آمار رومینگ ملی در پاییز 1401

به گزارش موسیقی با امیر، ایتنا - رومینگ ملی نخستین بار در خردادماه 1393 بین اپراتورهای رایتل، همراه اول و ایرانسل برقرار شد. هدف از اجرای طرح رومینگ ملی این بود که چنانچه در منطقه ای، سیم کارت مشترکان متعلق به یک اپراتور آنتن نداشت، آنها بتوانند از آنتن اپراتورهای دیگر که در آن منطقه پوشش دارند، استفاده نمایند و بدین ترتیب از امکانات شبکه بهره مند گردند و ارتباطشان با دیگر مشترکان برقرار باشد.

آمار رومینگ ملی در پاییز 1401

سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی مطابق روند سال های گذشته در گزارش 3 ماهه نو خود، تعداد مشترکان روم شده در شبکه اپراتورها (رومینگ ملی) را به تفکیک اپراتورها منتشر نموده است که بر اساس آن، اپراتور همراه اول همچنان رکورد بیشترین میزبانی را تا سرانجام 3 ماهه سوم سال 1401 در کشور از آن خود نموده است.

به طوریکه این آمار نشان می دهد، بالغ بر بیست و یک میلیون مکالمه در سه ماهه سوم سال 1401، به وسیله رومینگ ملی انجام شده است، بدین ترتیب که کاربران موبایل یک اپراتور در صورت عدم دسرسی به آنتن، از آنتن اپراتور دیگر استفاده نموده اند.

رومینگ ملی نخستین بار در خردادماه 1393 بین اپراتورهای رایتل، همراه اول و ایرانسل برقرار شد. هدف از اجرای طرح رومینگ ملی این بود که چنانچه در منطقه ای، سیم کارت مشترکان متعلق به یک اپراتور آنتن نداشت، آنها بتوانند از آنتن اپراتورهای دیگر که در آن منطقه پوشش دارند، استفاده نمایند و بدین ترتیب از امکانات شبکه بهره مند گردند و ارتباطشان با دیگر مشترکان برقرار باشد.

شایان ذکر است که این طرح از سال 1397، بین هر سه اپراتور تلفن همراه و دو اپراتور روستایی به صورت فراگیر به اجرا عایدی.

طرح رومینگ ملی مربوط به پوشش خدمات ارتباطی در منطقه ها داخلی کشور است و بر مبنای آن، هر دو اپراتور میزبان و میهمان، داخلی(ایرانی) هستند.

مطابق آمار تازه رگولاتوری، در طرح رومینگ ملی، همراه اول بیشترین میزبانی را در میان سه اپراتور کشور دارد که نشان از پوشش بیشتر آنتن این اپراتور دارد.

تعداد مکالمات به وسیله رومینگ ملی به تفکیک اپراتور در جدول زیر آمده است.

منبع: انتخاب

به "آمار رومینگ ملی در پاییز 1401" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمار رومینگ ملی در پاییز 1401"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید