عجیب ترین فرودهای اضطراری در دنیا

به گزارش موسیقی با امیر، فرودهای اضطراری عجیب

بارها در اخبار و مطالب مختلف شنیده اید و خوانده اید که هواپیمایی مجبور به فرود اضطراری شده است. بیشتر این موارد به علت نقص فنی و جلوگیری از سقوط اتفاق می افتند اما بعضی هم با علت عجیب و غریبی ناچار به فرود اضطراری می شوند. با خبرنگاران همراه باشید تا در ادامه چند مورد از این فرودهای عجیب را با هم ببینیم و بشنویم.

عجیب ترین فرودهای اضطراری در دنیا

نجات یک سگ

در یکی از ایرلاین های کانادایی یکی از مسافران سگش را در قسمت بار گذاشته بود. از طرفی در سیستم گرمایش هواپیما مسئله ای ایجاد شده بود و به دلیل گرمای زیاد احتمال مرگ سگ حتمی بود. خلبان این پرواز برای نجات این سگ هواپیما را در فرودگاهی نزدیک تر به زمین نشاند.

خرابی سرویس بهداشتی

در یکی از پروازهای بریتیش ایرویز به سمت دبی مسافری باعث خرابی سرویس بهداشتی هواپیما شد. باور کردنی نیست اما این مشکل باعث فرود اضطراری هواپیما شد.

نان سوخته

در یکی پروازهای داخل آمریکا بوی ترسناک سوختگی باعث ترساندن همه سرنشینان هواپیما شد. هر لحظه احتمال سقوط و انفجار در فکر آن بیشتر و بیشتر می شد تا اینکه خلبان تصمیم به فرود اضطراری می گیر. پس از این فرود هواپیما، مهماندارن متوجه می شوند بوی سوختگی از نانی بوده که در کابین مخصوص غذا بیش از حد برشته شده است.

نور شدید لیزر

در یکی از پروازهای ویرجین ایرلاین از لندن به نیویورک، حین پرواز لیزر نمایشی یکی از ساختمان های شهر باعث اختلال در دید خلبان شد، خلبان این پرواز مجبور به بازگشت و فرود اضطراری شد و دیگر قادر نبود آن پرواز را ادامه دهد.

یوگا

یکی از جالب ترین فرودهای اضطراری هواپیماها مربوط به خطوط ژاپن است، در یکی از پروازها که از فرودگاه هاوایی بلند شده بود، یکی از مسافران در راستا عبور مهمانداران مشغول یوگا شد! و از آنجائیکه با اصرار و پافشاری مهمانداران از سر راه کنار نرفت، هواپیما مجبور به بازگشت شد..

خوانندگی

در یکی از پروازهای کانزاس سیتی فردی در تمام راستا آغاز به خواندن می نماید. اینطور که به نظر می رسد صدای خوبی هم نداشته و حسابی مسافران را کلافه نموده بود. مهمانداران و خدمه این پرواز هر چه کوشش می نمایند او را از خواندن متوقف نمایند، پیروز نمی شوند تا اینکه خلبان برای پیاده کردن او به ناچار در فرودگاهی دیگر فرود آمد.

عقرب در کابین هواپیما

در یکی از پروازها وجود یک عقرب و نیش زدن یکی از مسافران باعث فرود اضطراری هواپیما می گردد. البته گزارش هایی هم از وجود مار و گزنده های مشابه داده شده است.

پرنده ها در برابر هواپیما

بله، گاهی اوقات پرواز پرنده ها روبروی هواپیماها خلبان را ناچار به تغییر راستا و فرود اضطراری می نمایند. در این شرایط احتمال برخورد پرنده ها با موتور هواپیما و ایجاد مسائل جدی بسیار است.

پیشنهاد می کنیم در هر شرایط اگر خلبان تصمیم به فرود اضطراری کرد، آرامش و خونسردی خودتان را حفظ کنید و با اعتماد به مهارت خلبان خوش بینانه رفتار کنید.

منبع: الی گشت

به "عجیب ترین فرودهای اضطراری در دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عجیب ترین فرودهای اضطراری در دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید