آمریکا با توسل به مکانیسم ماشه تحریم ها را تثبیت مى کند

به گزارش موسیقی با امیر، دبیر قرارگاه شهید احمدی روشن استان لرستان گفت: آمریکا با توسل به مکانیسم ماشه میخواهد تحریم ها را تثبیت و حتی تحریم های جدیدی را تصویب کند.

آمریکا با توسل به مکانیسم ماشه تحریم ها را تثبیت مى کند

مهدی هداوند، دبیر قرارگاه شهید احمدی روشن استان لرستان در تبادل نظر با خبرنگار دانشگاه خبرگزارى دانشجو، گفت: پس از توافق ایران با کشور های 5+1 یا به تعبیر دقیق تر توافق ایران و آمریکا (موسوم به برجام)، شورای امنیت قطعنامه 2231 را به انضمام برجام به تصویب رساند. طبق این قطعنامه، تحریم های هسته ای شورای امنیت علیه ایران به حالت تعلیق درآمده و طی یک بازه زمانی پنج ساله تحریم های تسلیحاتی و پس از هشت سال از انعقاد قطعنامه، تحریم های موشکی باید لغو گردد.

هداوند افزود: یکسال و چند ماهی می گردد که سخن منتقدان برجام مبنی بر اینکه در صورت تغییر دولت آمریکا، امکان خروج این کشور بدون هزینه از معاهده وجود دارد، به تحقق پیوسته و آمریکا عملا زمین بازی را به هم زده است.

دبیر قرارگاه شهید احمدی روشن استان لرستان افزود: دولت ایران هم مستاصل از این شرایط، دل از کدخدا کند و زلف برجام را به اروپا گره زد. در این ایام در آستانه زمان اجرایی شدن لغو تحریم های تسلیحاتی، آمریکا با توسل به مکانیسم ماشه میخواهد تحریم ها را تثبیت و حتی تحریم های جدیدی را تصویب کند.

وى گفت: هر چند سایر اعضای برجام در ظاهر مخالف این امر هستند و برای آمریکای خارج شده از برجام، طبق حقوق بین الملل امکان این امر وجود ندارد. اما آمریکا بار ها نشان داده، جهت نقض قوانین بین الملل برایش هموار است. آمریکا با سلاح نفوذ و قلدری همیشگی و بعضی طرق ممکن که در ساختار ظالمانه مجامع بین الملل وجود دارد، بنا دارد نظرش را جهت حفظ و استمرار تحریم ها تحمیل کند.

دبیر قرارگاه شهید احمدی روشن استان لرستان ابراز کرد: حال، تصمیم با ایران است که مثل این چند ساله، منفعلانه نظاره گر ماجرا باشد یا کنشگرانه برای تحقق حقوق مسلم خود اقدام کند، در حالی که امکان و لوازم این کار را دارد. از دولت فعلی انتظاری نیست، اما مجلسی که نام انقلابی را یدک می کشد، امروز وارد عرصه آزمونی سرنوشت ساز شده است و باید رسالت خود را در دفاع از حقوق ملت انجام دهد. بخش بزرگی از دلیل معیشت و اقتصاد لنگان این روز ها که سخت مردم را در تنگنا و فشار حداکثری قرارداده، نتیجه اقتصاد و تفکر برجامی و معطل نگه داشتن اقتصاد به نتیجه مذاکرات است.

وى اظهار داشت: مجلس باید در این فرصت طرحی را ارائه داده و به وضوح ابراز دارد که در صورت عملی نشدن لغو تحریم های تسلیحاتی و یا به شرط فعال شدن مکانیسم ماشه، ایران به طور اتوماتیک از قرارداد برجام که معیشت مردم را به مسلخ برده خارج می گردد و با احیای عزت خدشه دار شده ایران، ادامه جهت تسلیم و ذلت پذیری و بی عملی در برابر قلدری آمریکا و پایمال شدن منافع ملی را سرانجام دهد. معطل نگه داشتن اقتصاد کشور و شرایط برجام به نتیجه انتخابات آمریکا، بدترین حالت ممکن برای مواجهه با فرایند برجام است.

هداوند یادآور شد: نمایندگان لرستان باید ورود جدی در این مسئله حیاتی داشته و فلسفه حضوری خود در مجلس در جهت احقاق حقوق مردم را عملی نمایند. عدم واکنش حضرات در قبال این مسئله به هیچ وجه پذیرفته نیست. نمایندگان لرستان نباید عوامانه در کنار این مسائل مهم بی توجه بگذرند و بى عملی را پیشه نمایند. جنبش دانشجویی استان، قطعا مجدانه پیگیر نمایندگان خواهد بود، عملکردشان را در قبال این مسئله رصد خواهد نمود و در صورت عدم واکنش متناسب، نسبت به آن ها بی تفاوت نخواهد بود و اجازه نمی دهد در صورت چنین برخوردی، این عملکرد برایشان بدون هزینه بماند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "آمریکا با توسل به مکانیسم ماشه تحریم ها را تثبیت مى کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا با توسل به مکانیسم ماشه تحریم ها را تثبیت مى کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید