پیشنهاداتی برای جلوگیری از انباشت کامیون های دست دوم در گمرک

به گزارش موسیقی با امیر، معاون فنی گمرک ایران طی نامه ای به سازمان راهداری 4 پیشنهاد را برای جلوگیری از تجمع و انباشت کامیون های دست دوم وارداتی ارائه کرد.

پیشنهاداتی برای جلوگیری از انباشت کامیون های دست دوم در گمرک

به گزارش گروه مالی موسیقی با امیر، مهرداد جمال ارونقی معاون امور گمرکی گمرک جمهوری اسلامی ایران طی نامه ای به سازمان راهداری 4 پیشنهاد را برای جلوگیری از تجمع و انباشت کامیون های دست دوم وارداتی ارائه کرد.

نامه مهرداد جمال ارونقی خطاب به قائم مقام سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای به توضیح زیر است؛

عطف به نامه شماره 47275/71 مورخ 1400/04/1 مدیر نوسازی توسعه و برنامه ریزی ناوگان عمومی حمل ونقل جاده ای به استحضار می رساند با توجه به این که در زمان شماره گذاری، شرایط ظرفیت کامیون های وارداتی معین می گردد و در آن موقع در شناسنامه مالکیت و کارت خودرو، ظرفیت به وسیله ناجا درج می گردد که برابری ظرفیت کامیون های اسقاطی با ظرفیت کامیون های وارداتی به صورت دقیق امکان پذیر است، پیشنهاد می گردد جهت جلوگیری از تجمع و انباشت کامیون ها در گمرکات:

1) شماره شاسی کامیون های اسقاطی پس از ترخیص و قبل از شماره گذاری به ناجا اعلام گردد.

2) در صورت بروز هرگونه مغایرت در تایپ موتور یا سایر معینات در صورت صدور مجوز های قانونی با رعایت سال ساخت و بخشنامه های ابلاغی ضمن درج معینات صحیح موتور و غیره در سوابق گمرک بدون استعلام مجدد نسبت به ترخیص کالا اقدام گردد تا مراتب در زمان شماره گذاری ملحوظ نظر قرار گیرد.

3) یکی از مواردی که باعث عدم ترخیص کامیون های وارداتی در گمرکات شده تاخیر در صدور و ارسال کد رهگیری بانک است، در صورت تایید و پذیریش موضوع به وسیله وزارتخانه نسبت به ترخیص فوری کامیون ها اقدام و ارائه کد رهگیری بانک به زمان شماره گذاری کامیون های موکول گردد.

4) با توجه به احتمال وجود ایرادات جزیی در حین تشریفات گمرکی، گمرک آمادگی دارد تا پذیرای حضور نمایندگان آن سازمان در گمرکات اجرایی برای برطرف مسائل احتمالی موجود باشند.

در خاتمه نامه ارونقی تاکید شده مراتب فوق که کلا مورد موافق گمرک ایران است جهت ملاحظه ایفا، خواهشمند است دستور فرمایید این حوزه معاونت را از نتیجه اقدامات صورت پذیرفته آگاه تا اقدامات مقتضی به قید فوریت به عمل آید.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "پیشنهاداتی برای جلوگیری از انباشت کامیون های دست دوم در گمرک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیشنهاداتی برای جلوگیری از انباشت کامیون های دست دوم در گمرک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید