پنجره های شفافی که برق فراوری می نمایند

به گزارش موسیقی با امیر، دانشمندان پیروز به فراوری نوعی شیشه شفاف شده اند که می تواند برق فراوری کند.

پنجره های شفافی که برق فراوری می نمایند

به گزارش باشگاه موسیقی با امیر، پنجره های خورشیدی مانند پنجره های شیشه ای معمولی به نظر می رسند، اما مانند پنل های خورشیدی عمل می نمایند و از خورشید برق فراوری می نمایند. پنل های خورشیدی شفاف نخستین بار در دانشگاه ایالتی میشیگان فراوری شدند و اکنون به صورت تجاری نصب می شوند.

پنل خورشیدی شفاف یک فناوری پیشرفته است که انرژی نور را از پنجره ها یا هر سطح شیشه ای بدون توجه به زاویه جمع آوری و استفاده می نماید. این پتانسیل را دارد که از نظر توسعه دامنه انرژی خورشیدی، بازی را تغییر دهد.

اهمیت این پنل های خورشیدی شفاف از این روست که در جامعه مدرن شیشه عملا در همه جا وجود دارد. از صفحه نمایش گوشی شما گرفته تا آسمان خراش ها؛ تصور کنید که اگر بتوانیم از آن قدرت استفاده کنیم، اندازه زیادی برق فراوری می گردد.

با این حال موانعی بر سر راه وجود دارد. قبل از اینکه بتوان این فناوری را توسعه داد، دانشمندان باید کارآیی آن را افزایش دهند، زیرا یک مبادله کارآیی/شفافیت وجود دارد به این معنی که هر چه پنل شفاف تر باشد، کارآیی آن کمتر است، به همین علت است که انتظار نمی رود پنل های شفاف از پنل های خورشیدی استانداردی که ما به آن ها عادت نموده ایم، تجاوز نمایند یا جایگزین شوند. در هر صورت این فناوری به طور بالقوه می تواند به بشریت یاری کند تا سریعتر به آینده ای واقعا پایدار و سبزتر برسد.

تخمین زده می گردد که آمریکا به تنهایی بین پنج تا هفت میلیارد متر مربع از این نوع شیشه داشته باشد. برای درک بیشتر کارآیی این پنجره های خورشیدی ویدئوی زیر را دیدن کنید.

منبع: فرارو

به "پنجره های شفافی که برق فراوری می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پنجره های شفافی که برق فراوری می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید