نتیجه یک آزمایش بزرگ: واکسن آسترازنکا در سالمندان 83 درصد ایمنی ایجاد می نماید

به گزارش موسیقی با امیر، نتایج به دست آمده از یک آزمایش بزرگ در ایالات متحده نشان داد، اثربخشی واکسن آسترازنکا در افراد 65 ساله و بالاتر به 83 درصد می رسد.

نتیجه یک آزمایش بزرگ: واکسن آسترازنکا در سالمندان 83 درصد ایمنی ایجاد می نماید

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت موسیقی با امیر به نقل از رویترز، نتایج به دست آمده از برگزاری یک آزمایش بزرگ از واکسن آسترازنکا در ایالات متحده، اثربخشی 74 درصدی این واکسن را نشان می دهد.

به گفته کارشناسان، این واکسن 74 درصد اثربخشی در پیشگیری از بیماری های علامتی را نشان داده، در حالی که اندازه ایمنی آن در افراد 65 ساله و بالاتر به 83.5 درصد افزایش یافته است.

این داده ها شامل آنالیز بیش از 26 هزار داوطلب در ایالات متحده، شیلی و پرو بود که دو دز واکسن را با فاصله حدود یک ماه دریافت کردند و نتایج به دست آمده از آن در مجله پزشکی نیوانگلند منتشر شد.

در بین بیش از 17600 شرکت کننده ای که واکسن دریافت نموده اند، هیچ موردی از علائم شدید یا بحرانی کووید 19 مشاهده نشده است، در حالی که در بین 8500 داوطلب که دارونما دریافت نموده بودند، 8 مورد مشاهده شد. بعلاوه دو نفر در گروه دارونما جان خود را از دست دادند اما در بین کسانی که واکسن دریافت نموده بودند مورد فوتی نبوده است.

آنا دوربی ، محقق واکسن در دانشگاه جان هاپکینز و یکی از محققان این مطالعه در خصوص نتیجه کلی گفت: واکسن آسترازنکا در برابر بیماری های شدید و بستری شدن بسیار محافظ بود؛ ضمن اینکه هیچ موردی از عارضه نادر لخته شدن خون جدی به نام ترومبوز همراه با ترومبوسیتوپنی وجود نداشت که با واکسن توسعه داده شده به وسیله محققان دانشگاه آکسوفرد ارتباط داشته باشد.

شرکت آسترازنکا در حال آنالیز دزهای تقویت کننده برای افرادی است که قبلاً با دو دز واکسن این شرکت یا واکسن های مبتنی بر mRNA شرکت های فایزر/بیوان تک یا مدرنا واکسینه شده اند.

انتهای پیغام/

منبع: خبرگزاری فارس

به "نتیجه یک آزمایش بزرگ: واکسن آسترازنکا در سالمندان 83 درصد ایمنی ایجاد می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نتیجه یک آزمایش بزرگ: واکسن آسترازنکا در سالمندان 83 درصد ایمنی ایجاد می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید