دانشگاه ها دشمنان را ناکام گذاشته اند ، تاکید رئیسی بر تقویت نظم و آرامش در دانشگاه ها و برطرف گره های ذهنی دانشجویان

به گزارش موسیقی با امیر، رئیس جمهور دانشگاه را برترین جایگاه برای بحث و مصاحبه درباره رخدادهای اخیر و ارائه راه حل دانست و اضافه نمود: شرط مهم این مصاحبهها فهم درست مسائل است؛ اگر مسائل به خوبی تحلیل نشده یا تحلیل ها بیش از آنکه از حقیقت نشات گرفته باشند، تحت تاثیر فضاسازی ها و جوسازی های رسانه ای و مجازی باشند، راه حلهای ارائه شد

دانشگاه ها دشمنان را ناکام گذاشته اند ، تاکید رئیسی بر تقویت نظم و آرامش در دانشگاه ها و برطرف گره های ذهنی دانشجویان

به گزارش موسیقی با امیر، سید ابراهیم رئیسی شامگاه شنبه در ملاقات روسای دانشگاه های سراسر کشور را مراکز پرنشاط و پویایی دانست که با فراوری علم و ارتقای توانمندی های علمی برای کشور قدرت فراوری نموده و دشمنان ایران را ناکام گذاشته اند.

رئیس جمهور علم و دانش را مهمترین ابزار راهنمایی و نجات انسان و هموار نماینده راستا پیشرفت، تعالی و رسیدن انسان به سعادت دانست و اضافه کرد: حرمت و قداست دانشگاه هم به همین دلیل است پس بر روسا، اساتید، دانشجویان و همه اجزا و ارکان جامعه علمی و دانشگاهی است که محور اصلی کوشش خود را به حفظ و ارتقای روحیه فراوری علم و دانش در دانشگاه ها معطوف نمایند.

رئیسی در ادامه صحبت های خود سیاسی بودن را از الزامات فضای دانشگاه دانست و تاکید نمود: سیاسی بودن دانشگاه یعنی اینکه دانشگاه باید بیشتر و بهتر از هر بخش دیگری جامعه و نیازهای آن را بشناسد و برای خدمت به مردم اولویت هایش را با نظام مسائل کشور منطبق کند.

رئیس جمهور گریزی هم به رخدادهای روزهای اخیر کشور و از جمله در دانشگاه ها زد و دانشگاه را برترین جایگاه برای بحث و مصاحبه درباره رخدادهای اخیر و ارائه راه حل دانست و اضافه کرد: شرط مهم این گفت وگوها فهم درست مسائل است؛ اگر مسائل به خوبی تحلیل نشده یا تحلیل ها بیش از آنکه از حقیقت نشات گرفته باشند، تحت تاثیر فضاسازی ها و جوسازی های رسانه ای و مجازی باشند، راه حلهای ارائه شده راه به خطا خواهند برد.

رئیس جمهور با تکرار این نکته مهم که جنگ امروز، جنگ روایت ها است، بر اهمیت تبیین روایت درست و صادق تاکید نمود و گفت: دشمن که کوشش بسیاری نموده بود تا فعالیت های علمی، صنعتی، فراوریی و خدماتی در کشور متوقف و ارتباطات ایران با دیگر کشورها قطع گردد، وقتی در عمل خود را ناکام دید آغاز به توطئه و کارشکنی کرد.

رئیس جمهور درباره پیشرفت های کشور که موجب ناکامی دشمن شد به ذکر مثالهایی پرداخت و گفت: دشمن به صراحت خاطرنشان کرد که کوشش خواهد نمود تا فروش نفت ایران را به صفر برساند، اما در حال حاضر صادرات نفت کشور به آمار قبل از تحریم ها نزدیک شده است، ارتقای رتبه علمی دانشگاه های کشور قابل توجه است و برخلاف خواست و کوشش دشمن برای منزوی کردن کشور، ارتباطات با همسایگان و کشورهای منطقه در حال توسعه است.

رتبه بندی معلمان بعد از 11 سال معطلی، شرایط حقوق کارگران و بازنشستگان در امسال، رشد تا 5 برابری حجم روابط تجارت خارجی ایران و نزدیک شدن تراز تجاری کشور به مثبت شدن، افزایش سهم ایران از ترانزیت، اقتصاد و پیشرفت علمی و فناوری منطقه از دیگر مثال های رئیس جمهور در بیان مصادیق پیشرفت های اخیر کشور بود.

رئیس جمهور اضافه کرد: البته در کنار این پیشرفت ها وجود بعضی کمبودها و مسائل در برطرف گره های ذهنی در دانشگاهیان و بعضی اقشار ایجاب می نماید دانشگاه جهاد تبیین را یکی از مهمترین اولویت های خود بداند.

رئیسی با تأکید بر اینکه اولین و مهمترین راه حل تقویت نظم و آرامش در دانشگاه ها تبیین و برطرف گره های ذهنی دانشجویان و اساتید است، ساز و کارها و ظرفیت های درون دانشگاه را برای حفظ نظم، انضباط و آرامش کافی دانست.

در این نشست و پیش از سخنان رئیس جمهور تعدادی از روسای دانشگاه های سراسر کشور نیز به بیان دیدگاه ها و نظرات خود پرداختند.

منبع: همشهری آنلاین

به "دانشگاه ها دشمنان را ناکام گذاشته اند ، تاکید رئیسی بر تقویت نظم و آرامش در دانشگاه ها و برطرف گره های ذهنی دانشجویان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دانشگاه ها دشمنان را ناکام گذاشته اند ، تاکید رئیسی بر تقویت نظم و آرامش در دانشگاه ها و برطرف گره های ذهنی دانشجویان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید