گوشت قرمز مقرون به صرفه می گردد؟

به گزارش موسیقی با امیر، خبرنگاران- قیمت گوشت قرمز نسبت به اواخر مرداد به شکل جزیی کاهش پیدا نموده است. الان که به آخرین روز های شهریور نزدیک می شویم، میانه قیمت گوشت قرمز در سطح کشور به کیلویی 389 هزار تومان رسیده و درمقایسه با یک ماه قبل حدود 1.5 درصد تنزل داشته.

گوشت قرمز مقرون به صرفه می گردد؟

به گزارش موسیقی با امیر؛ مسئولان وزارت جهاد کشاورزی می گویند برای ایجاد تعادل در بازار، حجم واردات گوشت گرم به کشور سرعت داشته و روزانه 120 تن گوشت گرم گوسفندی و 80 تن گوشت گرم گوساله در قالب دام زنده به بازار تزریق می گردد. قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی هم تاکید نموده به خاطر نزدیک شدن به فصل سرما به شکل سنتی تقاضا برای گوشت گرم بالا می رود، اما روند واردات گوشت قرمز تا تامین احتیاج بازار و تنظیم قیمت ها ادامه دارد.

میانه قیمت گوشت چقدر است؟

قیمت گوشت قرمز در کشور به طور میانه به کیلویی 389 هزار و 800 تومان رسیده است. آنالیز های موسیقی با امیر نشان می دهد هر کیلو گوشت گوساله در سطح کشور به شکل میانگین با قیمت کیلویی 382 هزار تومان فروخته می گردد و هر کیلو گوشت گوسفندی 396 هزار تومان قیمت دارد.

کف قیمت گوشت گوسفندی در تهران به شکل میانه کیلویی 400 هزار تومان است و این عدد در مرکز نهایتا کیلویی 405 هزار تومان به ثبت رسیده است. همزمان قیمت گوشت گوسفندی در استانی مثل همدان بیشتر است و تا کیلویی 410 هزار تومان هم بالا رفته، اما آنطرف مثلا در استان فارس گوشت گوسفندی را می گردد با قیمت کیلویی 370 هزار تومان هم پیدا کرد.

قیمت گوشت گوساله که به طور میانه در سطح کشور به کیلویی 382 هزار تومان رسیده، در خراسان رضوی نسبت به اغلب استان ها کمتر است و تا کیلویی 350 هزار تومان هم عقب نشینی داشته است. در طرف مقابل می توانیم از استان همدان نام ببریم که کف قیمت گوشت گوساله به شکل میانگین در آنجا کیلویی 400 هزار تومان است و همزمان سقف قیمت گوشت گوساله در این استان به کیلویی 440 هزار تومان هم رسیده است. فراموش نکنیم که این اعداد میانه قیمت گوشت قرمز در کشور و استان های مختلف است و اعمال قیمت گوشت قلوه گاه و ... در بالا و پایین شدن آن تاثیر دارد.

قیمت دام زنده هم که برای فروشنده ها اهمیت دارد، در سطح کشور به طور میانه کیلویی 194 هزار تومان است که بدنیست بدانید گوسفند زنده کیلویی 192 هزار تومان فروخته می گردد و خرید گوساله زنده کیلویی 196 هزار تومان خرج برمی دارد.

قیمت گوشت گوسفندی در بازار چقدر است؟

قیمت قلوه گاه گوسفندی که جزو مقرون به صرفه ترین گزینه هاست، در قصابی ها به کیلویی 176 هزار و 500 تومان رسیده است. شقه گوسفندی را تقریبا کیلویی 451 هزار تومان می فروشند. قیمت راسته با استخوان گوسفندی به کیلویی 420 هزار تومان رسیده و مغز راسته گوسفندی که گران تر است، کیلویی 720 هزار تومان قیمت دارد.

قیمت گوشت چرخنموده گوسفندی به کیلویی 550 هزار تومان رسیده و ماهیچه گوسفندی کیلویی 625 هزار تومان ارزش دارد. گردن و سردست گوسفندی هم در سطح شهری مثل تهران به ترتیب کیلویی 392 و 425 هزار تومان فروخته می شوند.

قیمت ران گوساله به کیلویی 560 هزار تومان رسیده است. هر کیلو سردست گوساله کیلویی 550 هزار تومان قیمت دارد و خرید هر کیلو گوشت چرخنموده گوساله نزدیک کیلویی 480 هزار تومان آب می خورد. فیله گوساله گران تر است و قیمت آن تا کیلویی 860 هزار تومان هم بالا رفته است. راسته گوساله را کیلویی 665 هزار تومان می فروشند و اگر سری به قصابی ها زده باشید، احتمالا روبروی عبارت گوشت خورشتی گوساله، عدد کیلویی 570 هزار تومان را می بینید.

قیمت گوشت در فروشگاه های زنجیره ای به خاطر بسته بندی و سایر هزینه ها، بیشتر است و به عنوان مثال بسته یک کیلویی گوشت قلوه گاه گوسفندی را با قیمت 240 هزار تومان عرضه می نمایند. ران گوسفندی هم که در بسته های یک کیلویی پویاپروتئین 390 هزار تومان فروخته می گردد، در سطح شهر قیمت کمتری دارد. بسته یک کیلویی سردست گوسفندی با همین قیمت در غرفه محصولات پروتئینی به چشم می خورد و بسته یک کیلویی گوشت چرخنموده ماکان پروتئین تقریبا 260 هزار تومان فروخته می گردد.

منبع: فرارو

به "گوشت قرمز مقرون به صرفه می گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گوشت قرمز مقرون به صرفه می گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید