تدوین پیمان نامه حقوق بچه ها در سطح استانی، ملی و بین المللی

به گزارش موسیقی با امیر، مدیرکل کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوانان چهارمحال و بختیاری گفت: پیمان نامه حقوق بچه ها براساس آموزه های دینی و اسلامی، آیات و احادیث تدوین شده که در آن نکات ریز و درشت تربیتی و فکری برای سطح استانی، ملی و بین المللی در نظر گرفته شده است.

تدوین پیمان نامه حقوق بچه ها در سطح استانی، ملی و بین المللی

حجت الله آسمند امروز در آیین افتتاحیه برنامه های هفته ملی کودک که در سالن جلسات کانون برگزار گردید، گفت: هفته ملی کودک بهانه ای است برای توجه بیشتر به بچه ها از سوی مسئولین، تصمیم گیران، برنامه ریزان و والدین که مسئولیت سنگینی در این حوزه به دوش دارند.

وی اضافه نمود: قوانینی در خصوص بچه ها وضع می گردد که امیدواریم هرچه زودتر به مرحله تصویب و اجرا برسد و یکی از مهم ترین آن ها پیمان نامه حقوق کودک و اولین قانونی است که در راستای اهمیت به بچه ها در سال 1368 در سازمان ملل متحد مطرح شد و توجه همه را به بهداشت، امنیت، سلامت و آسایش بچه ها سوق داد.

بیشتر بخوانید

مدیرکل کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوانان چهارمحال و بختیاری بیان داشت: پیمان نامه حقوق بچه ها براساس آموزه های دینی و اسلامی، آیات و احادیث تدوین شده است که در آن نکات ریز و درشت تربیتی و فکری برای سطح استانی، ملی و بین المللی در نظر گرفته شده است.

آسمند با ابراز امیدواری نسبت به رعایت حقوق بچه ها تمام دنیا در آینده اعلام نمود: آنچه از دید عموم کودک آزاری است تنبیه بدنی و آخرین درجه کودک آزاری محسوب می گردد، اما مسائل مهم دیگری، چون تحقیر، طرد، سرزنش، مشاجرات خانوادگی نزد کودک و... نیز از مصادیق کودک آزاری هستند که باید برای کاهش آن ها کوشش گردد.

وی تشریح کرد: کودک آزاری خطرات زیادی را از لحاظ تربیتی و شناختی برای بچه ها به همراه دارد که تا انتها عمر اثرات مخرب آن در زندگی شخصی، خانوادگی و جامعه موجب آسیب می گردد و جامعه را با بحران روبه رو می نماید.

مدیرکل کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوانان استان با اشاره به عدم توجه والدین به بچه ها به دلیل مشغله های اقتصادی، شغلی، معیشتی و فضای مجازی توضیح داد: والدین باید مطلع باشند که بچه ها و نحوه رشد و پرورش اندیشه و روحیات آنان بیش از شغل، مسائل اقتصادی و فضای مجازی اهمیت دارد و باید از این قبیل نگرانی ها و بعلاوه مشغولیت بیش از حد در فضای مجازی فاصله بگیرند که زمان بیشتری کنار بچه ها خود باشند و به مسائل آن ها رسیدگی نمایند تا در آینده جامعه سالم تری داشته باشیم.

وی اضافه نمود: به مناسبت هفته ملی کودک 150 عنوان برنامه در مراکز فرهنگی و هنری سطح استان برگزار می گردد که شاخص ترین آن ها شادی پیمایی روز پنجشنبه بود بعلاوه تریلی سیار برای اجرای برنامه های زنده هنری و ادبی به مدت چهار روز در منطقه ها مختلف چهارمحال و بختیاری مستقر خواهد بود.

موسیقی با امیر چهارمحال و بختیاری شهرکرد

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "تدوین پیمان نامه حقوق بچه ها در سطح استانی، ملی و بین المللی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تدوین پیمان نامه حقوق بچه ها در سطح استانی، ملی و بین المللی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید