3 اپ رایگان برتر برای افزایش بهره وری با تکنیک پومودورو

به گزارش موسیقی با امیر، تکنیک پومودورو یکی از معروف ترین روش ها برای اجرای مؤثر وظایف است. در واقع این شیوه محبوبیت خود را مدیون افزایش عوامل حواس پرتی است که سوغات نفوذ اینترنت به زندگی روزمره ما و ظهور راه های تازه برای گذران وقت (گاهی اتلاف وقت) محسوب می شود.

3 اپ رایگان برتر برای افزایش بهره وری با تکنیک پومودورو

اگر علاقه دارید بیشتر درباره این تکنیک بدانید، باید گفت این روش یکی از پیشنهاد شده ترین روش ها برای به کار گیری در زندگی روزمره و با هدف افزایش بهره وری است. خوشبختانه، به کارگیری تکنیک پومودورو بسیار ساده است و تنها چیزی که نیاز دارید یکی از اپلیکیشن های موجود برای آن است.

در ادامه شما را با 3 نمونه از بهترین اپ های رایگان این حوزه آشنا می کنیم، با این امید که از همین امروز بتوانید از آن ها برای بهره وری بیشتر در حوزه کار، تحصیل و یا سایر فعالیت هایی که نیاز به تمرکز دارند کمک بگیرید.

تکنیک پومودورو چیست؟

تکنیک پومودورو یک روش ساده و کاربردی است که کارایی آن شما را شگفت زده خواهد کرد. با وجود سادگی، می تواند مانند پادزهری برای افرادی باشد که دوره تمرکز کوتاهی دارند. اولین قدم برای استفاده از تکنیک پومودورو این است که با شیوه کار آن آشنا شوید.

در حالی که این تکنیک ساده است، خواندن کتاب تکنیک پومودورو از فرانچسکو سیریلو، راهی عالی برای درک کارایی این روش و کشف نحوه کار با آن برای بهره وری حداکثری خواهد بود.

برای استفاده از این تکنیک باید ابتدا با برنامه روزانه خود آغاز کنید. فهرستی از وظایف روزانه خود تهیه کنید. یک To-do list ساده هم کفایت می کند. می توانید از دفترها و دفترچه های برنامه ریزی آماده برای این کار کمک بگیرید یا قالب های آماده آن را که به صورت فایل PDF موجود است دانلود کنید.

اساس ایده سیریلو این است که همه وظایف باید در بازه های 25 دقیقه ای انجام شوند و بین آن ها زمان استراحتی در حد 3 تا 5 دقیقه وجود داشته باشد. هر 25 دقیقه یک پومودورو نامیده می شود. پس از 4 پومودورو شما می توانید یک استراحت 15 تا 30 دقیقه ای داشته باشید.

پومودورو در واقع معادل گوجه فرنگی است و این نام برگرفته از ساعت های کوکی آشپزخانه است که به شکل گوجه فرنگی هستند. سیریلو اولین بار از این ابزار برای پیاده سازی تکنیک خود بهره گرفت. به همین دلیل در بسکمک از منابع از گوجه فرنگی به عنوان نماد این تکنیک استفاده می شود.

هنگامی که روز خود را برنامه ریزی می کنید، باید این موضوع را در نظر بگیرید که هر یک از وظایف شما به چند پومودورو نیاز دارد. احتمالا تا یک بار برای هر کار از این تکنیک استفاده نکنید، ایده ای از تعداد پومودوروهای لازم نخواهید داشت.

در ادامه با 3 اپلیکیشنی که پیش تر وعده دادیم آشنا می شویم.

1. Pomatez

اپ Pomatez عناصر اصلی تکنیک پومودورو را در خود دارد و آن ها را در قالب یک پکیج جمع وجور به شما ارائه می کند. اگر می خواهید تجربه کاملی از استفاده از تکنیک یاد شده داشته باشید، این اپ بهترین گزینه خواهد بود.

Pomatez رایگان و منبع باز است و مهم تر از آن، برای سیستم عامل های ویندوز، مک و لینوکس در دسترس است. می توانید با استفاده از این اپ یک فهرست وظایف ایجاد کنید و کارهایی را که باید انجام دهید اولویت بندی کنید.

از سایر ویژگی های این اپ می توان به زمان استراحت تمام صفحه اشاره کرد که پس از فرا رسیدن پومودورو یک استراحت کوتاه را برای شما در نظر می گیرد و پیامی را به صورت تمام صفحه نمایش می دهد. همچنین حالت Strict هم وجود دارد که از پایبندی شما به کار اطمینان حاصل کند.

این اپ قابل شخصی سازی است و به شما اجازه می دهد خودتان زمان هر پومودورو، استراحت های کوتاه یا طولانی و استراحت های ویژه (برای ناهار، میان وعده و…) را معین کنید. پس از دانلود Pomatez، اپ کاملا قابل استفاده است و حتی نیاز به ایجاد حساب کاربری هم ندارید.

این اپلیکیشن را رابط کاربری مجذوب کنندهی دارد و به صورت اتوماتیک به روز رسانی می شود. می توانید Pomatez را از این لینک دانلود کنید.

2. Tomato Timer

اگر تمایل ندارید اپلیکیشنی را دانلود و نصب کنید، می توانید از Tomato Timer که یک اپ تحت وب است برای مدیریت زمان خود استفاده کنید. این سرویس رایگان است، اما این رایگان بودن باعث نشده امکاناتی که در اختیار شما می گذارد محدود شود. Tomato Timer مدت هاست که در دسترس است و سرویس قابل اعتمادی است.

متأسفانه این اپ از فهرست وظایف پشتیبانی نمی کند، بنابراین مجبور هستید از یک اپ جداگانه یا دفتر برنامه ریزی استفاده کنید. اپ هایی مانند Google Tasks یا To-do list مایکروسافت می توانند گزینه های مناسبی برای این کار باشند.

با استفاده از این اپ می توانید تایمر را برای پومودوروی خود آغاز، متوقف یا ریست کنید، زمان استراحت کوتاه و طولانی معین کنید و در صفحه تنظیمات این زمان ها را جابه جا کنید. همچنین، می توانید صداهای مختلف و میزان آن ها را شخصی سازی کنید. علاوه بر این ها، یک دکمه برای آغاز اتوماتیک پومودوروها و زمان های استراحت پس از پایان هر دوره وجود دارد.

با توجه به این که Tomato Timer یک وب اپلیکیشن است، می توانید از آن روی هر پلتفرم و هر مرورگری استفاده کنید. با این حال، بهتر است از مرورگرهای کروم، فایرفاکس یا سافاری استفاده کنید، چون این مرورگرها برای هشدارهای محیط دسکتاپ بهینه شده اند. به علاوه، می توانید از میان برهای مختلف روی صفحه کلید خود برای گشت و گذار در محیط Tomato Timer کمک بگیرید.

در نهایت، اگر پیگیری زمان کار یا نمایش میزان استفاده از زمان برای شما مهم است، این سرویس مناسب شما نیست. اما اگر صرفا در پی یک ابزار برای استفاده از تکنیک پومودورو هستید و تجزیه و تحلیل زمان صرف شده برای هر کار برایتان مهم نیست، Tomato Timer گزینه مناسبی خواهد بود.

3. Pomofocus

Pomofocus یک وب اپلیکیشن رایگان دیگر است که برخلاف Tomato Timer ظاهر به روزتری دارد، اما تنها مزیت آن رابط کاربری اش نیست. شما می توانید با ایجاد یک حساب کاربری به گزارش ساعات صرف شده در روز، هفته و حتی سال دسترسی داشته باشید.

Pomofocus ویژگی های پیشرفته دیگری هم دارد که از میان آن ها می توان به امکان اضافه کردن وظایف روزانه و پیش بینی تعداد پومودوروی مورد نیاز برای هر وظیفه اشاره کرد. همچنین، می توانید مدت زمان پومودوروها و استراحت ها و تعداد پومودوروهایی که قبل از استراحت طولانی نیاز دارید را معین کنید. علاو بر این ها، Pomofocus یک سربرگ برای پیگیری ساعت هایی که صرف تمرکز کرده اید هم دارد.

برخلاف Tomato Timer، این سرویس به شما اجازه می دهد آغاز اتوماتیک را برای استراحت ها و پومودوروها به صورت جداگانه فعال کنید. اگر اهل رقابت هستید، بخش رنکینگ Pomofocus که هر هفته بهترین کاربران را نمایش می دهد می تواند برای شما مجذوب کننده باشد.

تنها مشکل این سرویس این است که کاملا رایگان نیست. اما حتی نسخه رایگان آن هم از بسکمک از اپ های این حوزه کاربردی تر است. از ویژگی های نسخه پولی می توان به گزارش سالانه، پروژه های پشتیبانی، اعلان های قابل شخصی سازی و حالت تاریک اشاره کرد.

بهره وری خود را با کمک تکنیک پومودورو افزایش دهید

تکنیک پومودورو با اختلاف یکی از بهترین ابزارها برای مدیریت زمان است که می تواند اهرمی برای افزایش بهره وری شما باشد. به لطف اپلیکیشن های بسکمک که وجود دارند، به کار گیری این روش ساده است.

در حالی که بسکمک از اپلیکیشن های موجود در این حوزه کاملا یا بخشی از امکانات خود را پولی کرده اند، 3 گزینه ای که نام بردیم می توانند بسکمک از نیازهای شما برای اجرای هر چه بهتر تکنیک پومودورو را برطرف کنند.

به جز این گزینه هایی که در این مطلب پیشنهاد کردیم، پیشنهاد شخصی ما به شما استفاده از اپ هایی مانند Forest برای گوشی های هوشمند و Stretchly برای رایانه هاست که برای سیستم عامل های مختلف در دسترس هستند.

منبع: Make Use Of

منبع: دیجیکالا مگ

به "3 اپ رایگان برتر برای افزایش بهره وری با تکنیک پومودورو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "3 اپ رایگان برتر برای افزایش بهره وری با تکنیک پومودورو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید