اینفلوئنسرها در ایتالیا نقره داغ می شوند
به گزارش موسیقی با امیر، مهر نوشت: اداره ارتباطات ایتالیا اینفلوئنسرها را هدف گرفته تا درباره پست های تبلیغاتی شفافیت بیشتری ارائه دهند.
AGCOM اداره ارتباطات ایتالیا قوانین سختگیرانه ای را تصویب نموده تا شفافیت درباره پست هایی که سلبریتی ها با انبوه تماشاچیان آنلاین خود به اشتراک می گذارند، افزایش یابد.
این قوانین در حالی تصویب شده که چندی پیش آژانس آنتی تراست ایتالیا کیارا فرانگی یک اینفلوئنسر با حدود 30 میلیون فالوئر در اینستاگرام را به علت فقدان شفافیت درباره یک سازمان خیریه، یک میلیون یورو جریمه کرد.
AGCOM اعلام نمود قوانین تازه برای تمام اینفلوئنسرهایی اجرا می گردد که به زبان ایتالیایی پست منتشر و با برندهای ایتالیایی با بیش از یک میلیون فالوئر همکاری می نمایند. هرگونه محتوای تبلیغاتی پست شده باید به طور شفاف و به شیوه ای برچسب بخورد که قابل شناسایی باشد، درغیر اینصورت اینفلوئنسر مذکور احتمالا با جریمه ای تا سقف 600 هزار یورو روبرو می گردد.
با توجه به آنکه اینفلوئنسرهای آنلاین گستره فعالیت وسیعی دارند، بیشتر اوقات برای ارتقای فروش محصولات و افزایش معروفیت برند، قدرت بیشتری نسبت به تبلیغات سنتی دارند.
مقامات ایتالیا بعلاوه اعلام نمودند اینفلوئنسرها باید به دستورالعمل مربوط به تمام رسانه ها احترام بگذارند.طبق این دستورالعمل باید از اخبار جعلی و پست های تبعیض آمیز یا نژاد پرستانه اجتناب کرد.
اداره ارتباطات ایتالیا از یک سال قبل مشغول توسعه قوانین است و به طور خاص اینفلوئنسر مذکور(فرانگی) را هدف نگرفته بود.
سال گذشته فرانسه قانونی را ارائه کرد تا هرگونه تبلیغ محصولاتی مانند تنباکو به وسیله اینفلوئنسرها را غیرقانونی اعلام و شفافیت بیشتری درباره محتوای پولی فراهم کند.
-
رقیب روسی پیشرفته ترین بمب افکن آمریکا
-
کشف سیاره ای شبیه به زمین در همین نزدیکی / عکس
-
این گلکسی S24 اولترای سامسونگ است / عکس
5858
منبع: خبرآنلاین