فکر تان را به چالش بکشید؛ 10 بازی پازل جورچین برتر برای اندروید و iOS

به گزارش موسیقی با امیر، در این مطلب به معرفی 10 بازی بسیار مجذوب کننده در سبک پازل جورچین برای اندروید و iOS می پردازیم که می توانند فکر تان را به چالش بکشند.

فکر تان را به چالش بکشید؛ 10 بازی پازل جورچین برتر برای اندروید و iOS

در دنیای بازی های ویدیویی، یک سری از کاربران هستند که به بازی های روی سیستم های رومیزی علاقه دارند و یک سری دیگر هم از انجام بازی های موبایل لذت می برند. در این مطلب روی صحبت مان با گیمرهای موبایل است. اما بازی هایی که قصد داریم به آن ها معرفی کنیم، لزوما در دسته بازی های خشن، اکشن و ماجراجویی یا مواردی از این دست قرار نمی گیرند. بلکه بازی هایی هستند که خیلی خوب با موبایل اجین شده اند.

اگرچه تا به امروز بازی های زیادی در سبک های مختلف برای موبایل عرضه شده که هواداران زیادی هم دارند. اما هیچوقت آن هماهنگی و خوانایی که بازی های سبک پازل جورچین با این پلتفرم دارند را نمی توان با هیچ بازی دیگری مقایسه کرد. این بازی ها بعلاوه هواداران بسیار زیادی هم در سراسر دنیا در بین گیمرها دارند چرا که در عین مجذوب نماینده بودن، فوق العاده سرگرم نماینده هم هستند و گاهی اوقات، ساعت ها کاربر را به خود مشغول می نمایند.

در این مطلب به معرفی 10 بازی سبک پازل جورچین برای اندروید و iOS می پردازیم که هم از امتیاز خوبی در فروشگاه های پلی استور و اپ استور برخوردار هستند و هم اینکه کاربران زیادی آن ها را دانلود و نصب نموده اند. این 10 بازی عبارت اند از:

  • Ticket to Earth
  • Marvel Puzzle Quest
  • Aggretsuko
  • Triple Town
  • Evergarden
  • TwoDots
  • Candy Crush Friends Saga
  • Bejeweled Blitz
  • Farm Heroes Saga
  • Tiny Bubbles

1. Ticket to Earth

سازنده و ناشر: Robot Circus

قیمت: 5 دلار

نخستین بازی این فهرست، یک بازی پازل جورچین با تلفیقی از سبک نقش آفرینی با داستانی مجذوب نماینده، نفس گیر و فوق العاده چالش برانگیز است که با پرداخت فقط 5 دلار، شما را وارد دنیایی می نماید که بیرون آمدن از آن واقعا کار سختی است. بازی Ticket to Earth حول یک داستان جالب می گردد. داستانی که شما را به سیاره ای دوردست می برد.

در این سیاره چه می گذرد؟ این سیاره در حال نابودی است و شما هم یکی از مهاجران آن هستید. حال این مهاجر چقدر بدشانس بوده که در بدو ورودش به این سیاره باید شاهد چنین لحظاتی باشد، دقیقا علتی است که باعث شده بازی فرایند مجذوب نمایندهی به خود بگیرد.

حال شما به عنوان یکی از مهاجرین باید برای بهبود شرایط کوشش کنید. در این راستا هم حتما احتیاج است با افراد مختلف همکاری کنید و با آن ها تعامل داشته باشید تا بتوانید پیروز شوید. توطئه های زیادی علیه شما شکل می گیرد که فقط با تصمیمات درست است که می توانید آن ها را خنثی کنید.

هدف این است که مهاجران به قدرتی که باید دست پیدا نمایند تا آن ها هم به نوبه خود، سهمی در نجات این سیاره بدشانس داشته باشند. وظیفه برگرداندن قدرت به این افراد هم با شماست که باید با توجه به راستا داستان و گرفتن تصمیمات لحظه ای و متناسب با شرایط، آن را انجام دهید. این بازی پازل مجذوب نماینده خوشبختانه هم برای اندروید در دسترس واقع شده است و هم iOS.

2. Marvel Puzzle Quest

سازنده: Demiurge Studios / ناشر: D3 Publisher

قیمت: رایگان

Puzzle Quest نه به عنوان یک بازی مارول بلکه به طور کلی به عنوان یکی از معروف ترین بازی های گوگل پلی شناخته می گردد که نسخه های زیادی هم شبیه به آن پیشرفته است. از جمله این بازی ها می توان به The Gathering و Adventure Time اشاره نمود. Puzzle Quest یک بازی در سبک پازل جورچین است. به این صورت که نشانه های مختلف را با هم جور می کنید تا به کرکتر شرور صدمه وارد کنید.

در این بازی می توانید شخصیت ها و قهرمان های زیادی را جمع آوری نموده و در حالت آنلاین هم به انجام بازی بپردازید. رویدادهایی هم به صورت روزانه، هفتگی و ماهانه برگزار می گردد که با شرکت در آن ها، شانس گرفتن لوت بیشتر را خواهید داشت. این بازی فریمیوم است و برای بهره مندی از تمام قابلیت های آن باید هزینه پرداخت کنید. به عنوان یک بازی پازل سرگرم نماینده برای اندروید و iOS عنوان، Puzzle Quest قطعا ارزش امتحان کردن را دارد.

3. Aggretsuko: Short timer Strikes Back

سازنده و ناشر: Springcomes

قیمت: رایگان

سومین بازی مجذوب نماینده سبک پازل و جورچین برای اندروید و iOS، بازی Aggretsuko: Short timer Strikes Back است. شخصیت اصلی داستان Retsuko یا همان پاندای قرمز است که به عنوان یک حسابدار در شرکت Carrier Man فعالیت می نماید . این پاندای قرمز شخصی پر اراده، مصمم و سرشار از آرزوهای بزرگ است و دوست دارد از شغل خود لذت زیادی ببرد و زندگی پر زرق و برقی داشته باشد.

طولی نمی کشد که شرکت تصمیم به جابه جا شدن می گیرد و Retsuko به عنوان مسئول طراحی دفتر نو انتخاب می گردد. شما در نقش پاندای قرمز، قادر خواهید بود برای هر طبقه از شرکت خود به دلخواه طرح مورد نظرتان را انتخاب کنید و حتی موضوع دفتر کارتان را نیز انتخاب کنید. برای سازماندهی دفتر خود، می توانید از ستارگان به دست آمده از پازل ها بهره ببرید.

با حل کردن پازل و طی کردن مرحله ای پس از مرحله دیگر شما به Retsuko یاری می کنید تا شرکت نو را به زیبایی و تمام کمال سازماندهی و طراحی کند. نکته قابل توجه دیگر این بازی گرافیک بالا و منحصربفرد آن است که در سبک خود بسیار مجذوب نماینده و دوست داشتنی است. برای دانلود و نصب این بازی، احتیاجی ندارید که حتما از علاقه مندان سبک بازی های پازل باشید، چرا که این بازی آنقدر دلنشین و مجذوب نماینده است که در همان ابتدا نظر شما را به خود جلب می نماید.

4. Triple Town

سازنده و ناشر: Spry Fox

قیمت: رایگان

چهارمین بازی، Triple Town نام دارد که یک بازی پازل فکری در سبک شهرسازی برای اندروید و iOS است. فرایند بازی به این گونه است که شما با ترکیب 3 عنصر قادر خواهید بود عناصر بزرگ تری خلق کنید و به شهر خود رونق ببخشید. این فرایند آن قدر تکرار می گردد که در نهایت شهر شما سرشار از فضای سبز، کلیسا، خانه ها و چیزهای دیگر می گردد. هر چه قدر که شهرسازی شما بیشتر و گسترده تر باشد امتیازی که کسب می کنید نیز بیشتر خواهد بود.

شما با ترکیب کردن 3 علف، می توانید بوته بسازید، با ترکیب کردن 3 بوته می توانید درخت بسازید و این فرایند با عناصر دیگر، تکرار می گردد. تکرار پشت هم این فرایند بسیار مجذوب نماینده است و شما از فرایند خلق کردن لذت زیادی خواهید برد. البته باید این نکته را هم ذکر کرد که انجام این بازی به این راحتی ها هم نیست و شما در طول بازی کردن با چالش های گوناگون و سخت نیز روبرو خواهید شد.

بازی Triple Town گرافیک خاص و بامزه ای دارد که بسیار دلنشین است و شما را مجذوب خود می نماید. امتیاز بیشتری کسب کنید، شهر خود را بزرگ تر کنید و از قدرت خلق کردن لذت ببرید.

5. Evergarden

سازنده و ناشر: Flippfly

قیمت: رایگان

بازی Evergarden یک بازی محبوب و زیبای سبک پازل برای اندروید و iOS است که حاوی باغچه های شش ضلعی است. این بازی به وسیله استودیوی Flippfly LLC طراحی و عرضه شده است که یک استودیوی به نام در دنیای بازی های ویدیویی به شمار میرود. شما در این بازی نقش باغبان یک باغچه را ایفا می کنید که باغچه های شما از کنار هم قرار گرفتن شش ضلع تشکیل شده اند. مکانیزم بازی بسیار خاص و جالب و به صورت کنار هم قرار دادن اشکال مشابه کنار هم و ترکیب کردن آن ها با یک دیگر است.

در ابتدای بازی چندتا از خانه های باغچه ی شما به وسیله گیاهانی اشغال شده اند و یک سری از آن ها خالی هستند. شما می توانید بذر گیاه خود را در خانه های خالی بکارید و پس از گذشت مدت زمانی بذرهای تان رشد می نمایند. حال اگر گیاهانی که کاشتید مشابه یکدیگر بودند می توانید با ترکیب کردن آن دو با یکدیگر، گیاهی نو خلق کنید و این فرایند ادامه پیدا می نماید. هر چقدر که گیاهان بیشتری را با یکدیگر ترکیب کنید و گیاه بزرگ تری خلق کنید امتیاز بیشتری هم کسب خواهید کرد. البته، قطعا فرایند بازی به این آسانی که گفته شد نیست و با چالش هایی نیز رو به رو خواهید شد.

6. TwoDots

سازنده و ناشر: PlayDots

قیمت: رایگان

بازی TwoDots یا دو نقطه یکی دیگر از بازی های مجذوب نماینده و سرگرم نماینده فکری و سبک پازل برای اندروید و iOS است که به وسیله استودیوی بازی سازی Inc طراحی و عرضه شده است. در طول بازی دو کاراکتر آملیا و ژاک همراه شما هستند و با شما سفر می نمایند. گیم پلی بازی بسیار مجذوب نماینده و اعتیادآور دنبال می گردد که در آن، هدف تان ساخت ردیف های افقی و عمودی با نقاط هم رنگ است. اگر می خواهید به مرحله بعدی صعود کنید ساختن مستطیل یاری بسزایی به شما می نماید.

ممکن است فکر کنید چه ساده! بهم چسباندن چند نقطه برای ساخت ردیف های هم رنگ چه مجذوب نمایندهیتی ممکن است داشته باشد؟ ولی باید بگوییم که فرایند بازی به این آسانی ها هم نیست و شما پس از گذراندن مرحله ای پس از مرحله دیگر با چالش های سخت تری روبرو خواهید شد و باید حسابی فکرتان را به کار بگیرید؛ حتی اگر گیمری بسیار حرفه ای باشید. از ویژگی های خوب این بازی می توان به بی نهایت بودن مراحل و گرافیک مجذوب نماینده، دوست داشتنی و خاص آن اشاره نمود که بسیار مهیج و چالش برانگیز است. اگر شما از علاقه مندان به بازی های فکری مثل Candy crush هستید حتما عاشق این بازی خواهید شد و از فرایند بازی بسیار لذت خواهید برد.

7. Candy Crush Friends Saga

سازنده و ناشر: King

قیمت: رایگان

اگر از علاقه مندان به بازی های سبک پازل هم نباشید قطعا یک بار هم که شده نام بازی Candy crush باید به گوشتان خورده باشد. بازی که قصد داریم به معرفی آن بپردازیم Candy Crush Friends Saga است. این بازی به وسیله کمپانی معروف King ساخته و عرضه شده است و به صراحت می توان گفت تمامی بازی های این کمپانی جز برترین ها هستند و امتیاز بسیار بالایی نیز کسب نموده اند.

در این بازی هم همچون دیگر بازی های این نسخه، شما باید از 3 یا بیش از 3 آبنبات را کنار هم بگذارید تا آن ها را از بین ببرید. البته باید گفت بازی قانون های خاصی دارد و اگر تعداد معینی از آب نبات ها کنار هم باشند تبدیل به بمب و دیگر موارد این چنینی می شوند. گیم پلی بازی بی نهایت مجذوب نماینده و اعتیاد آور است و شما را به وجد می آورد، به طوری که متوجه گذر زمان نمی شوید!

اگر بازی هیجان انگیز Candy Crush را بازی نموده اید قطعا با شخصیت های دوست داشتنی آن آشنایی دارید؛ در این بازی شما باید در طول بازی کردن آن شخصیت ها را جمع آوری کنید. از جمله ویژگی های خوب این بازی می توان به گرافیک 3D و 4 حالت بازی مجذوب نماینده برای سرگرم شدن اشاره نمود.

8. Bejeweled Blitz

سازنده و ناشر: PopCap Games

قیمت: رایگان

بازی هشتمی که در این مطلب قصد داریم به معرفی آن بپردازیم بازی مجذوب نماینده و دوست داشتنی Bejeweled Blitz است . این بازی پازلی و مهیج همچون بازی های سری Candy Crush است با این تفاوت که در اینجا شما باید با کنار هم قرار دادن الماس های هم رنگ و یا هم شکل، سه و یا تعداد بیشتری از آن ها را منفجر کنید. ناگفته نماند که در حین بازی قانون هایی از قبیل تبدیل شدن الماس ها به بمب و چیزهایی از این قبیل نیز وجود دارد تا مجذوب نمایندهیت آن دوچندان گردد. اگر بهتر بازی کنید و بیشتر فکر کنید می توانید تعداد بیشتری از الماس ها را یک جا منفجر کنید و امتیاز بسیار بیشتری کسب کنید.

هر یک از مراحل مجذوب نمایندهیت خاص خودش را دارد و به مرور زمان چالش های آن سخت تر و سخت تر می شوند. از همین رو شما احتیاج دارید مدت زمان بیشتری را صرف فکر کردن کنید و در عین حال باید سرعت عمل بالایی نیز داشته باشید که قطعا کار ساده ای نیست و حسابی شما را غرق در بازی می نماید، به گونه ای که متوجه سرد شدن چای نمی شوید! حتی اگر شما از آن دسته از کاربرانی نباشید که به بازی های سبک پازل علاقه دارند پیشنهاد می کنیم حتما یک بار هم که شده Bejeweled Blitz را بازی کنید تا حسابی لذت ببرید و عاشق این سبک شوید.

9. Farm Heroes Saga

سازنده و ناشر: King

قیمت: رایگان

بازی Farm Heroes Saga یکی دیگر از بازی های فوق العاده مهیج و کم نظیر سبک پازل برای اندروید و iOS است که به وسیله کمپانی معروف KING که بازی های Candy Crush را عرضه نموده ساخته شده است . این بازی با گیم پلی ویژه و اعتیادآور خود همچون سری بازی های Candy Crush در همان لحظه نخست شما را به خود جذب می نماید.

داستان بازی از این قرار است که شما باید به نیروهای قهرمانان مزرعه بازی بپیوندید و جلوی Rancid the Raccoon را بگیرید تا نگذارید به میوه های مزرعه شما آسیب برساند. یکی از ویژگی های خوب این بازی این است که شما قادر خواهید بود با دوستان خود و یا هزاران کاربر مختلف در دنیا به رقابت بپردازید و تجربه ای بسیار عالی در طی فرایند بازی داشته باشید.

صداگذاری مجذوب نماینده و هیجان انگیز این بازی یکی دیگر از ویژگی های خوب آن است که به شما حس خوب و انرژی بیشتری می دهد . بازی Farm Heroes Saga دارای گرافیک بسیار زیبا، روان و خیره نماینده ای است که باعث می گردد انجام مجذوب نمایندهیت آن دوچندان گردد.

10. Tiny Bubbles

سازنده: و ناشر: Pine Street Codeworks

قیمت: رایگان / خرید درون برنامه ای (در iOS باید برای خرید بازی 4 دلار بپردازید)

می رسیم به آخرین بازی این فهرست، Tiny Bubbles که یک بازی پازل مجذوب نماینده و البته متفاوت برای اندروید و iOS به شمار میرود. مکانیزم کلی بازی البته بر پایه همان سبک اصلی یعنی پازل جورچین است. به این صورت که اگر شما چند آیتم مشابه را در کنار هم قرار دهید، می بینید که ناپدید می شوند و در نهایت هم امتیاز می گیرید.

آنچه که باعث شده بازی مجذوب نماینده تر و خاص تر گردد، محیط آن است که فوق العاده آرامش بخش است. در این محیط شما حباب هایی را مشاهده می کنید که عمدتا بی رنگ هستند و در هر مرحله باید با رنگ هایی که به شما داده می گردد، آن ها را رنگ کنید. حباب هایی که رنگ مشابهی داشته باشند، می ترکند و به شما امتیاز می دهند.

در خط نخست گفتیم Tiny Bubbles اندکی متفاوت از بازی های هم سبک خود است. علت ادعایی که مطرح کردیم این است که شما در بسیاری از بازی های سبک پازل جورچین کنترل خاصی روی محل قرارگیری آیتم ها ندارید. فقط آن ها را کنار هم می گذارید تا ناپدید شوند. اما در این بازی، خودتان هستید که با رنگ آمیزی، مشخص می کنید چه حبابی در کجا قرار بگیرد.

اگر بازی های خوبی از قلم افتاده اند، می توانید نام آن ها را در بخش نظرات با ما و سایر کاربران دیگر در میان بگذارید.

منبع: Pocket Gamers

منبع: دیجیکالا مگ

به "فکر تان را به چالش بکشید؛ 10 بازی پازل جورچین برتر برای اندروید و iOS" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فکر تان را به چالش بکشید؛ 10 بازی پازل جورچین برتر برای اندروید و iOS"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید