موجودات وهم آور اعماق اقیانوس ها؛ زامبی ها را فراموش کنید!

به گزارش موسیقی با امیر، زامبی ها، ارواح و خون آشام ها را فراموش کنید، در اعماق اقیانوس های دنیا موجوداتی به قدری عجیب در کمین هستند که فکر می کنید مستقیماً از یک رمان علمی تخیلی بیرون آمده اند.

موجودات وهم آور اعماق اقیانوس ها؛ زامبی ها را فراموش کنید!

به گزارش موسیقی با امیر، ماهی مرکب شیشه ای، ماهی نیش دار و حتی جانوری به نام روز قیامت از جمله موجودات متعددی هستند که تا عمق 26686 فوتی (8134 متری) زیر سطح پنهان شده اند؛ و بسیاری از این گونه های اعماق آب به ندرت به وسیله انسان دیده می شوند که به مرموز بودن و جذابیت آن ها می افزاید.

اخیراً فیلم نادری از شنای یک پاروماهی که به عنوان زلزله ماهی یا ماهی روز قیامت نیز شناخته می شود در نزدیکی سطح اقیانوس در آب های سواحل شمال شرقی تایوان به وسیله گروهی از غواصان ضبط شده است. این جانور آبزی در اساطیر ژاپن نوعی هشداری برای سونامی و زلزله محسوب می شد. بعضی از مردم محلی معتقدند که این ماهی ها درست قبل از وقوع زلزله به سطح زمین می آیند.

روزنامه دیلی میل لیستی از بعضی دیگر از موجودات عجیب و غریب اعماق زمین را گردآوری نموده است.

1. ماهی مرکب شیشه ای

این موجود شبح وار به نام ماهی مرکب شیشه ای شناخته می شود که در آب های تاریک کمین می نماید. این ماهی مرکب 50 سانتی متری بالون مانند، علاوه بر غده گوارشی که به وضوح قابل مشاهده است، محلول های آمونیاک را در بدن خود نگه می دارد و به شناور شدن آن یاری می نماید.

به گفته موسسه اقیانوس شناسی Woods Hole، اما در مواقع خطر، ماهی مرکب می تواند به توپ تبدیل شود.

تغییر پوست شفاف آن ها به رنگ مشکی استتار شده نیز یکی دیگر از توانایی های ماهی مرکب است که با تزریق جوهر به خود انجام می دهد.

اعتقاد بر این است که حداقل 60 گونه از ماهی مرکب شیشه ای وجود دارد. بعضی از گونه ها حتی در عمق 2000 متری (6000 فوت) زیر سطح دریا زندگی می نمایند.

2. حلزون ماهی

در سال 2017، تعیین شد که این گونه بدون فلس عمیق ترین ماهی زنده دنیا است که در بیش از 26686 فوت (8134 متر) زیر سطح اقیانوس وجود دارد.

حلزون ماهی ماریانا در گودال ایزو-اوگاساوارا، واقع در جنوب ژاپن که به نام هادس، خدای مردگان یونان، منطقه هادال نامیده می شود، مشاهده شد.

این ماهی نیمه شفاف در دنیای تاریک خود یک شکارچی برتر است که از سخت پوستان و میگو های کوچک در اعماق نزدیک به ارتفاعات کوه اورست زندگی می نماید.

دکتر آلن جیمیسون، از دانشگاه آبردین، گفته بود: این ماهی واقعا عمیق شبیه هیچ چیزی نیست که قبلا دیده بودیم، و نه شبیه چیزی است که ما می دانیم. به طرز باورنکردنی شنماینده است، با باله های بزرگ بال مانند و سر شبیه به یک سگ کارتونی.

3. دندان نیش

این ماهی به خاطر نیش های تیز تیغ ترسناک و آرواره های بسیار بزرگش معروف است.

به گفته اسمیتسونیان، آن ها حتی کیسه های دهانی مخصوصی دارند تا از تکه تکه شدن خود با دندان هایشان جلوگیری نمایند.

ماهی های دندان نیش نیز از عمیق ترین ماهی های زنده ای هستند که می شناسیم و اغلب در اعماق 5000 متری (16404 فوت) زیر سطح وجود دارند. اما آن ها گاهی اوقات هنگام شکار غذا در اواخر شب در سطح ظاهر می شوند.

سخت پوستان، ماهی های کوچک و حتی ماهی مرکب بخشی از رژیم غذایی آن ها هستند.

4. اژد ها ماهی

این ماهی در اعماق دریا رنگ فلزی درخشانی دارد که باعث می شود آن ها برای شکارچی جانوری زیبا به نظر برسند. اما گول نخورید، فلس های برنزی آن پوشش استتاری عالی برای فریب طعمه است.

آن ها به لطف یک رشته نوری که از چانه آن ها امتداد می یابد، اغلب از نور به عنوان یک ترفند هوشمندانه برای فریب طعمه خود استفاده می نمایند.

5. پاروماهی

در بسیاری از نقاط دنیا، این ماهی به عنوان نوید یک خبر بد شناخته می شود. یک باور رایج، اما ثابت نشده وجود دارد که مشاهده پاروماهی ها هشداری در خصوص بلایای طبیعی آینده است، زیرا گفته می شود قبل از سونامی یا زلزله ظاهر می شوند.

پاروماهی در طبیعت بسیار نادر است، زیرا آن ها معمولاً در عمق 650 تا 3300 فوت (198 متر تا 1005 متر) شنا می نمایند -، اما آن ها گهگاه در نزدیکی سطح جایی که می توانند مشاهده شوند شنا می نمایند.

در حالی که آن ها می توانند تا 8 متر رشد نمایند، مشاهده تایید نشده ای از ماهی پارو تا 15 متر نیز وجود دارد.

6. کوسه چین دار

در نگاه اول، شکی وجود ندارد که بسیاری این موجود را با مارماهی اشتباه می گیرند، اما این گونه قهوه ای تیره در واقع به عنوان کوسه های کوسه لبه دار شناخته می شود که نامش را به خاطر شش جفت آبشش برجسته و باله های پشتی آن گرفته است.

باور کنید یا نه، منشا این کوسه به 80 میلیون سال قبل باز می شود و تنها یکی از دو گونه ای است که در این دوره هنوز زنده هستند.

به طور ترسناک، آن ها معمولاً حدود 300 دندان در 25 ردیف جداگانه دارند و در بسیاری از موارد به طول 1.5 متر رشد می نمایند.

در حال حاضر، چیز های زیادی در خصوص زیست شناسی و محیط زندگی آن ناشناخته به جای مانده است، اما آن ها معمولاً بین اعماق 393 فوت تا 4199 فوت (120 متر و 1280 متر) یافت می شوند.

منبع: فرارو

به "موجودات وهم آور اعماق اقیانوس ها؛ زامبی ها را فراموش کنید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موجودات وهم آور اعماق اقیانوس ها؛ زامبی ها را فراموش کنید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید