روز قلم، بهانه ای برای آموختن مهارت های زندگی است

به گزارش موسیقی با امیر، یوسف گوهری در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاراندر ایلام گفت: روز قلم، بهانه ای برای آموختن مهارت های زندگی و ارزش های نهفته در دل آن است.

روز قلم، بهانه ای برای آموختن مهارت های زندگی است

وی با تبریک روز قلم گفت: باید تمام مردم توجه داشته باشند که این روز را ارزشمند و هر آنچه را که به قلم و نوشتن مربوط می گردد، والاتر و مقدس تر از هر پدیده دیگری در جهان بدانند.

وی ادامه داد: روز قلم بهانه ای است تا بچه ها این سرزمین با تاریخ و فرهنگ اجدادشان آشنا شوند و گنجینه ای را که برای آنها به یادگار مانده را به دوش بکشند و آماده قدم گذاشتن در این راه شوند.

وی ادامه داد: روز قلم بهانه ای است تا بچه ها مان بیشتر بخوانند، بیشتر گوش کنند و توانایی مکتوب کردن آنچه دیده، شنیده و خوانده اند را داشته باشند.

مدیر نشر چامه سرا ادامه داد: انسان ها دوست دارند از تجربیات گذشتگان استفاده کنند و تمایل دارند یافته های خود را برای نسل های بعد و آیندگان به یادگار بگذارند تا در گذر زمان تحریف و فراموش نگردد و برای همواره باقی بماند.

مولف کتاب پنج ضلعی موفقیت ادامه داد: قلم امتیازات فراوانی دارد اما سه ویژگی منحصربفرد دارد که زبان شفاهی ندارد. آثار قلم باقی می مانند. قلم دقیق است. بدون اینکه کهنه گردد به همان شکل به نسل های بعد منتقل می گردد. آثار قلم عمیق است و نقل قول ها هم برای اینکه مستند شوند و ارزش خود را در طول زمان حفظ کنند، باید مکتوب شوند.

وی ادامه داد: اختصاص یک روز به عنوان روز قلم کار پسندیده ای است. مخصوصاً که این انتخاب ریشه در تاریخ و فرهنگ ایران دارد. روز قلم، فرصتی است که یک بار دیگر ارزش های علمی، فرهنگی و هنری را به یاد بیاوریم و گرامی بداریم و از اساتید فرهیخته کشورمان،که موجب توسعه و پیشرفت فرهنگ و هنر این مرز و بوم شده اند، تقدیر و تجلیل کنیم.

مولف کتاب انتخاب با اشاره به انتظارات جامعه ناشران و مؤلفان از متولیان فرهنگی گفت: باتوجه به شرایط مالی جامعه و عدم ثبات مالی در حوزه نشر مانند سایر محورهای مالی و اجتماعی، انجام هرگونه فعالیت،با محدودیت های جدی روبه روست.

وی توضیح داد: نویسندگان انتظار دارند ناشران آثارشان را به چاپ برسانند و ناشران توان و امکان نشر آثار نویسندگان را ندارند، از این رو متولیان ضروری است بسته های تشویقی برای نویسندگان و هم برای ناشران در نظر بگیرند.

وی ادامه داد: بسته های تشویقی تنها شامل یاری های مادی و مالی نمی گردد، فراوری برنامه های فرهنگی و بردن فرهنگ کتابخوانی به درون خانه ها و اماکن عمومی از وظایف کلان دولت ها و متولیان نشر است.

این ناشر ایلامی ادامه داد: باید به این نکته توجه کرد که دولت یک شخص واحد نیست که خدمات کارمندان خود را به خاطر بیاورد و به آنها پاداش دهد. اینکه ما انتظار داشته باشیم دولت تمام هم و غم خود را متوجه ناشران و نویسندگان و اهل قلم نماید، انتظار ناصوابی است.

وی توضیح داد: متولیان نشر باید توانایی داشته باشند تا به عنوان افراد مؤثر در دولت هرازگاهی دولت را متوجه رسالت خطیر خود در ارتباط با این حوزه کنند.

وی ادامه داد: به نظرم ضروری است که روز قلم به هفته قلم تبدیل گردد برترین زمان برای جلب توجه نظر دولت به اهل قلم است.

وی ادامه داد: معرفی نویسندگان و ناشران به وسیله رسانه های ملی و محلی و ایجاد ارتباط مفید با آنها یکی از اقدامات مفیدی است که می تواند به وسیله متولیان نشر در سطح ملی و محلی انجام گردد.

گوهری با اشاره به اهمیت مهارت های ارتباطی گفت: خواندن، نوشتن، سخن گفتن و گوش دادن از مهمترین مهارت های ارتباطی به شمار می روند. تنها تمرکز بر خواندن و سخن گفتن نمی تواند تضمین موفقیت باشد. در مراکز آموزشی و در خانواده ها بر روی مهارت خواندن و سخن گفتن بیشتر از دو مهارت دیگر توجه و تمرکز می گردد. ضروری است تا بچه ها و بچه ها مان را به نوشتن سوق دهیم. نوشتن و گوش دادن باید از همان سنین کودکی در کنار سایر مهارت ها به بچه ها آموزش داده گردد.

وی در خاتمه گفت: بچه های امروز، امیدهای آینده و ادامه دهندگان راه گذشتگان هستند. بدون توجه به آنها و بدون آموزش نمی توان انتظار موفقیت از آنها داشت. آموختن ارزش ها و مفاهیم درست به آنها، از مهم ترین وظایف ما متولیان تالیف و نشر و آموزش است، بچه ها باید به نحوی تربیت شوند تا آنان، فرهنگ و هنر را ارزشمند تلقی کنند، پس باید از همان کودکی به آنان آموخت تا خوب شنیدن و خوب نوشتن را بیاموزند.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "روز قلم، بهانه ای برای آموختن مهارت های زندگی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روز قلم، بهانه ای برای آموختن مهارت های زندگی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید