برنامه های محلی به رهبری زنان محله ، مشارکت شهروندان نقطه قوت ریحان شهر

به گزارش موسیقی با امیر، راه افتادن برنامه های محلی به رهبری زنان محله، توانایی آنها برای جریان سازی و پیوند دادن اعضای محله به یکدیگر را نشان می دهد. توجه به این موضوع در برنامه ریزی های شهری می تواند خروجی ها و نتایج تحول آفرینی داشته باشد که تا به امروز سابقه نداشته است.

برنامه های محلی به رهبری زنان محله ، مشارکت شهروندان نقطه قوت ریحان شهر

به گزارش موسیقی با امیر، ریحان شهر از نظر ایده و پشتوانه علمی نسبت به بسیاری از طرح هایی که در بخش عمومی اجرا می شوند سرآمد است. گرفتن ایده مشارکت از شهروندان نقطه قوت این طرح است که کمتر نمونه های مشابه در کشور دارد. از این ایده در مشارکت، نه تنها درباره خانواده که درباره سایر امور اجتماعی نیز می توان بهره گرفت.

ویژگی برجسته دیگر، قابلیت ریحان شهر برای افزایش توانمندی های زنان و نشان دادن آن در عمل است. راه افتادن برنامه های محلی به رهبری زنان محله، توانایی آنها برای جریان سازی و پیوند دادن اعضای محله به یکدیگر را نشان می دهد. توجه به این موضوع در برنامه ریزی های شهری می تواند خروجی ها و نتایج تحول آفرینی داشته باشد که تا به امروز سابقه نداشته است.

در نهایت، انتقال تجربه ریحان شهر به دیگران اهمیت ویژه ای دارد. در نظام نامه ریحان شهر، هر آنچه برای یادگیری و الگوبرداری لازم است بیان شده و می تواند نقشه راه کسانی باشد که علاقه مندند این ایده را در حوزه خودشان اجرا نمایند. گزارش های مجریان از پروژه های محلی به رغم تفاوتی که در تفصیل و کیفیت دارد، منبع ارزشمند دیگری است که می تواند الهام بخش و یاریگر مشارکت جویان باشد. حتی گزارش های ناظران به واسطه نکاتی که از آنها می توان استخراج کرد ارزش آموزشی و انتقال تجربه دارد. از این رو، لازم است مستندات فوق در پایگاه الکترونیکی شهرداری در دسترس همگان قرار گیرد تا دانش و تجربه ریحان شهر در مقیاسی وسیع، در معرض نقد و بهره برداری قرار بگیرد. بعضاً بعضی از محتواهای آموزشی فراوری شده قابلیت استفاده فردی هم دارد و می تواند مورد استفاده عموم شهروندان قرار گیرد. اما برای کسانی که می خواهند این طرح را پیاده نمایند مراجعه به نظام نامه در کنار راهنمایی راهبر علمی ضرورت دارد تا درک بهتری از جزئیات داشته باشند. مجموعه این مستندات، آرشیوی غنی از مشارکت خانواده محور فراهم می آورد که حفظ و اشاعه آن به میزان اجرای آنها اهمیت دارد.

مهری جدی، مدیر مشارکت های اجتماعی اداره کل امور زنان و خانواده شهرداری تهران

منبع: همشهری آنلاین

به "برنامه های محلی به رهبری زنان محله ، مشارکت شهروندان نقطه قوت ریحان شهر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برنامه های محلی به رهبری زنان محله ، مشارکت شهروندان نقطه قوت ریحان شهر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید