طرز تهیه مربای پوست هندوانه خوشمزه

به گزارش موسیقی با امیر، پوست هندوانه نسبت به میوه آن میزان آب و شکر کمتر و در عین حال از فیبر بالاتری برخوردار است. برای مصرف پوست هندوانه می توانید مربای پوست هندوانه و ترشی آن را تهیه نمایید.

طرز تهیه مربای پوست هندوانه خوشمزه

به گزارش موسیقی با امیر به نقل از آرگا

مواد لازم:

  • پوست هندوانه: نیم کیلو
  • شکر: 750 گرم
  • آهک: 125 گرم (دو یا سه قاشق غذاخوری)
  • آب لیموی ترش: یک قاشق غذاخوری
  • هل: به میزان لازم
  • برای درست کردن مربای پوست هندوانه ابتدا لایه نازکی از روی پوست هندوانه را بگیرید. پوست هندوانه را در قطعات کوچک برش دهید یا می توانید خیلی با سلیقه از قالب های دلخواه خود استفاده نمایید
  • .حالا در ظرفی جداگانه آهک را با مقدار کافی آب مخلوط نمایید. خوب هم بزنید و بگذارید تا آهک آن ته نشین شود. آب صاف رویی را جدا کرده یا محلول را از صافی عبور دهید و سپس پوست هندوانه را به مدت هفت تا هشت ساعت بگذارید درون آب آهک خیس بخورند (هر نیم ساعت هم بزنید). سپس آبکش نمایید و در زیر آب سرد به خوبی بشویید. حالا پوست هندوانه ها را در آب سرد به همراه چند تکه یخ به مدت هفت تا هشت ساعت دیگر قرار دهید و در این مدت چند بار آب را عوض نمایید، بعد از این مدت آبکش نمایید و دوباره با آب سرد به خوبی بشویید و سپس بگذارید آب آن خوب کشیده شود.

حالا در ظرفی دیگر شکر را با مقدار کافی آب (تقریبا دو لیوان) بر روی حرارت قرار دهید تا شکر حل شود و کمی بجوشد (پنج تا ده دقیقه) تا غلیظ شود. سپس پوست هندوانه ها را به آن اضافه نمایید و بگذارید به مدت 45 دقیقه تا یک ساعت با حرارت ملایم بجوشد. سپس آب لیمو ترش تازه و هل را به آن اضافه کرده پس از پانزده تا بیست دقیقه دیگر از روی حرارت بردارید.

بگذارید مربا خنک شود و سپس در ظرف شیشه ای در بسته، درون یخچال بگذارید تا برای سرو در وعده صبحانه آماده شود. در ساخت این مربا می توانید در آخر از اسانس هندوانه نیز درون آن بریزید. یا اینکه از آب پوست هندوانه یا آب میوه هندوانه درون آن استفاده نمایید (نیم ساعت آخر اضافه نمایید).

منبع: جام جم آنلاین

به "طرز تهیه مربای پوست هندوانه خوشمزه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه مربای پوست هندوانه خوشمزه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید