اپل شاید آی مک پرو را به یک تراشه 12 هسته ای قدرتمند مجهز کند

به گزارش موسیقی با امیر، طی ماه های اخیر اخبار و شایعه های زیادی درباره بازطراحی آی مک پرو منتشر شده و انتظار می رفت که این محصول به یکی از تراشه های M1 پرو یا M1 مکس اپل مجهز گردد. با این حال طبق گفته یک افشاگر قابل اعتماد، قرار است یک تراشه غافلگیرکننده به خط فراوری آی مک پرو اضافه گردد. این خبر از افشاگری به نام Dylandkt در توییتر منتشر شده که سابقه خوبی در افشای اطلاعات اپل دارد. او با انتشار پستی در توییتر ادعا نموده که اپل پیکربندی متفاوتی را برای آی مک پرو نو مد نظر قرار داده که از تراشه ای غیر از M1 پرو بهره می برد.

اپل شاید آی مک پرو را به یک تراشه 12 هسته ای قدرتمند مجهز کند

طبق اطلاعات منتشر شده به وسیله این افشاگر، پیکربندی یک پردازنده 12 هسته ای به کد منتسب به آی مک پرو نو ارجاع داده شده است. اگر شایعه های منتشر شده صحت داشته باشد، این مقوله اتفاق بسیار جالبی خواهد بود. به این علت که تا پیش از این خبری مبنی بر استفاده از پردازنده 12 هسته ای در آی مک پرو وجود نداشته است. باید خاطر نشان کنیم که تراشه M1 مکس در مک بوک پرو یک CPU ده هسته ای، در کنار یک پردازنده گرافیکی 32 هسته ای و یک موتور عصبی 16 هسته ای دارد. با توجه به عملکرد چشمگیر تراشه M1 مکس، هسته های اضافی این تراشه نو می تواند عملکرد آی مک پرو را به شکل محسوسی افزایش دهد.

اگرچه Dylandkt درباره اینکه آیا GPU و موتور عصبی (Neural Engine) این تراشه هم بهبود خواهند یافت یا خیر توضیحی نداده، اما افزودن دو هسته به این پردازنده نشان می دهد که این تراشه می تواند برترین تراشه دسکتاپ اپل لقب بگیرد. اما سؤال دیگری که پیش می آید اینجاست که آی مک پرو نو چه زمانی معرفی می شوند؟ همان طور که احتمالا می دانید غول فناوری آمریکایی در فصل بهار میخواهد تا با برگزاری رویدادی از محصولات نو خود رونمایی کند. برای مثال اپل آی مک 24 اینچی را در آوریل 2021 (اردیبهشت ماه 1400) به طور رسمی معرفی کرد.

به تازگی این افشانماینده با انتشار توییتی گفت که احتمال اینکه آی مک پرو در فصل بهار معرفی گردد همچنان وجود دارد. با این حال، او بعلاوه اظهار داشت که نگرانی هایی درباره فراوری این محصولات وجود دارد، بنابراین به نظر می رسد که رونمایی از آی مک پرو کمی به تعویق بیوفتد. از زمانی که آی مک 24 اینچی معرفی گردید، ما در این فکر بودیم که اپل چگونه می خواهد بازطراحی برادر بزرگ تر 27 اینچی آن را انجام دهد و آیا دستگاهی قدرتمندتر با نام آی مک پرو و بر اساس احتیاج کاربران ساخته خواهد شد یا نه.

توییت Dylandkt قاطعانه به سؤال دوم ما پاسخ می دهد. او در توییتی اعلام نموده که علت نام گذاری پرو در این آی مک به علت استفاده از تراشه 12 هسته ای قدرتمند خواهد بود. هنگامی که از Dylandkt پرسیده شد که آیا خط فراوری آی مک فقط شامل آی مک 24 اینچی و آی مک پرو پیشرفته خواهد بود، گفت: گزینه های پیکربندی رده پایین تر همچنان برای کسانی که به عملکرد زیادی احتیاج ندارند، در دسترس خواهند بود. با در نظر گرفتن این موضوع، انتظار داریم تراشه های استاندارد M1 پرو و M1 مکس هم در کنار گزینه 12 هسته ای آی مک پرو در دسترس باشند.

بد نیست یادآوری کنیم که M1،M1 پرو و M1 مکس همگی متعلق به خانواده اپل سیلیکون محسوب می شوند. این پردازنده ها از معماری ARM بهره می برند که تمام چیپست های موبایل مبتنی بر آن هستند ولی سیستم های قدیمی مک طی سال های گذشته همراه با جیپست های مبتنی بر معماری x86-64 راهی بازار می شدند.

به همین دلیل، تراشه های سری M1 در کنار پردازنده از پردازنده گرافیکی و واحد مختص یادگیری ماشینی بهره می برند و در نتیجه سرعت بسیار بالا در کنار مصرف انرژی پایین به ارمغان می آورند. تراشه M1 از پردازنده مبتنی بر 10 هسته و پردازنده گرافیکی با 16 هسته بهره می برد. بعلاوه از نظر رم هم از حداکثر ظرفیت 32 گیگابایت پشتیبانی می نماید. به زبان ساده، M1 پرو سریع تر از M1 و کندتر از M1 مکس است.

در رابطه با فراوری آی مک با نمایشگر 27 اینچ طی ماه های گذشته شایعه های مختلفی منتشر شده است. بعضی از آن ها اشاره می نمایند که نمایشگر نسل نو آی مک مبتنی بر فناوری mini-LED است و این یعنی با برند XDR معرفی خواهد شد. گروهی دیگر از شایعه ها می گویند که آی مک 27 اینچی نو شاید به نمایشگر Mini-LED مجهز نگردد. باید دید در نهایت اپل به این شایعه ها چه واکنشی نشان خواهد داد.

منبع: Digitaltrends

منبع: دیجیکالا مگ

به "اپل شاید آی مک پرو را به یک تراشه 12 هسته ای قدرتمند مجهز کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اپل شاید آی مک پرو را به یک تراشه 12 هسته ای قدرتمند مجهز کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید