سلطانی فر: افتتاح تالار مشاهیر باعث زنده ماندن تاریخ ورزش می شود

به گزارش موسیقی با امیر، وزیر ورزش و جوانان گفت: افتتاح تالار مشاهیر ورزش و رونمایی از تندیس افتخارآفرینان المپیک و پارالمپیک بسیار ارزشمند است و تاریخ ورزش ایران را در اذهان مردم زنده می دارد.

سلطانی فر: افتتاح تالار مشاهیر باعث زنده ماندن تاریخ ورزش می شود

به گزارش خبرنگار ورزشی موسیقی با امیر، مسعود سلطانی فر در مراسم افتتاح تالار مشاهیر ورزش گفت: از تلاش های همه عزیزان و صالحی امیری که با جدیت کار را دنبال کرد و همچنین شهرداری تهران تشکر می کنم. هاشمی طبا و خسروی وفا نیز کمک های زیادی کردند.

وی افزود: اقدام امروز و رونمایی از تندیس افتخارآفرینان المپیک و پارالمپیک، بسیار ارزشمند است و تاریخ ورزش ایران را در اذهان مردم زنده می دارد و از نسلی به نسل بعد منتقل می کند. ما در 16 دوره حضور در المپیک افتخارآفرینی های زیادی داشتیم.

وزیر ورزش ادامه داد: بخش قابل توجهی از افتخارات به 8 دوره بعد از انقلاب بازمی شود. در 16 دوره المپیک 19 طلا کسب شده که 15 مدال بعد از انقلاب به دست آمده است.

وی شرح داد: تعداد مدال ها بعد از انقلاب 4 برابر شده است که حاصل تلاش قهرمانان و مسئولین است. بحث مکان جدید موزه ملی از دو سال قبل در هیئت امنا آغاز شده است و بنا داریم در سال 99 با تأمین منابع کارهای اجرایی آغاز شود و امیدوارم شهرداری در این بخش هم کمک کند تا بنایی فاخر و در شأن ورزش به صورت دائم داشته باشیم. با کمک صالحی امیری، خسروی وفا، مونسان و حناچی این کار را در سال 99 آغاز خواهیم کرد.

همچنین علی اصغر مونسان وزیر میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی در این مراسم گفت: در همه جوامع افرادی بودند که با گذشت از خود برای ملت و کشورشان افتخارآفرینی کردند. عده ای در ادبیات و برخی در صحنه هنر فعالیت داشتند، برخی هم در ورزش افتخارآفرینی و دل ملت را شاد کردند.

وی افزود: با همتی که صورت گرفته، بخش مغفول مانده در موزه که مربوط به ورزش بود، به بهره برداری رسید. یادمان نمی رود که در مسابقات بین المللی ورزشکاران برای افتخارآفرینی آسیب دیدند. ساخت و بهره برداری موزه فقط به یک وزارتخانه محدود نشده، بلکه مردم تلاش کردند تا تعداد موزه ها افزایش یابد.

+

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "سلطانی فر: افتتاح تالار مشاهیر باعث زنده ماندن تاریخ ورزش می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سلطانی فر: افتتاح تالار مشاهیر باعث زنده ماندن تاریخ ورزش می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید