واتساپ روی اپلیکیشن های نو برای ویندوز و macOS کار می نماید

به گزارش موسیقی با امیر، اگرچه سال ها از عرضه نسخه ویندوز و macOS برنامه واتساپ می گذرد، ولی این دو برنامه از نظر تجربه کاربری حرف زیادی برای گفتن ندارند. در همین زمینه، ساعتی قبل نسخه بتای واتساپ برای ویندوز منتشر شد و گفته می گردد برای macOS هم به زودی نسخه تازه واتساپ ارائه خواهد شد.

واتساپ روی اپلیکیشن های نو برای ویندوز و macOS کار می نماید

در رابطه با نسخه macOS واتساپ معلوم نیست چه زمانی به دست کاربران می رسد ولی گفته می گردد مهم ترین تفاوت آن با نسخه ویندوز فقط در زمینه رابط کاربری خواهد بود. نسخه فعلی برنامه واتساپ در ویندوز با بهره گیری از فریم ورک الکترون توسعه پیدا نموده و متاسفانه عملکرد چندان خوبی ندارد. نسخه تازه در حقیقت یک اپلیکیشن UWP محسوب می گردد و به همین دلیل سرعت اجرای آن بسیار بهتر شده و در کل عملکرد بهتری را ارائه می نماید. باید خاطرنشان کنیم اپلیکیشن های UWP در کنار ویندوز می توانند در ایکس باکس هم اجرا شوند.

در رابط کاربری نسخه ویندوز این برنامه تا حدی المان های مربوط به ویندوز 11 دیده می گردد و در همین زمینه می توانیم به پنل های نیمه شفاف اشاره کنیم. البته احتمالا در نسخه نهایی تغییرات بیشتری برای رابط کاربری آن عملی خواهد شد تا هماهنگی بیشتری با ویندوز 11 پیدا کند.

روی هم رفته طراحی آن تا حدی یادآور اسکایپ است و از بین ویژگی های این برنامه می توانیم به بخش طراحی اشاره کنیم که احتمالا مورد توجه کاربران دارای نمایشگرهای لمسی قرار می گیرد. از دیگر مزایای UWP بودن این اپلیکیشن نباید سینک شدن در پس زمینه را از قلم بیندازیم و این یعنی حتی اگر برنامه واتساپ را بسته باشید، همچنان قادر به دریافت نوتفیکیشن ها خواهید بود.

بسیاری از تنظیمات موجود در نسخه موبایل به این برنامه افزوده شده و راحت تر از گذشته می توانید تغییرات مختلفی را بر روی اکانت خود اعمال کنید. باید خاطرنشان کنیم حدود 2 سال قبل خبرهای مربوط به نسخه UWP واتساپ منتشر شد و بعد از گذشت این زمان طولانی، مهندسان واتساپ بالاخره نسخه بتای آن را آماده نموده اند. برای دانلود این نسخه، می توانید بر روی این لینک کلیک کنید تا بتوانید به وسیله مایکروسافت استور نسخه بتای برنامه واتساپ را دانلود و نصب کنید.

منبع: GSM Arena

منبع: دیجیکالا مگ

به "واتساپ روی اپلیکیشن های نو برای ویندوز و macOS کار می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واتساپ روی اپلیکیشن های نو برای ویندوز و macOS کار می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید