بدترین رکورد ضرر مالی تاریخ ایالات متحده به نام مارک زاکربرگ ثبت شد

به گزارش موسیقی با امیر، متا، مالک فیس بوک و اینستاگرام، 230 میلیارد دلار از ارزش بازار خود را در اواخر چهارشنبه و اوایل پنج شنبه از دست داد، که بزرگترین کاهش یک روزه ارزش سهام ایالات متحده در تاریخ است.

بدترین رکورد ضرر مالی تاریخ ایالات متحده به نام مارک زاکربرگ ثبت شد

به گزارش سرویس ای تی و فناوری انتخاب به نقل از نزویورک پست، این کاهش شدید پس از آن رخ داد که شرکت متا، کاهش رشد کاربران را گزارش داد و تأکید کرد که کاهش تعداد بازدید ها در سایت های شرکت، برای این غول شبکه های اجتماعی، خطرناک تر از هر افشاگری است.

سهام متا در روز پنجشنبه بیش از 26 درصد کاهش یافت و روز را با 237.76 دلار سرانجام داد، یعنی ارزش حدود 232 میلیارد دلاری را از دست داد که بزرگترین کاهش یک روزه ارزش بازار در تاریخ ایالات متحده بود.

طبق داده های بازار، اپل در سپتامبر 2020 رکورد قبلی کاهش یک روزه ارزش بازار را به ثبت رساند، زمانی که این شرکت، حدود 182 میلیارد دلار از دست داد.

برای اینکه بگوییم کاهش 232 میلیارد دلاری چقدر بزرگ است، می توانیم بگوییم که این، بیشتر از کل ارزش بازار شرکت هایی مانند نتفلیکس، مک دونالد، مورگان استنلی و AT&T است؛ و این بیشتر از مجموع ارزش جنرال موتورز، اوبر و بارکلیز است.

تحلیلگران بازار، این شکست تکان دهنده را به چندین روند نسبت می دهند، اما مهمترین آن ها این واقعیت است که پایگاه کاربران فیس بوک برای اولین بار در تاریخ این شرکت کوچک شده است.

در سه ماهه آخر سال 2021، کاربران فعال روزانه برای محصول اصلی فیس بوک متا از 1.930 میلیون به 1.929 میلیون کاهش یافت، اولین باری که این شرکت از زمان تأسیس خود در 18 سال پیش کاهش استفاده روزانه را گزارش کرد.

زاکربرگ، مدیر عامل متا، روز چهارشنبه در جریان یک تماس گفت رقبایی مانند تیک تاک کاربران را جذب نموده اند. زاکربرگ گفت: مردم انتخاب های زیادی برای نحوه گذراندن وقت خود دارند و اپلیکیشن هایی مانند تیک تاک به سرعت در حال رشد هستند. اظهارات او به وسیله واشنگتن پست گزارش شده است.

مدیر متا گفت که بیشترین کاهش مصرف، در آفریقا و آمریکای لاتین ثبت شده است. این مسئله می تواند نشانه ای باشد که به نظر می رسد کوشش فیس بوک برای افزودن هرچه بیشتر کاربران به اوج خود رسیده است.

منبع: انتخاب

به "بدترین رکورد ضرر مالی تاریخ ایالات متحده به نام مارک زاکربرگ ثبت شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بدترین رکورد ضرر مالی تاریخ ایالات متحده به نام مارک زاکربرگ ثبت شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید