تشخیص اوتیسم در بچه ها با استفاده از یک برنامه تلفن همراه

به گزارش موسیقی با امیر، ایرنا/یک برنامه تلفن همراه با ردیابی نگاه بچه ها نوپا می تواند آنها در معرض خطر ابتلا به اوتیسم را با دقت 90 درصدی تشخیص دهد.

تشخیص اوتیسم در بچه ها با استفاده از یک برنامه تلفن همراه

به گزارش پایگاه اینترنتی spectrumnews، تحقیقات قبلی در زمینه ردیابی چشم نشان داده است که بچه ها نوپای مبتلا به اوتیسم ترجیح می دهند بیشتر به اشیاء نگاه نمایند تا به افراد.

این مطالعه جدید نشان می دهد که این ترجیح در بچه ها 17 ماهه که بعدا ابتلای آنها به اوتیسم تشخیص داده می گردد، نیز وجود دارد.

این برنامه ردیابی چشم همچنین نشان داد که این بچه ها نسبت به همتایان غیر اوتیسمی خود کمتر به جریان یک مکالمه توجه می نمایند.

محقق جرالدین داوسون، استاد روانپزشکی و علوم رفتاری در دانشگاه دوک در دورهام در کارولینای شمالی، گفت: این برنامه برای تشخیص اوتیسم نیست بلکه به پزشکان در معین اینکه آیا کودک برای ارزیابی رسمی تشخیصی باید به متخصص ارجاع گردد یا خیر، یاری می نماید.

وی اضافه کرد: ما هنوز در مراحل اولیه اعتبار سنجی هستیم.

فردریک شیک، دانشیار متخصص اطفال در دانشگاه واشنگتن در سیاتل که در این مطالعه مشارکت نداشت می گوید، حتی در این مرحله، این ابزار نوید بخش است.

اوتیسم (autism) یا درخودماندگی، نوعی اختلال رشدی (از نوع روابط اجتماعی) است که با رفتارهای ارتباطی و کلامی غیرطبیعی معین می گردد. علائم این اختلال تا پیش از سه سالگی بروز می نماید و علت اصلی آن هنوز ناشناخته است.

به افرادی که این اختلال را دارند اوتیستیک یا درخودمانده گفته می گردد. این اختلال در پسران شایع تر از دختران است. شرایط مالی، اجتماعی، سبک زندگی و سطح تحصیلات والدین نقشی در بروز اوتیسم ندارد.

این اختلال بر رشد طبیعی مغز در حیطۀ تعاملات اجتماعی و مهارت های ارتباطی تأثیر می گذارد.

بچه ها و عظیم سالان مبتلا به اوتیسم، در ارتباطات کلامی و غیرکلامی، تعاملات اجتماعی و فعالیت های مربوط به بازی، مشکل دارند.

این اختلال، ارتباط با دیگران و دنیای خارج را برای آنان سخت می سازد. در برخی موارد، رفتارهای خودآزاردهنده و پرخاشگری نیز دیده می گردد.

در این افراد، حرکات تکراری (دست زدن، پریدن) و پاسخ های غیرمعمول به افراد، دل بستگی به اشیاء یا مقاومت در مقابل تغییر نیز دیده می گردد.

مشروح این مطالعه در مجله JAMA Pediatrics منتشر شده است.

منبع: همگردی

به "تشخیص اوتیسم در بچه ها با استفاده از یک برنامه تلفن همراه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تشخیص اوتیسم در بچه ها با استفاده از یک برنامه تلفن همراه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید