گوجه های رسیده را تبدیل به سس کچاپ خوشمزه کنید!

به گزارش موسیقی با امیر، خوبی درست کردن سس در خانه این است که خبری از مواد افزودنی، نگهدارنده و رنگ های خوراکی نیست. حالا که فصل تابستان رسیده، سراغ گوجه های رسیده بروید و با هزینه کم، سس کچاپ خوشمزه درست کنید!

گوجه های رسیده را تبدیل به سس کچاپ خوشمزه کنید!

طرز تهیه سس کچاپ ما یاری می نماید که میزان زیادی گوجه فرنگی های فوق العاده رسیده را به سسی خوش طعم تبدیل کنید. حالا که فصل آن نیز رسیده است، در پی این گوجه های مقرون به صرفه در بازار باشید. تخمیر لاکتوز در این دستور تهیه به خوش طعم تر شدن آن یاری زیادی می نماید. در مجله اینترنتی موسیقی با امیر طرز تهیه سس کچاپ را بخوانید.

مواد لازم برای تهیه حدود 900 گرم سس کچاپ:

  • روغن زیتون فرا بکر: 2 قاشق غذاخوری
  • پیاز قرمز کوچک: 1 عدد (حدود 70 گرم خرد شده)
  • سیر بزرگ: 4 حبه (پوست کنده)
  • سرکه سیب: 2 قاشق غذاخوری
  • نمک دریا: 2 و نیم قاشق چای خوری
  • شکر: 2 قاشق چایخوری
  • دانه زیره: 2 قاشق چایخوری
  • پاپریکا: 2 قاشق چای خوری
  • زیره سیاه: 2 قاشق چایخوری
  • گوجه فرنگی بسیار رسیده: 1 کیلوگرم خرد شده
  • گرم فلفل قرمز: 100 گرم یا 200 (برای داشتن سس تند ملایم یا میانه)
  • فلفل دلمه ای قرمز: 1 عدد (حدود 150 گرم)

طرز تهیه سس کچاپ با فلفل قرمز:

1. روغن را در قابلمه ای روی حرارت میانه قرار دهید. پیاز را اضافه کنید و با هم زدن به مدت پنج دقیقه تفت دهید. حبه های سیر کامل را به همراه سرکه، نمک، شکر، زیره، پاپریکا و زیره سیاه اضافه کنید؛ سپس 2 دقیقه دیگر با هم زدن تفت دهید.

2. طرز تهیه سس کچاپ در این مرحله به این صورت است که گوجه فرنگی ها را اضافه کنید و مواد را روی حرارت بگذارید تا بجوشد. سپس به مدت 15 دقیقه یا تا زمانی که یک سوم مواد تبخیر گردد، صبر کنید.

3. در یک ماهیتابه خشک، فلفل دلمه ای و فلفل قرمز را تفت دهید کنید. مواد را هم بزنید و این کار را تا زمانی که فلفل ها تاول بزنند و نرم شوند، ادامه دهید. ساقه فلفل ها را جدا و آنها را له کنید.

4. در این مرحله از طرز تهیه سس کچاپ باید فلفل ها را با مخلوط گوجه فرنگی های ادویه دار در مخلوط کن بریزید تا بافت یکدستی پیدا کند. سس را به بطری یا شیشه های تمیز منتقل کنید و درب آنها را ببندید. سس ها را به مدت 4 تا 14 روز یا تا زمانی که حباب ها آغاز به تشکیل شدن نمایند، در دمای اتاق بگذارید تا تخمیر گردد. می توانید سس آماده را به مدت 3 تا 6 ماه در یخچال یا در مکانی خنک و تاریک نگهداری کنید.

خواص سس کچاپ برای سلامتی:

شاید بدانید که گوجه فرنگی موجود در سس کچاپ با خاصیت آنتی اکسیدانی خود از بدن در برابر رادیکال های آزاد محافظت می نماید و مانع بروز بسیاری از بیماری ها می گردد. لیکوپن ماده اصلی موجود در گوجه فرنگی است که این خاصیت را به آن می بخشد.

بعلاوه، گوجه فرنگی حاوی ویتامین A است که به بهبود سلامت چشم ها و جلوگیری از شب کوری یاری می نماید. ویتامین A یک آنتی اکسیدان قوی است که با مصرف بتاکاروتن در بدن فراوری می گردد. این ماده از بروز بسیاری از مسائل بینایی پیشگیری می نماید.

دیگر ویتامین موجود در سس کچاپ به لطف وجود گوجه فرنگی، ویتامین C است که آن هم خاصیت آنتی اکسیدانی و ویتامین های مختلفی برای بدن دارد. از سوی دیگر، گوجه فرنگی کربوهیدرات و قند کمی دارد؛ از این رو برای افراد دیابتی یا کسانی که می خواهند کاهش وزن داشته باشند، فشار خون خود را تنظیم نمایند یا چربی های بدنشان را کاهش دهند، بسیار مناسب است.

طرز تهیه سس کچاپ را یاد بگیرید تا از تمام خواص گوجه فرنگی بهره مند شوید.

پیشنهاد برای مطالعه: آش دوغ خوشمزه و سبک مناسب فصل تابستان را بخوانید.منبع: پیام دلتا

به "گوجه های رسیده را تبدیل به سس کچاپ خوشمزه کنید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گوجه های رسیده را تبدیل به سس کچاپ خوشمزه کنید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید