واتساپ روی محدودیت 90 روزه پیغام های مدت دار کار می نماید

به گزارش موسیقی با امیر، یکی از ویژگی هایی که به تازگی به نرم افزار پیغام رسان واتساپ اضافه شد پیغام های مدت دار است که در حال حاضر با توجه به خبر هایی که منتشر شده است، واتساپ روی محدودیت زمانی جدیدی (به مدت 90 روز) برای آن کار می نماید.

واتساپ روی محدودیت 90 روزه پیغام های مدت دار کار می نماید

قابلیت پیغام های مدت دار (Disappearing Messages) نخستین بار به نسخه بتای واتساپ (با شماره 2.19.275) اضافه شد و این امکان را فراهم می نماید که پیغام های ارسالی به وسیله کاربران پس از 90 روز به طور اتوماتیک پاک شوند. این بدان معناست که کاربران قادر خواهند بود پیغام ها را اعم از تمامی تصاویر و فایل های ویدیویی از 24 ساعت تا 90 روز زمان دار نمایند. برای استفاده از این قابلیت، ابتدا باید این اپلیکیشن را به تازهترین نسخه بتا به روزرسانی کنید؛ سپس در قسمت تنظیمات گزینه پیغام های مدت دار یا Disappearing Messages را پیدا کنید و در نهایت روی گزینه روشن یا On ضربه بزنید.

پیش تر واتساپ اعلام نموده بود که با محدودیت زمانی 7 روزه برای پیغام های مدت دار آغاز به کار می نماید اما هم اکنون این عدد به 90 در حال تغییر است و به نظر می رسد که این مدت زمان برای پاک شدن پیغام های مدت دار زمانی بس طولانی است که گویا به زودی هم در دسترس کاربران عمومی این اپلیکیشن قرار می گیرد. این ویژگی که اولین بار به وسیله وب سایت WABetaInfo دیده شد، در حال حاضر در نسخه بتای واتساپ با شماره 2.21.9.6 در گوشی های مبتنی بر اندروید در دسترس واقع شده است.

این ویژگی بیش تر جنبه بایگانی نوشته ها را دارد؛ زیرا از آنجایی که هدف مدت دار کردن پیغام ها، خصوصی سازی و سبک تر کردن حجم مکالمات است، 90 روز زمانی بس طولانی به نظر می رسد. طبق تصویری که وب سایت WABetaInfo منتشر نموده است، کاربران می توانند گزینه پیغام های مدت دار را خاموش نگه دارند یا محدودیت زمانی 24 ساعت، 7 روز و یا 90 روز را انتخاب نمایند. در پیغام های خصوصی بین دو طرف، این قابلیت برای هر دو طرف در دسترس است اما در گروه ها فقط مدیر گروه (ادمین) به وسیله تنظیمات می تواند این ویژگی را فعال کند.

نکته مهم این است که این قابلیت فعلا در نسخه بتا برای گوشی هایی با سیستم عامل اندروید آزمایش شده است اما به احتمال زیاد سیستم عامل iOS هم از این ویژگی بهره مند خواهد شد. نخستین باری که خبری درباره این قابلیت منتشر شد ماه آوریل (فروردین) بود که مطلع شدیم چنین ویژگی برای سیستم عامل iOS تست شد اما متأسفانه هنوز برای این سیستم عامل محبوب اپل در دسترس نیست. با این حال به کاربران اجازه محدودیت زمانی 24 ساعته داده شده است.

دیگر تغییرات نسخه بتای واتساپ

واتساپ طی این روزها برای افزودن قابلیت های تازه به سیستم عامل اندروید و iOS کار می نماید. از آن جایی که در هنگام گفت و گو در این اپلیکیشن لحن صحبت و احساسات به طور واضح معین نیست به همین دلیل یکی از آن ویژگی ها اضافه شدن مجموعه تازهی از ایموجی ها با حالت های فرق دارد که برای بیان راحت تر احساسات در گفت و گو استفاده می گردد.

دیگر ویژگی که باید از آن یاد کرد، این است که می توان تصاویر را با کیفیتی بهتر برای شخص دیگر ارسال کرد. این ویژگی سه گزینه برای انتخاب به کاربر پیشنهاد می نماید؛ گزینه اول برترین کیفیت یا Best quality، گزینه دوم Data saver (صرفه جویی در مصرف اینترنت) و گزینه آخر اتوماتیک یا Auto هستند. همان طور که می دانید یکی از نقاط ضعف آزار دهنده واتساپ هنگام ارسال تصویر، کاهش کیفیت آن است که کاربران را مجبور می کرد که برای حفظ کیفیت حتما تصویر را به اسم فایل (Document) ارسال نمایند.

به همین دلیل واتساپ تصمیم گرفت سه گزینه یادشده در بالا را به اپلیکیشن خود اضافه کند. گزینه برترین کیفیت یا Best quality اگرچه کیفیت اصلی تصویر نیست اما حدود 80 درصد از کیفیت آن را حفظ می نماید. همان طور که ممکن است حدس زده باشید، گزینه Data saver به معنای صرفه جویی در مصرف اینترنت، تصاویر را هنگام ارسال فشرده می نماید، این یعنی حجم کاهش می یابد و در نتیجه تصاویری با کیفیت کمتر در اختیار خواهیم داشت. گزینه آخر Auto یا ذخیره اتوماتیک همان طور که از اسمش پیداست به معنای ارسال تصاویر با تنظیمات پیش فرض خود واتساپ است. انتظار می رود طی روزهای آینده خبرهای بیشتری در رابطه با این قابلیت های تازه واتساپ منتشر گردد.

منبع: PhoneArena

منبع: دیجیکالا مگ

به "واتساپ روی محدودیت 90 روزه پیغام های مدت دار کار می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واتساپ روی محدودیت 90 روزه پیغام های مدت دار کار می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید