طرز تهیه ته چین کباب تابه ای لذیذ برای مهمانی

به گزارش موسیقی با امیر، ته چین از غذاهای اصیل ایرانی است که از نظر طعم و زیبایی بسیار مناسب پذیرایی و مراسم های خاص می باشد.

طرز تهیه ته چین کباب تابه ای لذیذ برای مهمانی

به گزارش بهترین ها، ته چین از سه قسمت مختلف تشکیل شده است دارای یک لایه ضخیم ته دیگ است که بسیار منسجم و برشته است یک لایه مواد گوشتی یا سبزیجاتی میانی و لایه آخر برنج سفید که معمولا با کره دم شده و برنج بافت لطیفی پیدا می نماید. ته چین انواع مختلفی دارد که می تواند هر سلیقه غذایی را راضی کند.

در رستوران ها ته چین را به شکل ته دیگ در کنار تمام غذاها سرو می نمایند. شما می توانید ته چین را بدون فر و با فر تهیه کنید.

مواد لازم

  • برنج 3 پیمانه
  • ماست چکیده 3 قاشق غذاخوری
  • روغن مایع 6 قاشق غذاخوری
  • تخم مرغ 1 عدد
  • کره 100 گرم
  • روغن به اندازه لازم
  • زعفران غلیظ دم شده 4 ق غذاخوری
  • نمک و فلفل سفید به اندازه لازم
  • مواد اولیه برای تهیه کباب ته چین
  • گوشت چرخ نموده 250 گرم
  • پیاز 1 عدد میانه
  • سیر 2 حبه
  • نمک، فلفل و زردچوبه به اندازه لازم

طرز تهیه ته چین کباب تابه ای

مرحله اول: آماده سازی برنج

ابتدا برنج را پاک نموده و می شوییم و به مدت 2 ساعت در آب و نمک خیس می کنیم. حالا قابلمه مناسبی را روی حرارت گذاشته و در آن آب و نمک می ریزیم و اجازه می دهیم تا کاملا به جوش بیاید. در این مرحله آب اضافی برنج را خالی نموده و به آب در حال جوش می افزاییم. زمانیکه که برنج به همراه جوشیدن آب به سطح آب آمد برنج را آبکش نموده روی آن آب ولرم می ریزیم و آماده می گذاریم.

مرحله دوم: آماده سازی مواد ته چین

داخل کاسه مناسبی ماست، زعفران، روغن، تخم مرغ و نمک و فلفل را افزوده و کاملا مخلوط می کنیم تا سسی نارنجی رنگ و یکدست داشته باشیم. حالا نیمی از برنج را به این سس افزوده و کاملا مخلوط می کنیم تا همه قسمت های برنج به سس آغشته گردد.

مرحله سوم: آماده سازی کباب ته چین

داخل کاسه مناسبی گوشت را به همراه پیاز، سیر، نمک و فلفل می ریزیم و کاملا ورز می دهیم تا مواد گوشتی منسجمی حاصل گردد. حالا داخل تابه ای کمی کوچکتر از قابلمه ای که می خواهید برنج را در آن دم بگذاربد ریخته و سطح آن را کامل صاف می کنیم و اجازه می دهیم تا دو سمت گوشت کاملا پخته گردد.

مرحله چهارم: دم گذاشتن ته چین کباب تابه ای

در مرحله آخر داخل قابلمه مناسب دم کردن ته چین را روغن ریخته و برنج زعفرانی آماده شده را ته دیگ می ریزیم و کاملا سطح آن را صاف می کنیم. حالا گوشت آماده شده را روی لایه اول برنج می گذاریم و یک فشار کوچک می دهیم. حالا به جای مانده برنج ساده را روی ته چین می ریزیم و سطح برنج را صاف نموده و اجازه می دهیم تا دم بکشد این مرحله حدودا 1 ساعت زمان می برد.

مرحله پنجم: سرو ته چین کباب تابه ای

حالا که ته چین در حال دم شدن است کره را داغ نموده و در حال جوش روی ته چین می دهیم و صبر می کنیم تا زمان پخت کامل گردد. حالا ته چین را داخل ظرف مناسب سرو برگردانده و با سبزی خوردن تازه نوش جان کنید.

فوت و فن های دستور پخت ته چین کباب تابه ای

حتما در پخت ته چین فشار دادن ملایم را نباید فراموش کنید تا ته چین بعد از پخت بافت منسجمی داشته باشد.

کره را از مرحله آخر حذف نکنید می توانید با روغن جامد جایگزین کنید.

برای برگرداندن گوشت احتیاط کنید که گوشت تکه نگردد و سالم بماند.

تمامی ته چین ها را می توانید با زرشک و خلال پسته و بادام تزئین کنید.

در صورتیکه خواستیم ته چین را در فر بپزیم روی ظرف مورد نظر را کاملا با فویل می پوشانیم و چند حفره با چنگال روی آن ایجاد نموده و به مدت 50 تا 75 دقیقه در فر گرم شده با دمای 175 درجه سانتی گراد می پزیم. (ولی حتما بعد از گذشت 45 دقیقه ته چین را آنالیز کنید که اگر به اندازه پخت دلخواه شما رسیده است از فر خارج کنید.)

منبع: فرارو

به "طرز تهیه ته چین کباب تابه ای لذیذ برای مهمانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه ته چین کباب تابه ای لذیذ برای مهمانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید