افزایش هزینه های فراوری پتروشیمی، آنها را به سرنوشت خودروسازی تبدیل می نماید

به گزارش موسیقی با امیر، تهران (پانا) - یک نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید نمود افزایش هزینه های فراوری پتروشیمی و صنایع فولادی، آنها را به سرنوشت خودروسازی تبدیل می نماید و ضررده می شوند.

افزایش هزینه های فراوری پتروشیمی، آنها را به سرنوشت خودروسازی تبدیل می نماید

به گزارش تجارت نیوز، عزت الله اکبری تالارپشتی، رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، در سمینار چالش گاز در زنجیره فولاد مطرح کرد: افزایش هزینه های فراوری پتروشیمی و صنعت فولاد، آنها را به همان سرنوشت بخش خودروسازی دچار می نماید.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: توسعه اقتصاد کشور و حل مسائل مالی، فقط یک نسخه دارد و آن حضور قدرتمند مردم و بخش خصوصی در حوزه اقتصاد است. راه تحقق حضور بخش خصوصی در اقتصاد، مطالبه گری است. بخش خصوصی باید مطالبه گر باشد.

وی ادامه داد: این چه تدبیری است که به محض مواجهه با کمبود گاز و برق، فراوری صنایع را تعطیل و گاز و برق صنایع را قطع می نمایند؟ بخش خصوصی می تواند در زمینه تامین انرژی سرمایه گذاری کند.

اکبری تالارپشتی افزود: این چه تدبیری است که می گویند، چون شرکت های فولادی نظیر فولاد مبارکه سوددهی دارند و در عرصه فراوری پیشتازند، باید نرخ خوراک یا سوخت گاز آن ها را افزایش دهیم تا سودشان کم گردد. آیا قصد دارند این شرکت هایی را که عملکرد خوبی دارند هم ضررده نمایند؟ افزایش هزینه های فراوری پتروشیمی و صنعت فولاد آن ها را به همان سرنوشت بخش خودروسازی دچار می نماید.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: سرمایه گذاری از اهمیت بسیاری برخوردار است. باید در حوزه زیرساخت ها از جمله ساخت نیروگاه و میادین گازی فولادی ها و معدنی ها حضور پیدا نمایند.

وی اضافه نمود: هرجا که بخش خصوصی تقویت شده، مسائل هم برطرف شده است که نمونه آن را می توان در صنعت پتروشیمی مشاهده کرد و اعلام آمادگی می کنیم که برای برون رفت صنایع فولادی هم حمایت مشابه صنعت پتروشیمی را انجام خواهیم داد.

اکبری تالارپشتی توضیح داد: هرچه دخالت دولت در امور کمتر گردد و بخش خصوصی تقویت گردد می توان به برطرف مسائل کشور امیدوار شد که البته در بودجه ارائه شده این موضوع کمتر در نظر گرفته شده است.

منبع: خبرگزاری پانا

به "افزایش هزینه های فراوری پتروشیمی، آنها را به سرنوشت خودروسازی تبدیل می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش هزینه های فراوری پتروشیمی، آنها را به سرنوشت خودروسازی تبدیل می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید