نصب بنای یادبود نظامی گنجوی در مرکز بلاروس

به گزارش موسیقی با امیر به نقل از خبرگزاری بلتا- به تازگی بنای یادبود نظامی گنجوی در یک پارک در نزدیکی سفارت آذربایجان در مینسک، مرکز بلاروس طراحی و اجرا شده و کارهای تکمیلی آن برای رونمایی نهایی در حال انجام است.

نصب بنای یادبود نظامی گنجوی در مرکز بلاروس

ولادیمیر کوخارف، شهردار مرکز بلاروس روز 7 دسامبر با سفیر آذربایجان در بلاروس پیرامون احداث این بنای یادبود در منطقه مینسک به گفت وگو نشستند.

سفیر آذربایجان ضمن تشکر از همکاری و مشارکت شخصی شهردار مینسک در نصب این بنای یادبود اشاره کرد: ما می خواهیم در زیباسازی مرکز بلاروس نقش داشته باشیم. کشور شما از جذابیت های بسیاری برخوردار است و ما همکاری های موثری را در همه زمینه ها توسعه و توسعه داده ایم و حالا برای سرعت بخشیدن به توسعه پیوندهای انسانی و فرهنگی به همراهی روسای جمهورمان نیاز داریم.

وی در ادامه درباره نصب این بنای یادبود اضافه نمود ما از این محل دیدن کرده ایم و بسیار زیبا به نظر می رسید و چشم انداز خوبی داشت. نیمکت ها آماده نصب بودند. امیدوارم هوا در طی چند روز آینده خوب باشد تا بتوانیم بعد از 20 دسامبر مراسم رونمایی درخور و باشکوهی داشته باشیم.

شهردار مینسک نیز اظهار امیدواری کرد که در روزهای آینده این منطقه به مکانی برای ارتباط و برگزاری رویدادهای فرهنگی و ایجاد روابط محبت آمیز بین نماینده های ملیت های مختلف تبدیل خواهد شد.

نظامی گنجوی، شاعر و داستان سرای پارسی گوی ایرانی و تنها شاعری است که تا سرانجام سده ششم هجری توانست ادبیات غنایی را به حد اعلای کمال برساند. داستان های غنایی خمسه یا پنج گنج معروف ترین اثر نظامی گنجوی است که شامل 5 مثنوی مخزن الاسرار، خسرو شیرین، لیلی و مجنون، هفت پیکر و اسکندرنامه است که شاعر حدود 30 سال از عمر خود را صرف نظم و تدوین آن کرد. آرامگاه نظامی در حاشیه غربی شهر گنجه در جنوب غربی جمهوری آذربایجان واقع شده است.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "نصب بنای یادبود نظامی گنجوی در مرکز بلاروس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نصب بنای یادبود نظامی گنجوی در مرکز بلاروس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید