اعلام حمایت جامعه جهانی از میراث بیروت

به گزارش موسیقی با امیر، ایسنا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، حمایت جامعه جهانی از میراث بیروت صورت می گیرد.

اعلام حمایت جامعه جهانی از میراث بیروت

داستان چیست؟

ائتلافی متشکل از موزه ها و سازمان های فرهنگی بین المللی برای فراهم کردن یاری های اولیه فرهنگی به موسسه های فرهنگی و هنری بیروت که در جریان انفجار چهارم اوت دچار خسارت شده ، با یکدیگر همکاری می نمایند.

در قالب یک بیانیه همبستگی که به همراه 27 امضا منتشر شد، یونسکو، شورای بین المللی موزه ها، صندوق جهانی امکان فرهنگی، موزه ملی چین و موزه لوور پاریس متعهد شدند هر آنچه در توان دارند را برای بازسازی میراث بیروت که بر اثر انفجار آسیب دیده است، به کار بگیرند.

ارزیابی اولیه اجرا شده نشان داد دست کم هشت هزار ساختمان در مناطق تاریخی جمیزه و مار مخایل تحت تاثیر این انفجار قرار گرفته اند. براساس گزارش یونسکو، حدود 640 مورد از این ساختمانها تاریخی بشمار می فرایند و حدود 60 مورد از این ساختمانهای تاریخی در خطر ویرانی قرار دارند.

یونسکو پیشتر بیان کرد برای راهنمایی یاریها به بخش فرهنگی لبنان با مدیر کل آثار باستانی لبنان همکاری خواهد داشت.

حالا کمیته ملی لبنانی بلو شیلد برای معین میزان خسارتهای واردشده به موزه ها، کتابخانه ها، آرشیوها و ساختمانهای تاریخی با کارشناسان همکاری می نماید.

با توجه به اینکه سازمان های بین المللی یاریهای بلند مدت را نیز در دستور کار قرار داده اند، موسسه بلو شیلد به سازمانهای بین المللی این امکان را می دهد تا نسبت به اولویتها آگاهی پیدا نمایند.

به گفته سوزی حکیمیان، رئیس ایکوم لبنان و مدیر موزه مینرالز در دانشگاه سن جوزف، در اثر انفجار اخیر هشت موزه دچار آسیب شده اند.

علاوه بر موزه سرسق، موزه پیش از تاریخ لبنان واقع در دانشگاه سن جوزف از جمله مواردی است که به یاری فوری احتیاج دارد.

براساس گزارشها، مهمترین مجموعه آثار باستانی لبنان که در موزه ملی قرار دارند، سالم باقی ماندند. با این حال پنجره ها، درها و آسانسورهای این موزه دچار آسیب شده اند.

منبع: همگردی

به "اعلام حمایت جامعه جهانی از میراث بیروت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعلام حمایت جامعه جهانی از میراث بیروت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید