شناسایی سه بهله جوجه طرلان در آذربایجان شرقی

به گزارش موسیقی با امیر، خبرنگاران/آذربایجان شرقی سه بهله جوجه نابالغ پرنده شکاری طرلان توسط کارشناس حیاط وحش حفاظت محیط زیست استان شناسایی و حلقه گذاری شدند.

شناسایی سه بهله جوجه طرلان در آذربایجان شرقی

کارشناس مسئول حیات وحش شهریار بهزادیان در یکی از مناطق حفاظت شده استان، پیروز به شناسایی و حلقه گذاری جوجه های پرنده شکاری طرلان شد، این کارشناس پس از رویت جوجه طرلان ها و حلقه گذاری آنها، عملیات بیومتری این جوجه های 15 روزه را نیز انجام داد و به لانه بازگرداند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی، حلقه گذاری پرندگان، متداولترین و رایج ترین شیوه شناخت شرایط و تعیین راستا مهاجرت پرندگان است. در این شیوه پرندگان زنده گیری و حلقه های فلزی یا پلاستیکی خاص هر گونه، با شماره و سریال تعیین به یکی از پاها و یا بال پرنده وصل و مجددا پرنده در طبیعت رهاسازی می گردد.پس از آن منتظر می مانند تا پرنده حلقه گذاری شده در نقطه ای دیگر از ایران یا دنیا، زنده گیری شده و یا لاشه اش (شکار شده یا در طبیعت مرده) اختیار پرنده شناسان و کارشناسان محیط زیست قرار گیرد.اعلام شماره پلاک، مکان و تاریخ صید پرنده برای پرنده شناسان اهمیت زیادی داردو اطلاعاتی از فصل و راستا مهاجرت، طول عمر، رفتار پرنده و غیره را در اختیار کارشناسان قرار می دهد.

طرلان عظیم ترین پرنده از خانواده قرقی هاست که ارزش اکولوژی بسیار بالایی در طبیعت داردو این پرنده دارای دو جمعیت بومی و مهاجر در ایران است، طرلان با داشتن دمی بسیار بلند، بالهای کوتاه گرد و پهن و ایرودینامیک خاص، دارای پرواز و استارت بسیار سریع درشکار، قدرت مانور دادن و چرخش های بسیار سریع با زاویه زیاد در بین درختان و بوته هاست.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "شناسایی سه بهله جوجه طرلان در آذربایجان شرقی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شناسایی سه بهله جوجه طرلان در آذربایجان شرقی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید