عکس ، افعی ارومیه ای، ماری که باید خوش شانس باشید تا آن را ببینید!

به گزارش موسیقی با امیر، مارها باعث ایجاد ترس اولیه در بسیاری از افراد می شوند و اغلب به ناتوان نماینده ترین فوبیای آنها تبدیل می شوند. اما اگرچه 600 گونه از 3000 گونه سمی هستند، تنها 7 درصد آنها می توانند کشنده باشند یا به انسان آسیب جدی وارد نمایند.

عکس ، افعی ارومیه ای، ماری که باید خوش شانس باشید تا آن را ببینید!

به گزارش خبرگزاری موسیقی با امیر، این خزندگان با وجود طبیعت مهیبشان منحصر به فرد هستند و قدرت سازگاری قابل توجهی دارند. آنها می توانند قفسه سینه خود را دراز نمایند و بدن خود را در طول زمستان پهن نمایند، زیرا آنها حیوانات خونسرد هستند و برای تنظیم دما به گرما احتیاج دارند.

متأسفانه، مارها به علت تغییرات آب و هوایی که زیستگاه آنها را به خطر می اندازد با انقراض روبرو می شوند. این امر می تواند بعضی از گونه های نادر را نابود کند و زنجیره غذایی را مختل کند.

مار زنگی تاسیتاران تاریک

این مار که با نام Crotalus Pussilus نیز شناخته می گردد، در جنگل های کاج بلوط زندگی می نماید و به احتمال زیاد در ارتفاعات کمتر از 1500 متر آن را پیدا نمی کنید. طول آن در نرها می تواند به 68 سانتی متر برسد، اما همتایان ماده آنها کوچکتر هستند.

مار زنگی تانسیتاران دو اندام حسگر گرما بین سوراخ های بینی و چشم هایش دارد و به علت دمای پایین تر، به ندرت در شب فعال است.

اگرچه فعالیت های آتشفشانی، جنگل های تکه تکه شده و کارتل ها باعث کاهش زیستگاه آن شده اند، هیچ کس مقدار دقیق جمعیت مار زنگی تانکی تاسیتاران را نمی داند و برنامه ای برای تحقیق ندارد. در نتیجه، این گونه احتمالاً بدون اینکه کسی متوجه گردد منقرض خواهد شد.

افعی واگنر

افعی واگنر یا افعی ارومیه ای یک مار سمی است که از خانواده Viperidae است و در شمال غربی ایران و شرق ترکیه زندگی می نماید. موریتز واگنر طبیعت شناس آلمانی آن را در سال 1846 کشف کرد.

پس از اینکه دو زیست شناس سوئدی محل اختفای آن را ردیابی کردند، کلکسیونرهای افعی اروپایی آغاز به شکار آنها کردند که باعث شد این مارها در سال 2009 به شدت در معرض خطر انقراض قرار گیرند.

باغ وحش سنت لوئیس در ایالات متحده یک طرح بقای گونه ها را اجرا می نماید و از افعی واگنر در برابر انقراض به وسیله برنامه پرورش تعاونی محافظت می نماید. با این حال، این مارها همچنان در طبیعت با خطر روبرو هستند زیرا زیستگاه آنها هر سال کوچکتر می گردد.

متن کامل این گزارش اینجا است.

227227

منبع: خبرآنلاین

به "عکس ، افعی ارومیه ای، ماری که باید خوش شانس باشید تا آن را ببینید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عکس ، افعی ارومیه ای، ماری که باید خوش شانس باشید تا آن را ببینید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید