بورس در انتظار اخبار مثبت

به گزارش موسیقی با امیر، تهران (پانا) - شاخص کل بازار سهام امروز دوشنبه حدود 22 هزار واحد افت را تجربه کرد. در سرانجام معاملات شاخص روی عدد یک میلیون و 234 هزار واحدی ایستاد. رشد بورس انتظار چه اخباری است؟

بورس در انتظار اخبار مثبت

به گزارش تجارت نیوز، بر اساس پیش بینی کارشناسان انتظار می رود با تصویب لایحه 10 بندی خاندوزی در مجلس، فشار فروش در بازار کاهش یابد اما در غیر این صورت روزهای منفی بازار ادامه خواهد داشت.

از سوی دیگر انتشار اخبار مختلف و عدم حمایت واقعی دولت از بورس باعث شده که از مقدار اعتماد سهامداران در بازار کاسته گردد.

محمد ابراهیم سماوی، کارشناس بازارهای اقتصادی در پیش بینی معاملات فردا می گوید: اگر اخبار مثبت بازار تنها وعده و وعید نباشند، جو منفی بورس کمتر می گردد.

وی شرح می دهد: در حال حاضر شاخص به حمایت قیمتی در محدوده یک میلیون و 240 هزار واحدی نزدیک شده است. این عامل حساسیت بازار را نسبت به اخبار افرایش می دهد.

به گفته سماوی اخبار این روزها معین نماینده جهت و مقدار رشد شاخص است.

این کارشناس بازار سرمایه ادامه می دهد: حال این روزهای بازار سرمایه واگرایی شدیدی با گزارشات فصلی و ارزندگی بسیاری از صنایع دارد.

وی شرح می دهد:گزارش ­های فصلی پاییز سال جاری بهبود عملکرد صنایع به طور ویژه در صنعت پالایشی را نشان می دهد.

سماوی در ادامه می گوید: به علت جهش قیمتی نفت، کرکاسپرد و سایر صنایع پتروشیمی (به جز متانولی­ ها)، فلزات اساسی و استخراج کانه های فلزی بود. به طور میانه مقدار P/E ttm بازار حدود یک واحد کاهش یافته که ارزندگی بیش از پیش بازار را نشان می دهد.

این کارشناس بازارهای اقتصادی شرح می دهد: علت اصلی واگرایی ارزندگی و قیمت­ ها را باید در رفتار سیاستگذاران پیدا کرد. اخباری که روزهای اخیر مبنی بر افزایش اقتصادیات صادراتی و بعلاوه افزایش نرخ خوراک گاز منتشر شد به صورت کامل در تضاد با حرف­ های سیاستمداران و مصوبه 10 بندی جهت بازار سرمایه بود.

سماوی اظهار می نماید: سیاستمداران در حرف حمایت می نمایند اما در عمل شرکت های بورسی را محلی برای جبران کسری بودجه می دانند. این رفتار دوگانه باعث افزایش ترس و فراواکنشی نسبت به اخبار منفی بر کلیت بازار سرمایه می گردد.

این کارشناس بازارهای اقتصادی شرح می دهد: امروز بازار سرمایه با 78 نماد در صف فروش روز خود را شروع کرد و یا تعداد بالای 250 نماد در صف فروش و ریزش 1.74 درصدی شاخص کل به خاتمه رسید که متاثر از عوامل نامبرده بود.

منبع: خبرگزاری پانا

به "بورس در انتظار اخبار مثبت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بورس در انتظار اخبار مثبت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید