دست های فریاد یک شاعر اصفهانی در شیراز منتشر شد

به گزارش موسیقی با امیر، مهشید ذهبیون در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران در شیراز، گفت: از همان دوران کودکی به شعر علاقه مند بودم. در دوران دبستان و هدایت، انشاءهای خوبی می نوشتم و همیشه مورد تشویق خانواده و معلمان بودم. این ترغیب ها و تشویق ها، زمینه ساز اشتیاق نوشتن و سرودن در من شد.

دست های فریاد یک شاعر اصفهانی در شیراز منتشر شد

وی اضافه کرد: بیشتر وقتم را با پدرم که بسیار اهل مطالعه و قلم بود، سپری می کردم و بیشتر اوقات به همراه ایشان به جلسات شعر می رفتم. دوم هدایت بودم که در مسابقات شعر استانی مقام دوم را کسب کردم. آن موقع در محیط پیرامون من، هنوز شعر نو و سپید، جایگاه محکمی نداشت و شاید به نوعی مورد تمسخر اطرافیان قرار می گرفت.

به گفته این بانوی شاعر، ازدواج باعث شد که وقفه ای در سرودن و حضور در انجمن و جلسات شعر ایجاد گردد؛ اما هر از گاهی دلتنگ نوشتن و سرودن می شدم. شعر می خواندم و مطالعه می کردم و فرصتی که پیدا می شد در تنهایی خود می سرودم. تا اینکه دوباره به طور جد، سرودن را ادامه دادم. مدت زیادی طول نکشید که به واسطه یکی از آشنایان، به شاعر و نویسنده شیرازی و مدیر مسئول انتشارات نویسندگان پارس معرفی شدم و به لطف ایشان اولین کتابم تحت عنوان دست های فریاد را در خردادماه جاری منتشر کردم.

این شاعر اصفهانی در مورد شعر گفت: به نظرم شعر، یک متن ساده نیست که از فکر کپی گردد و روی کاغذ بیاید. شعر، بعنوان ناب ترین هنر انسان، چیزی فراتر از یک احساس ساده است و شاعر تحت تاثیر محیط و خلاقیت فکر و با آمیخته شدن حس شعری، آن را بر قلم جاری می نماید. شعر می تواند در یک بیان زیبا، عشق، طبیعت، زندگی، مسائل جامعه و هر چیز دیگر را با زبان خاص خود بسراید و بر خواننده تاثیر به سزایی بگذارد. چون همه انسان ها دارای احساس هستند و اغلب با خواندن شعر، با آن همگام می شوند.

به گفته ذهبیون، واژه ها، شاعر را آرام نمی گذارند.گاه در خواب، گاه در بیداری، واژه ها شاعر را همراهی می نمایند تا شعر شوند.

به گزارش ایبنا؛ دست های فریاد، مجموعه اشعار مهشید ذهبیون، شاعر اصفهانی با ویراستاری کرامت یزدانی(اشک)، در بیست و ششم خردادماه جاری به وسیله انتشارات نویسندگان فارس منتشر شد.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "دست های فریاد یک شاعر اصفهانی در شیراز منتشر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دست های فریاد یک شاعر اصفهانی در شیراز منتشر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید