سفر به فتحیه، توریستی ترین شهر فیروزه ای ترکیه

به گزارش موسیقی با امیر، اگر در پی مقصدی آرام و بی نظیر برای استراحت و سرگرمی می شد، ما به شما فتحیه را معرفی می کنیم. فتحیه شهری توریستی در غرب ترکیه است که به علت ویژگی های خاص خود سالانه مورد توجه میلیون ها جهانگرد از سراسر جهان قرار می گیرد. طبیعت بکر و دیدنی های فتحیه، محیط مناسبی را برای استراحت و سرگرمی جهانگردان به وجود می آورد. بعلاوه فرهنگ غنی و مردمان خون گرم شهر، توجه بسیاری از ماجراجویان را در سفر به فتحیه به خود جلب می نماید. برای آشنایی بیشتر با این شهر فیروزه ای با ما در مجله جهانگردی خبرنگاران همراه باشید. در این مقاله بعلاوه با برترین زمان برای سفر به فتحیه آشنا خواهید شد.

سفر به فتحیه، توریستی ترین شهر فیروزه ای ترکیه

آشنایی بیشتر با فتحیه

فتحیه از قدیمی ترین و کهن ترین شهرهای ترکیه به شمار می رود که حدود هفتاد هزار جمعیت را در خود جای داده است. همانطور که گفتیم به خاطر فرهنگ غنی و تاریخچه خود، سالانه میزبان میلیون ها جهانگرد خارجی به خصوص انگلیسی است. این شهر جهانگردی و بین المللی یکی از قطب های پر جنب و جوش و شب زنده دار ترکیه به شمار می رود که بازدید از تمام جاذبه های بی نظیر آن در طول یک هفته امکان پذیر نیست و باید ماه ها وقت گذاشت تا در طبیعت و فرهنگ این شهر غرق شد. فتحیه تنها شهریست که فرهنگ و تاریخش در خیابان و کوچه پس کوچه هایش نمایان است و بناهای قدیمی، تابوت ها و مقبره های قبل از میلاد مسیح در آنجا دیده می شوند که با وجود زلزله های شدید باز هم حفاظت شده اند.

گردش، سرگرمی و شگم گردی در شهر فتحیه

گردش، سرگرمی و شگم گردی در فتحیه تمام نشدنی است! به طوری که هیچگاه جهانگرد ها و ماجراجویان را دست خالی نمی بینید. از دیدنی های فتحیه در زمان سفر به فتحیه می توان به منطقه داون تاون، موزه فتحیه، برج آف، پارک سلاله یاکا، دره باترفلای، ساحل الودنیز و ساحل بیلی اشاره نمود. جشنواره های ویژه ای در فتحیه برگزار می گردد که مخاطبان و هواداران خاص آن ها از سراسر جهان، خود را به این شهر فرهنگی و تاریخی ترکیه می رسانند تا در این برنامه ها حضور داشته باشند نظیر جشنواره بین المللی فرهنگ و هنر فتحیه که برای شناخت و معرفی کامل فرهنگ این کشور به جهانگردان شکل می گیرد. غذاهای لذیذ و پر هوادار این شهر نیز تجربه ای بی نظیر برای جهانگردان به همراه دارد و آن ها را به مشتریان همیشگی تبدیل می نماید! از غذاهای محبوب جهانگردان می توان به کوفته، دونر کباب، آدانا کباب، ماهی کباب، اسکندر کباب و اهماجون اشاره نمود.

برترین فصل برای سفر

برترین زمان برای سفر به فتحیه به سلیقه شما دارد! فتحیه آب و هوای مدیترانه ای دارد که تابستان های آن، گرم و بدون بارندگیست اما فصلی پرهوادار برای ساحل گردی و شب گردی به شمار می رود از این رو بسیاری از جهانگرد ها این فصل را برای سفر انتخاب می نمایند. اگرچه زمستان های این شهر نیز هواداران خاص خود را دارد اما باید گفت که ماه های می و ژوئن یا سپتامبر و اکتبر برترین زمان سفر به دیدنی های فتحیه به شمار می روند.

مسیرهای دسترسی

مسیرها و وسایل مختلفی برای رسیدن به این جاذبه تاریخی و جهانگردی ترکیه وجود دارد تا بتوانید سفری شگفت انگیز و بدون خستگی را تجربه کنید.

اتوبوس: در شهر آنتالیا اتوبوس های وجود دارند که به سمت ازمیر حرکت می نمایند و در مسیر خود از فتحیه عبور می نمایند. می توانید از آن ها برای رسیدن به مقصد خود بهره ببرید.

هواپیما: می توانید با هواپیما به شهر دالامان در 120 کیلومتری فتحیه بروید و از آنجا با استفاده از وسایل نقلیه خود را به فتحیه برسانید.

منبع: همگردی

به "سفر به فتحیه، توریستی ترین شهر فیروزه ای ترکیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر به فتحیه، توریستی ترین شهر فیروزه ای ترکیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید