تجارت الکترونیک، جولان گاه کسب و کارهای کوچک

به گزارش موسیقی با امیر، عظیم ترین تحولات روزگار ما را امکانی به نام اینترنت رقم زده است.

تجارت الکترونیک، جولان گاه کسب و کارهای کوچک

به گزارش موسیقی با امیر، بنابر اعلام رایان پی، شکل گیری بازارهای اینترنتی و پدید آمدن فروشگاه های آنلاین یکی از تحولات عظیم این فرآیند به تعداد می رود. بازاری در بستر اینترنت؛ فضایی برای همه نوع کسب و کار، آن هم بی هیچ محدودیتی. اگرچه مصرف نمایندگان در ابتدا و طبیعتا، نسبت به این نوع تجارت خیلی خوش بین نبودند و استقبال خوبی از بازارهای به اصطلاح مجازی نمی کردند، اما ورود کسب و کارهای کوچک به این فضا، مناسبات را عوض کرد. بنابراین پس از اندک زمانی تجارت الکترونیک که در ابتدا انحصاراً در اختیار برندها و بازارهای عظیم بود، کم کم به جولان گاه کسب و کارهای کوچک بدل شد. این شلوغی اما تبعاتی هم داشت. در تجارت الکترونیک بر خلاف شیوه های سنتی تجارت، دو طرف یک معامله همدیگر را نمی بینند، و این خود دلیل مهمی است که صاحبان کسب و کارهای اینترنتی را به سمت رعایت اخلاق سوق بدهد.

اخلاق در کسب و کارهای اینترنتی

اکنون این یک اصل ثابت شده است که رعایت اخلاق در کسب و کارهای اینترنتی، در نهایت سبب توسعه این نوع تجارت خواهد شد. بنابراین شما به اسم یکی از صاحبان کسب و کارهای مجازی، الزاماً باید تعریف دقیقی از اخلاق حرفه ای و ملاک های اخلاقی در تجارت الکترونیک داشته باشید. مطالعات علمی در این باره در نهایت معیارهایی را برای رسیدن به یک مرام نامه مدون مشخص کرده است.

عناوینی شامل:

  • حفظ حریم خصوصی
  • امنیت تجارت
  • عدم فریب کاری در مواجهه با مشتری
  • قابلیت اطمینان یا تحقق خرید
  • بازیابی خدمات یا ارائه خدمات مطلوب پس از فروش
  • صداقت و شفافیت در معامله
  • چگونگی ارتباط فروشنده و خریدار

پرسش اساسی این است که شما به اسم صاحبان کسب و کار، چگونه می توانید شفافیت، امنیت، اطمینان و مفاهیمی از این دست را در یک فرآیند خرید اینترنتی برای مصرف نماینده ایجاد کنید؟

برای نمونه یکی از ابزارهایی که در این راستا و در بزنگاه مهمی مانند مرحله پرداخت، می تواند با امکانات و قابلیت هایی که دارد، بسکمک از آن معیارهای ذکر شده را برای مصرف نماینده فراهم آورد، سرویس های متنوع درگاه پرداخت است. درگاه پرداخت؛ سیستمی است که امکان تراکنش های اقتصادی در بستر اینترنت را فراهم می نماید. به این معنی که مشتریان شما می توانند بدون مراجعه حضوری به بانک، اقدام به پرداخت آنلاین مبلغ اعلام شده به حساب بانکی شما نمایند. از این نوع سرویس و قابلیت های فراوانی که دارد، در جهت توسعه کسب و کار خود بهره ببرید و گام مهمی در راستای رعایت و احقاق اخلاق حرفه ای در کسب و کارهای اینترنتی بردارید.

راه چارههایی برای جلب اعتماد مشتریان

مهم ترین هدف از رعایت اخلاق حرفه ای در کسب و کارهای اینترنتی، جلب اعتماد مشتریان است. شما به اسم صاحبان کسب و کار، باید همیشه به راه چارههای متنوعی بیندیشید که به کمک آن ها بتوانید خود را در جهت رفتارهای اخلاقی قرار داده و از این طریق اعتماد مشتریان را جلب کنید. برای نمونه یکی از برترین راه چارهها که انتها به ایجاد شفافیت کاری ختم می شود، فراوری محتوا درباره پشت پرده فعالیت های تجارت تان است. در واقع بهتر است تا حد امکان، مشتریان از وقایع کاری پشت پرده کسب و کار شما آگاه باشند.

راه چاره اخلاقی دیگر، تدوین سیاست بازپس گیری کالا است. مرجوع کردن کالای نامرغوب و یا کالایی که به دلایل متنوع مورد پسند مشتری نبوده است، می تواند عامل اخلاقی بسیار برجسته ای به تعداد برود. بعلاوه داشتن نماد اعتماد الکترونیکی و پاسخ گویی مداوم و صادقانه به پرسش های مشتریان هم دو راه چاره بسیار موثر دیگر در جلب اطمینان مصرف نمایندگان خواهد بود. قراردادن دادن اطلاعات دقیق از هر محصول در اختیار مشتریان جدا از این که این فرایند، جزئی از حقوق اساسی مصرف نمایندگان به تعداد می رود، برای شما هم به اسم یک امتیاز اخلاقی محسوب خواهد شد. در نهایت به مرحله مهم پرداخت می رسیم. در این مرحله رعایت اخلاق مستلزم استفاده از ابزارهای نوینی مانند درگاه های پرداخت است که با قابلیت های متنوع شان، سبب جلب اعتماد مشتریان خواهند شد. مراحل دریافت درگاه پرداخت اینترنتی، از شرکت های PSP (درگاه مستقیم) و پرداخت کمک (درگاه واسط) متفاوت و هر کدام دارای مزایا و معایبی می باشد. با توجه به دانش فنی، هزینه، نوع کسب و کار و زمانی که دارید می توانید تصمیم بگیرید از کدام شرکت برای دریافت درگاه پرداخت اقدام نمایید.

اگر در پی ابزار پرداخت هستید و قصد دارید از این طریق کسب و کار خود را توسعه بدهید، با مقاله زیر با مراحل دریافت درگاه پرداخت آشنا شوید:

https://rayanpay.com/مراحل-دریافت-درگاه-پرداخت-اینترنتی/

آگاهی از حقوق مصرف نماینده

معیارهای اخلاق در کسب و کارهای اینترنتی باید بر اساس دستورالعمل های اخلاقی کسب و کار، مشخص شوند و مورد توجه قرار بگیرند. در عین حال آگاهی از حقوق مصرف نمایندگان هم در تدوین اخلاق کسب و کارهای اینترنتی اثرگذار است.

برای نمونه چگونگی استفاده از اطلاعات کاربر به وسیله سایت باید به شکلی روشن برای مصرف نمایندگان شرح داده شود، و یا درخواست اطلاعات شخصی لازم برای انجام معامله باید در حد استانداردی حفظ شود.. بعلاوه درک سیاست های مربوط به امنیت سایت باید برای اقشار مختلف مصرف نمایندگان ممکن باشد و علاوه بر آن محصولاتی که مصرف نماینده در سایت فروشگاهی مشاهده می نماید به سادگی در دسترس او قرار بگیرد. اما در مقابلِ رعایت اصول اخلاقی به وسیله صاحبان کسب و کارها، مصرف نمایندگان هم باید نسبت به قوانین و حقوق خود آگاهی لازم را داشته باشند.

مبحث اخلاق در کسب و کارهای اینترنتی فرآیندی دو سویه است که میان مصرف نمایندگان و صاحبان کسب و کارها، برقرار خواهد شد و توجه هر دو طرف معامله به نکات ذکر شده پیرامون اخلاق کاری در تجارت الکترونیک، سبب توسعه این نوع تجارت می شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر در این باره می توانید به سایت رایان پی (https://rayanpay.com) مراجعه کنید و برای برخورداری از هدایت با ما در ارتباط باشید :

ایمیل : [email protected]

تلفن: 02189719975

آدرس : تهران-میدان ونک-خیابان ملاصدرا-خیابان شیراز جنوبی-بن بست لاله-پلاک 10

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "تجارت الکترونیک، جولان گاه کسب و کارهای کوچک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تجارت الکترونیک، جولان گاه کسب و کارهای کوچک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید