خبرنگاران فشار مکرون بر لبنان برای تشکیل دولت تکنوکرات موقت

به گزارش موسیقی با امیر، تهران- خبرنگاران- رویترز گزارش داد که امانوئل مکرون رییس جمهوری فرانسه رهبران سیاسی لبنان را تحت فشار قرار داده است تا یک دولت تکنوکرات موقت تشکیل دهند که بتواند اصلاحاتی انجام دهد.

خبرنگاران فشار مکرون بر لبنان برای تشکیل دولت تکنوکرات موقت

به گزارش موسیقی با امیر، رویترز پنجشنبه شب به نقل از یک منبع دیپلماتیک فرانسوی در سفری که 2 روز پس از انفجار بندر بیروت به پایتخت لبنان انجام داد، پیامش را در این زمینه به احزاب سیاسی آن کشور انتقال داد.

انفجار چهارم اوت (14 مرداد) در بندر بیروت تا به امروز 177 کشته و بیش از هفت هزار زخمی برجای گذاشته است و ده ها نفر نیز مفقود شده اند.

یک منبع دیپلماتیک که نامش ذکر نشده است، درباره کوشش های مکرون برای تشکیل دولت تکنوکرات موقت در لبنان گفت: نخست دولتی تشکیل می گردد که مأموریت آن، انجام اصلاحات فوری است؛ دولتی متشکل از تکنوکرات ها که بتواند اصلاحات را به تصویب رسانده، یاری های اضطراری را مدیریت نموده و به خواسته های مردم بیروت پاسخ دهد.

بر اساس این گزارش، مکرون می خواهد از احتیاج مبرم لبنان یاری های بین المللی به عنوان اهرمی برای فشار بر جناح های این کشور استفاده و آنها را متقاعد کند تا تشکیل دولت جدیدی به رهبری افرادی تشکیل دهند که فاسد نبوده و مورد حمایت یاری کنندگان خارجی نباشد.

یک منبع سیاسی ارشد در لبنان که رویترز به نامش اشاره ای نکرد، گفت: مکرون از موقعی که به اینجا آمد، به گونه ای عمل می نماید که گویی اینک او رئیس جمهوری لبنان است.

یک منبع در دولت لبنان گفت که مکرون خواهان آن شده بود که سعد حریری نخست وزیر سابق لبنان راهنمایی یک دولت تکنوکرات را بر عهده بگیرد اما میشل عون رییس جمهوری لبنان و احزاب مسیحی با این پیشنهاد مخالفت کردند.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران فشار مکرون بر لبنان برای تشکیل دولت تکنوکرات موقت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران فشار مکرون بر لبنان برای تشکیل دولت تکنوکرات موقت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید