3 مدل طرز تهیه مرغ دوغی زعفرانی، طعم دار و سوخاری خوشمزه

به گزارش موسیقی با امیر، مرغ دوغی یکی از خوشمزه ترین روش های درست کردن مرغ مجلسی است که طعم و بافت بی نظیری به مرغ می دهد. خواباندن مرغ در دوغ موجب می گردد تا مزه مرغ لذیذتر شده و بافت مرغ آبدار و نرم گردد. در این مقاله از در می توانید با آموزش طرز تهیه مرغ دوغی به چند روش و فوت و فن های پخت آن آشنا شوید.

3 مدل طرز تهیه مرغ دوغی زعفرانی، طعم دار و سوخاری خوشمزه

طرز تهیه مرغ دوغی زعفرانی ساده

مدت زمان آماده سازی مواد: 10 دقیقه

مدت زمان پخت مرغ دوغی: 120 دقیقه

کالری هر وعده از مرغ دوغی: 170 کالری

مواد لازم برای تهیه مرغ دوغی خوشمزه

  • سینه، فیله یا ران مرغ: 600 گرم
  • کره: 100 گرم
  • زعفران دم نموده: به میزان لازم
  • دوغ ترش گازدار: 1 لیتر
  • خلال پسته و بادام: برای تزیین

مراحل طرز تهیه مرغ دوغی

اگر در پی تست کردن طعمی تازه از مرغ هستید، پیشنهاد می کنیم حتما مرغ دوغی را امتحان کنید. برای درست کردن مرغ دوغی شما تنها به میزانی دوغ، کره، زعفران و مرغ احتیاج دارید. در ادامه می توانید با روش تهیه مرغ دوغی خانگی آشنا شوید.

مرحله اول؛ خرد کردن مرغ

در اولین مرحله از طرز تهیه مرغ دوغی لذیذ و آبدار باید مرغ را به مقدار دلخواه خرد کنید. برای تهیه این غذا بهتر است از تکه های مرغ بدون استخوان بهره ببرید. سپس تکه های مرغ را بشویید و در آبکش بریزید تا آب اضافی آن ها خارج گردد.

مرحله دوم؛ سرخ کردن مرغ

بعد از این که آب اضافی تکه های مرغ خارج شد، کره را داخل یک ماهیتابه گود بریزید و صبر کنید تا ذوب گردد. سپس تکه های مرغ را به آن اضافه کنید. برای حدود 10 دقیقه صبر کنید تا یک سمت مرغ ها طلایی گردد.

سپس آن ها را برگردانید و طرف دیگر تکه های مرغ را نیز به مدت 10 دقیقه سرخ کنید. در دستور پخت مرغ دوغی احتیاجی به اضافه کردن ادویه نیست، زیرا کره بوی زهم مرغ را رفع می نماید و خوش طعم می گردد.

در صورت تمایل می توانید و را به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی از فروشگاه های زنجیره ای بخرید.

مرحله سوم؛ پختن مرغ با دوغ

بعد از این که تکه های مرغ ها را سرخ کردید، آن ها را داخل یک قابلمه بریزید و شعله گاز را روشن کنید. دوغ گازدار را اضافه کنید و اجازه دهید مرغ ها برای 20 دقیقه با دوغ بپزند.

سپس زعفران دم نموده را به مرغ ها اضافه کنید و 40 دقیقه دیگر صبر کنید. به مقدار ای زعفران اضافه کنید که مرغ شما کاملا طلایی و خوشرنگ گردد.

در صورت تمایل برای تهیه و به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی می توانید همین حالا خرید خود را از فروشگاه های زنجیره ای انجام دهید.

مرحله چهارم؛ سرو کردن مرغ دوغی

در این مرحله از دستور پخت مرغ دوغی باید صبر کنید تا غلظت دوغ زیاد گردد و یک سس غلیظ به دست بیاید؛ وقتی سس به غلظت مناسب رسید شعله گاز را خاموش کنید.

در یک ماهیتابه کوچک میزانی کره بریزید و خلال پسته و بادام را در کره تفت دهید.س پس مرغ دوغی را در ظرف مورد نظرتان بچینید و خلال های تفت داده شده را به آن اضافه و سرو کنید.

در صورت تمایل می توانید انواع و را به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی از فروشگاه های بخرید.

طرز تهیه مرغ دوغی طعم دار

مدت زمان آماده سازی: 10 دقیقه

مدت زمان پخت مرغ دوغی طعم دار: 120 دقیقه

مواد لازم برای تهیه مرغ دوغی

  • سینه مرغ: 2 عدد
  • دوغ ترش گازدار: 1/5 لیتر
  • کره: 100 گرم
  • زعفران: به میزان لازم
  • پیاز بزرگ: 1 عدد
  • آبلیمو: 1/2 لیوان فرانسوی دسته دار
  • زردچوبه: به میزان لازم
  • شنبلیله خشک: به میزان لازم
  • سیر: 4 حبه

مراحل طرز تهیه مرغ دوغی طعم دار

اضافه کردن سیر، شنبلیله، زردچوبه و آبلیمو و پیاز به ترکیب مرغ و دوغ موجب می گردد تا مرغ دوغی شما فوق العاده طعم دار و خوشمزه گردد. در ادامه این بخش می توانید با مراحل درست کردن مرغ دوغی طعم دار آشنا شوید.

مرحله اول؛ خرد کردن مرغ

در اولین مرحله از این مدل طرز تهیه مرغ دوغی باید سینه مرغ را بشویید و با دستمال خشک کنید. سپس آن را به صورت تکه های میانه خرد کنید.

مرحله دوم؛ سرخ کردن مرغ در کره

در این مرحله باید کره را در ماهیتابه بریزید و شعله گاز را روشن کنید. سپس مرغ ها را در کره سرخ کنید تا کاملا طلایی و خوش رنگ شوند. بعد از حدود 20 دقیقه مرغ ها سرخ می شوند.

مرحله سوم: طعم دار کردن مرغ

بعد از این که مرغ ها سرخ شدند، باید پیاز خرد شده، سیر رنده شده و زردچوبه را همراه با آبلیمو را به مرغ ها اضافه کنید. مواد را به خوبی مخلوط کنید و برای چند دقیقه تفت دهید تا خامی زردچوبه گرفته گردد.

در صورت تمایل می توانید مثل پیاز و سیر تازه، و را به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی از فروشگاه های همیشه تخفیف بخرید.

مرحله چهارم: پختن مرغ با دوغ

در این مرحله از دستور پخت مرغ دوغی باید مرغ ها را با تمام مواد داخل ماهیتابه به یک قابلمه بزرگ تر انتقال دهید و قابلمه را روی گاز قرار دهید. حالا دوغ را اضافه کنید و مواد را با هم ترکیب کنید تا همه تکه های مرغ کاملا به دوغ آغشته شوند. شنبلیله خشک را هم اضافه کنید و صبر کنید تا دوغ به جوش بیاید.

در صورت تمایل می توانید را به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی از فروشگاه های زنجیره ای تهیه کنید.

مرحله پنجم: سرو کردن مرغ دوغی

در آخرین مرحله از آموزش طرز تهیه مرغ دوغی باید صبر کنید تا دوغ به جوش بیاید. سپس زعفران دم نموده را اضافه کنید و 40 دقیقه صبر کنید تا مرغ در دوغ بپزد و دوغ شما تبدیل به یک سس غلیظ گردد. بعد از آماده شدن غذا می توانید آن را همراه با نان یا برنج میل کنید.

طرز تهیه مرغ سوخاری با دوغ

یکی دیگر از روش های تهیه مرغ دوغی درست کردن مرغ سوخاری با دوغ است. برای با دوغ باید تکه های مرغ را در دوغ بریزید و چند دقیقه زمان دهید تا دوغ به خورد مرغ برود.

در این فاصله در یک ظرف دیگر میزانی آرد سفید، نمک، فلفل سیاه و ادویه های دلخواه را با هم ترکیب کنید. مرغ ها را از داخل دوغ بردارید و داخل آرد بزنید تا تمام سطح مرغ با آرد پوشیده گردد.

سپس در یک ماهیتابه گود میزانی روغن بریزید و روی شعله گاز قرار دهید تا داغ گردد. مرغ ها را داخل روغن داغ بریزید و خوب سرخ کنید تا طلایی شوند. شعله گاز را کم کنید و درب ماهیتابه را روی آن قرار دهید. صبر کنید تا مرغ ها برای 30 دقیقه در روغن بپزند. بعد از 30 دقیقه درب ماهیتابه را بردارید و شعله گاز را کمی زیادتر کنید.

به سرخ کردن مرغ ها در روغن ادامه دهید تا ترد و طلایی شوند. درنهایت مرغ ها را از روغن خارج کنید و روی دستمال قرار دهید تا روغن اضافی آن ها گرفته گردد.

در صورت تمایل برای تهیه ،، و سایر دلخواه از فروشگاه های زنجیره ای به صورت آنلاین، حضوری یا تلفنی اقدام کنید.

نکات و فوت و فن های طرز تهیه مرغ دوغی

*یکی از نکات مهم در طرز تهیه مرغ دوغی استفاده از دوغ ترش و گازدار است. می توانید برای تهیه این غذا از دوغ آبعلی بهره ببرید. را بلد هستید؟

*معمولا در آموزش پخت مرغ دوغی از نمک استفاده نمی گردد و مرغ با نمک دوغ مزه دار می گردد، اما اگر احساس می کنید نمک غذا کم است می توانید میزان کمی نمک به آن اضافه کنید.

*بعضی افراد برای تهیه مرغ دوغی از میزانی نعناع و شنبلیله نیز استفاده می نمایند تا مرغ معطر و خوش طعم گردد. در صورت تمایل می توانید در 5 دقیقه آخر طبخ غذا از میزانی نعناع خشک و شنبلیله خشک بهره ببرید.

*در زمان سرخ کردن مرغ ها حتما شعله گاز را روی حرارت میانه تنظیم کنید تا مرغ ها آب نیندازند و خوب سرخ شوند.

*در صورت تمایل می توانید بعد از پخت مرغ دوغی آن را با سرو کنید.

*برای طرز تهیه جوجه کباب با دوغ می توانید در زمان مزه دار کردن مرغ میزانی دوغ ترش به آن اضافه کنید تا شما خوش طعم تر گردد.

سوالات متداول

در طرز تهیه مرغ دوغی از چه نوع دوغی استفاده گردد؟

برای تهیه مرغ دوغی بهتر است از دوغ ترش و گازدار بهره ببرید تا مرغ شما خوش طعم گردد.

در روش تهیه مرغ سوخاری با دوغ چه زمانی دوغ را اضافه کنیم؟

برای تهیه مرغ سوخاری با دوغ باید مرغ ها را در دوغ بریزید و سپس در آرد سوخاری بزنید و سرخ کنید.

منبع: افق کوروش

به "3 مدل طرز تهیه مرغ دوغی زعفرانی، طعم دار و سوخاری خوشمزه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "3 مدل طرز تهیه مرغ دوغی زعفرانی، طعم دار و سوخاری خوشمزه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید