تحولات مایکروسافت اج در راهند

به گزارش موسیقی با امیر، شرکت مایکروسافت برنامه ها و تغییراتی مهم را برای مرورگر مایکروسافت اج در نظر دارد. تغییراتی که به زودی شاهدشان خواهیم بود.

تحولات مایکروسافت اج در راهند

مایکروسافت به صورت رسمی اعلام نموده که میخواهد تغییرات بنیادین بسیار مهمی در مرورگر معروف خود یعنی مایکروسافت اج ایجاد کند. غول نرم افزاری جهان میخواهد اج را بر اساس کرومیوم بازسازی کند؛ موتور رندر وب متن بازی که مورد استفاده گوگل کروم هم قرار گرفته است. با این کار اج می تواند به راحتی برای همه سیستم عامل های دیگر مثل ویندوز 7، ویندوز 8 و حتی مک نیز عرضه گردد.

این موضوع به این معنیست که اج به موتور بلینک تجهیز خواهد شد و از موتور های جاوا اسکریپت V8 بهره مند می گردد. این یک حرکت بزرگ برای مایکروسافت و مرورگرش به شمار می رود و یک گام فوق العاده در جهت ورود به جهانی متن باز از طرف غول آمریکاییست.

البته در این بین، شکل و شمایل مایکروسافت اج تغییری نخواهد کرد. این مرورگر با همان سبک و سیاق قبل در ویندوز ظاهر خواهد شد. اما اصلی ترین تغییرات در پشت صحنه مرورگر اتفاق می افتد و از این به بعد وبسایت ها با پیچیدگی های کمتری اجرا خواهند شد.

علت اصلی این تغییرات از طرف مایکروسافت شاید به این خاطر باشد که در حال حاضر اج با اختلاف بسیار زیادی پشت سر کروم قرار گرفته است. بیشتر توسعه دهندگان وب از مرورگر کروم استفاده می نمایند و مایکروسافت در پی جلب توجه افراد بیشتری است و شاید یک راه چاره سریع بازسازی مرورگر اج بر اساس کرومیوم باشد.

از طرفی مایکروسافت بهبود های قابل توجهی را در اج ایجاد نموده بود که تنها در آخرین نسخه اصلی سیستم عاملش یعنی ویندوز 10 در دسترس قرار داشت. اما در حال حاضر بسیاری از افراد و شرکت ها همچنان از ویندوز 7 و ویندوز 8 استفاده می نمایند و قادر به بهره مندی از مرورگر اج نیستند.

حالا مایکروسافت با استفاده از کرومیوم می تواند اج را به صورت جداگانه برای همه سیستم عامل ها عرضه کند و به طور کاملا مجزا از سیستم عامل به فکر بهبود و عرضه به روزرسانی برای آن باشد. از طرفی مایکروسافت به خوبی می داند که بیشتر طراحان وب از سیستم عامل مک استفاده می نمایند. بنابراین ورود به این سیستم عامل هم می تواند یکی از برترین روش ها برای ارزیابی بیشتر این مرورگر محسوب گردد.

منبع: دیجیاتو

منبع: انتخاب

به "تحولات مایکروسافت اج در راهند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تحولات مایکروسافت اج در راهند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید