تحقق توسعه نیازمند زیرساخت است

به گزارش موسیقی با امیر، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سمنان گفت: مسئله توسعه یک سلسله زیرساخت نیاز دارد و ازآنجایی که سمنان در زمینه فناوری رتبه 6 را دارد، می توان برای توسعه استان از زمین های بلااستفاده بهره برد و زیرساخت های فناوری در حوزه آب را نیز توسعه داد.

تحقق توسعه نیازمند زیرساخت است

علی اصغر جمعه ای در دیدار سیدابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری، با جمعی از نخبگان، علما، خانواده شهدا، ایثارگران و جمعی از اقشار مردم سمنان اضافه نمود: در بخش پساب که بسیاری از پساب ها به زمین های بلااستفاده می ریزد و اگر توجه به این مسئله شود، دیگر نمی توان از همان زمین هم بهره لازم را ببریم.

وی گفت: البته در زمینه پسماند در شهری مانند سمنان لوله کشی اجرا شده، اما مورداستفاده قرار نمی گیرد.

جمعه ای اظهار کرد: تمام آب ها و روان آب ها و آبی که از بارش باران به دست می آید، متأسفانه هدر می رود، درصورتی که با برنامه ریزی می توان برای آبخوان ها و حوضه آبخیزداری از آنها بهره ببریم.

رئیس اتاق سمنان گفت: متأسفانه خشک سالی در این استان باعث شده تا برخی از دشت های استان فروکش کند.

جمعه ای ادامه داد: در بخش گاز، حوزه صنعت معدن استان نیاز شدید دارد و از سوی دیگر در زمستان وسایل گازسوز که بیشتر مورداستفاده قرار می گیرد، مشکل گاز در استان زیاد می شود.

وی شرح داد: در حوزه اقتصادی، دیپلماسی اقتصادی بسیار مهم است و باید مدنظر قرار بگیرد و می توان با ایجاد سرمایه در گردش، بخش گردشگری درآمد چندین برابر داشته باشد.

رئیس اتاق سمنان بر لزوم تفویض اختیار به شورای گفت وگوی بخش دولتی و بخش خصوصی تأکید کرد.

منبع: اتاق بازرگانی ایران

به "تحقق توسعه نیازمند زیرساخت است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تحقق توسعه نیازمند زیرساخت است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید