مصادیق مزاحمت و آزار در چت پلتفرم های آنلاین

به گزارش موسیقی با امیر، پلتفرم های آنلاین با راه اندازی چت در فضای داخلی پلتفرم، راه ایجاد مزاحمت و آزار را برای آزارگران بسته اند. اگر کاربر پلتفرم های آنلاین انتشار آگهی باشید، احتمالا برایتان این سوال پیش آمده که پلتفرم های انتشار آگهی چرا باید ابزار چت داشته باشند؟ اهمیت چت در پلتفرم های آنلاین به این علت است که از ورود کاربران برای ارتباط با هم در محیطی غیر از محیط اپلیکیشن جلوگیری گردد. این به آن علت است که کاربران متخلف شناسایی شده و نتوانند محیط پلتفرم و سلامت معاملات کاربران دیگر را به خطر بیاندازند.

مصادیق مزاحمت و آزار در چت پلتفرم های آنلاین

پلتفرم ها برای جلوگیری از کلاهبرداری یا ناامن کردن فضای معاملات در پلتفرم های تعاملی، به کاربران خود پیشنهاد می نمایند بجای چت کردن در خارج از فضای پلتفرم، ارتباطات خود را به وسیله پلتفرم و امکاناتی که به وسیله اپلیکیشن پلتفرم ارائه می گردد انجام دهند. هر پلتفرم بزرگی که در آن کاربران با یکدیگر تعامل می نمایند، بالقوه با مشکل آزار و مزاحمت کاربران متخلف روبروست؛ با آزار کسانی که در شبکه های اجتماعی به آن ها ترول می گویند. همیشه احتمال دارد که کاربران متخلّفی وجود داشته باشند که از امکانات مفید پلتفرم در جهت نامناسب، استفاده نمایند و ترول ها به خوبی راه آزار رساندن به وسیله چت را بلدند.

چت داخلی چه یاریی به جلوگیری از مزاحمت و آزار می نماید؟

اول از همه، بیایید تا از اهمیت چت در پلتفرم ها صحبت کنیم. پلتفرم های تعاملی برای تسهیل در سبک زندگی افراد ایجاد شده اند و هدف آن ها این است که افراد را بدون واسطه به یکدیگر وصل نمایند. چه شبکه های اجتماعی، چه نرم افزار های پیغام رسان و چه اپلیکیشن های خریدوفروش آنلاین، همگی پلتفرم هایی هستند که نقش تسهیلگر را در تعامل های میان انسان ها ایجاد می نمایند. پلتفرم ها عموما ابزاری برای چت میان کاربران خود ایجاد می نمایند تا کاربران بتوانند تعاملات خود را بهتر و هدفمندتر در پلتفرم های متبوع پیش ببرند. این فضای چت داخلی، محلی است که در آن متقاضی و عرضه نماینده محتوا، کالا یا خدمات با یکدیگر در ارتباط هستند.

تقریبا تمام پلتفرم ها ابزار های نظارتی خود را بر فضای چت حفظ می نمایند. فضای چت داخلی پلتفرم به وسیله ربات های برنامه نویسی شده رصد می شوند و در صورت مشاهده کوچکترین مصادیق آزار و اذیت، بسته شده و جلوی ادامه فعالیت فرد آزارگر و سواستفاده گر گرفته می گردد. ممکن است بعضی از کاربران این پلتفرم ها ندانند چه چیز هایی در استفاده از چت در پلتفرم ها، مصادیق آزار و مزاحمت است. در این گزارش، کوشیده ایم به مهم ترینِ این موارد اشاره کنیم:

نشانه های علنی مزاحمت و آزار در چت داخل پلتفرم چیست؟

پلتفرم های تعاملی در بسیاری از موارد برای جلوگیری از ایجاد آزار و اذیت، ابتدا رفتار های مشکوک را شناسایی نموده اند. این کار یاری نموده تا قبل از وقوع مزاحمت و آزار جلوی بسیاری از آن ها گرفته گردد.

تبادل نظر در فضای داخلی پلتفرم حتما باید در حوزه معاملات یا خدمات ارائه شده باشد. چت داخلی برای ایجاد محیطی ایمن و جلوگیری از سواستفاده آزارگران و مزاحمان ساخته شده است. پس حتما در آن به مصادیق آزار توجه شده و در صورت روبرو شدن با آن گزارش گردد.

از جمله این رفتار های مشکوک می توان به پرسش سوالات نامتعارف مانند سن، شرایط تاهل و سایز بدنی، اصرار به دریافت عکس تن خورِ لباس یا تعریف و تمجید ناگهانی از طرف مقابل است. این نشانه ها علنی هستند و در صورتی که این نشانه ها را در فضای تبادل نظریی مشاهده کردید حتما به پشتیبانی پلتفرم اعلام نموده تا در سریع ترین زمان به آن رسیدگی گردد.

هرگونه ارسال پیغام و محتوای غیراخلاقی ممنوع

در چت داخل پلتفرم ها در صورت روبرو شدن با هرگونه پیغام، محتوای تصویری غیراخلاقی و غیرمرتبط، یا فروش و تبلیغ اجناس نامتعارف و خلاف قوانین پلتفرم سریعا از چت خارج شده و گزارش مصادیق آزار و اذیت را سریعا به پشتیبانی پلتفرم اعلام کنید. زیرا هر فردی که از فضای تبادل نظری داخلی پلتفرم استفاده می نماید، موظف است از قوانین پلتفرم پیروی کند.

در سرانجام؛ ریپورت کردن را نباید فراموش کنید!

پلتفرم ها در موارد مقابله با فرد آزارگر، تنها به مسئولیت کاری خود اکتفا نمی نمایند، بلکه آن را بخشی از وظیفه انسانی خود می دانند. بر همین اساس است که فضای تبادل نظری داخلی ایجاد نموده تا بتوانند آن را رصد نمایند و در سریعترین زمان ممکن با موارد آزار و اذیت مقابله نمایند.

در این میان کاربران هم سهمی دارند، اولین قدم کاربران می تواند استفاده از فضای چت داخلی برای ایجاد تبادل نظر باشد تا در سلامت کامل تبادل نظر انجام شده و از آسیب احتمالی جلوگیری نمایند. دومین قدم، گزارش تبادل نظری مشکوک در صورت روبرو شدن با مصادیق آزار و اذیت است.

چت داخلی پلتفرم ها به وسیله نیرو های انسانی و ربات ها آنالیز می شوند تا در صورت روبرو شدن با هرگونه موارد غیراخلاقی و آزار و اذیت حساب فرد آزارگر بسته شده و از ادامه فعالیت او و استفاده اش از خدمات پلتفرم گرفته گردد. پس می توان امید داشت که با رعایت موارد گفته شده، رابطه کاربری بهتری را در پلتفرم های تعاملی تجربه کنید.

منبع: فرارو

به "مصادیق مزاحمت و آزار در چت پلتفرم های آنلاین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مصادیق مزاحمت و آزار در چت پلتفرم های آنلاین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید