درخواست تفهیم اتهام نخست وزیر جمهوری چک

به گزارش موسیقی با امیر، خبرگزاری خبرنگاران- دادستان های جمهوری چک اعلام کردند پلیس از دادستانی درخواست کرده است آندری بابیس، نخست وزیر این کشور را تفهیم اتهام کند.

درخواست تفهیم اتهام نخست وزیر جمهوری چک

به گزارش خبرگزاری موسیقی با امیر به نقل از خبرگزاری فرانسه از پراگ، دادستان های جمهوری چک روز دوشنبه خاطرنشان کردند پلیس از دادستانی درخواست کرده است آندری بابیس، نخست وزیر این کشور را بعد از انتقال پفراینده مربوط به تقلب احتمالی در یارانه های اروپا، تفهیم اتهام کند.

پلیس به بابیس مظنون است که در سال 2007 مزرعه موسوم به لانه لک لک را در نزدیکی پراگ، پایتخت جمهوری چک، به طور موقت از شرکت بزرگ کشاورزی-مواد غذایی آگروفر به بیرون انتقال داده است تا بتواند از یارانه های اروپا برای شرکت های کوچک بهره مند شود.

دفتر دادستان پراگ در بیانیه ای خاطرنشان کرد مدارک مربوط به پفراینده که رسانه ها آن را به منزله پفراینده لانه لک لک نام داده اند، به دادستان کل مسئول نظارت ارسال شده است که یک پیشنهاد پلیس برای تفهیم اتهام نیز به آن ضمیمه شده است.

این بیانیه همچنین افزود اکنون دادستان اسناد ارسالی را مطالعه خواهد کرد تا در این خصوص که باید تفهیم اتهام صورت بگیرد یا به فرایند کیفری پایان داده شود و یا با شیوه دیگری باید با پفراینده رفتار شود، تصمیم بگیرد.

پلیس جمهوری چک پیش تر نیز در سال 2019 تقاضا کرده بود نخست وزیر تفهیم اتهام شود,، اما دادستان به این نتیجه رسیده بود که اتهامات بی اساس و بابیس بیگناه است. با وجود این، دادستان کل پفراینده بابیس و یانا مایرووا، دستیار وی در همان سال را دوباره به جریان انداخته است.

منبع: خبرگزاری آریا

به "درخواست تفهیم اتهام نخست وزیر جمهوری چک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخواست تفهیم اتهام نخست وزیر جمهوری چک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید