوشمند می توانند این استفاده را برای کاهش هزینه ها و ارتقای پایداری اتوماتیک نمایند. به عنوان مثال، ممکن است کنترل های آب و هوا را بر اساس تعداد ساکنان در یک فضای مشخص تنظیم کند. روشنایی فضای کار ممکن است هنگام استفاده از میز فعال گردد و پس از خروج همه خاموش گردد. این کارایی ها در طول زمان افزایش می یابد و هزینه های عملیاتی را کاهش می دهد. ساختمان های هوشمند خدمات اتوماتیک و شخصی سازی شده را ارائه داده و ابزار هایی را برای افزایش اثر بخشی، بهره وری و حتی راحتی هر فرد را فراهم می نمایند و کنترل لوازم خانگی و فعال شدن اتوماتیک را به کاربر اعطا می نماید.

با توجه به مزایای استفاده از خانه های هوشمند و ویژگی های فوق العاده آن ها، تقاضای نیروی کار متخصص و با تجربه روز به روز افزایش یافته است. بازار کار حرفه هوشمند سازی ساختمان ها با توجه به محدود بودن افراد متخصص عالی و پر رونق برآورده شده است و می توان با کسب مهارت ها و توانایی های عملی و سرمایه کم، کسب و کار شخصی خود را راه اندازی نموده و به عایدی عالی برسید. آکادمی فنی مرکز در تهران اقدام به برگزاری دوره صفر تا صد آموزش هوشمند سازی ساختمان زیر نظر سازمان فنی و حرفه ای پرداخته است. از مزایای شرکت در این دوره می توان به برگزاری کلاس به وسیله اساتید با تجربه و رزومه عالی در کارگاه های عملی، پشتیبانی نامحدود، منعطف بودن کلاس های حضوری و آنلاین، در نظر گرفتن خوابگاه برای کارآموزان ساکن شهرستان، امکان تنو دوره رایگان، ارائه مدرک فنی و حرفه ای معتبر و دوره رایگان راه اندازی کسب و کار اشاره نمود.

منبع: همشهری آنلاین

به "شغل هوشمند سازی ساختمان و بازار کار آن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شغل هوشمند سازی ساختمان و بازار کار آن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید